www.car.cz
 

A1GP: Čínská premiéra Filipa Salaquardy v á jedničkách
     12.4.2007 11:08 - tisková zpráva


Třiadvacetiletý český závodník Filip Salaquarda nastoupí ve víkendovém dvojzávodě A1 Grand Prix v čínské Šanghaji. Jako první pilot týmu dostane příležitost premiérově, zatím měl možnost poznat Světový pohár národů jen v nováčkovských jízdách v jihoafrickém Durbanu.

Kdo je Filip Salaquarda
Bývalý dvojnásobný český mistr motokár a úspěšný účastník pohárových sérií Ford Puma, Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a formule BMW, se od sezony 2004 pohybuje na scéně formule 3. Nejprve závodil v německém šampionátu Recaro Cup a od sezony 2005 bojuje v Euroserii F3. Po letech působení v týmu svého otce Igora I.S.R letos přestoupil ke stáji HBR Motorsport německého manažera Sigi Müllera. V nedávných oficiálních testech mistrovství zajel třetí, respektive šestý čas. Euroserie F3 patří k nejrespektovanějším šampionátům mladých talentů. V posledních letech se z něj do královské formule 1 dostali například Lewis Hamilton, Robert Kubica, Nico Rosberg či Adrian Sutil.

Čína vzpomíná na loňský úspěch Tomáše Engeho
Pro české fanoušky a 82 000 diváků podél šanghajského autodromu to byl obrovský zážitek. Tomáš Enge po krásném souboji s Malajcem Alexem Yoongem vyhrál Hlavní závod posledního podniku minulé sezony A1 Grand Prix. Jeho rozhodující předjížděcí manévr byl jako z učebnice pro opravdové formulové piloty. Soupeře si takzvaně „nachystal“ v nájezdu do cílové roviny a na jejím konci,v dlouhé pravé zatáčce předjel soupeře vnější stopou. Na něco takové nelze zapomenout.

Šanghajský okruh, jedna z perel Hermanna Tilkeho
Autodrom Shanghai International Circuit patří ke skvostným dílům německého tvůrce Hermanna Tilkeho. Moderní areál byl otevřen v roce 2004, jezdí se na něm Grand Prix Číny formule 1 a další velké závody včetně A1 GP. Trať leží asi 75 minut jízdy autem od centra Šanghaje. Na hlavní zastřešenou tribunu naproti boxům se vejde 29 000 diváků, celková kapacita míst je něco přes 200 000. Tvar dráhy znázorňuje znak Shang, původní symbol jména Shanghai. Okruh nabízí kombinace technických úseků a rychlých zatáček. Dobře se na něm předjíždí.

Obě jízdy opět v programu ČT2
V tabulce průběžného pořadí A1 Grand Prix je Česko dvanácté z dvaadvaceti zemí. Po čínském podniku sezona skončí na britské dráze Brands Hatch (29. Dubna). V českých barvách tam pojede Jan Charouz, jenž na proslulé trati se záludnými zatáčkami a horizonty bojoval v A1 GP již na podzim 2005. Záznam obou čínských jízd pustí ČT2 v neděli 15. dubna od 14.55.

Další hvězda Indy Car Series na startu
Za brazilskou reprezentaci nastoupí Vitor Meira, pilot stáje Panther ze zámořského seriálu Indy Car Series. Na místo jezdce Champcar Bruna Junquiery jej povolal šéf týmu Emerson Fittipaldi. „Pozvání mě velmi potěšilo, je to pro mne pocta,“ řekl Meira. „Vitor je talentovaný a přitom zkušený závodník, jsem si jist, že v Číně bude velmi rychlý,“ dodal Fittipaldi. Meira bude třetím jezdcem týmu Panther v A1 Grand Prix. Po Tomáši Engem a Tomasovi Scheckterovi, kteří ve stáji působili v sezoně 2005.

Hlasy Čechů před startem
Filip Salaquarda: „Velmi se těším, jak také jinak. Start ve dvojzávodě A1 Grand Prix je pro mě velká výzva. Zatím jsem s „ájedničkou“ objel jen deset kol volného tréninku v jihoafrickém Durbanu, takže v Šanghaji se budu muset hodně učit. Její řízení je proti formuli 3, s níž poslední roky závodím, zcela odlišné. Hlavně pro nedotáčivot v pomalých zatáčkách. Bylo by skvělé při premiéře získat nějaký ten bod, ale úspěch se takhle nedá plánovat.“

Antonín Charouz: „Filipovo nasazení nemá souvislost s tím, že Tomáš Enge je po havárii v ALMS zraněný. Obsazení čínských závodů bylo naplánováno dřív, neboť Tom, Jarek Janiš i můj syn Jan mají ve stejný termín povinnosti ve svých týmech. Tomáš měl jet v Long Beach ALMS a zbylí kluci budou startovat v úvodním závodě Le Mans Series v Monze. Filipa znám odmalička, hlídal jsem jej, když mu byly dva roky a táta Igor, tehdy můj mechanik a dnes společník, neměl čas. V evropské F3 se stále zlepšuje, v nedávných oficiálních testech byl hodně rychlý. Patří k nadějným rychlým pilotům, proto dostal šanci.“

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   Kyjovský okruh 2005 od Libora Zhoře

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose