www.car.cz
 

LMS: Smůla připravila Jarka Janiše o body z Monzy
     18.4.2007 06:33 - tisková zpráva


Spyker Squadrom nasadil do prvního závodu Le Mans Series jeden vůz C8 Spyder, ve kterém se střídali Jarek Janiš a Peter Kox. Závod bohužel skončil pro tým předčasně, když krátce po uplynutí čtyř hodin vůz zůstal stát na rovince mezi šikanou Ascari a zatáčkou Parabolica.

Závod na 1000 km odstartoval v jednu hodinu po poledni za slunečného a teplého počasí. Závod rozjížděl Janiš, který při letmém startu dokázal uhájit 11. místo z kvalifikace. Jeho první tankování přišlo na řadu o něco dříve, než se plánovalo, po zhruba čtyřiceti minutách závodu totiž vedl skoro padesátičlenné startovní pole zpomalovací vůz, zatímco traťoví pomocníci odtahovali jeden z vozů Aston Martin z kačírku mimo dráhu.
 
Jarek Janiš: „Můj první stint byl docela dobrý, několikrát jsem bojoval s naším sesterským vozem týmu Speedy Racing, ale také došlo k menší kolizi s jedním z Panozů.“
 
Před uplynutím druhé hodiny zajel Jarek ke standardní zastávce do boxů a za volantem ho vystřídal Peter. O pětačtyřicet minut později, kdy jel na devátém místě a měl za sebou první zastávku, Peter hlásil do boxů, že má defekt. Dobře trénovaný tým mechaniků rychle vyměnil pneumatiky a Peter se vrátil na trať. Na nové sadě pneu pak Peter ukázal, že Spykeru čertsvé pneumatiky sedí a zajel nejrychlejší kolo C8 v závodu.
 
Dvacet minut před pátou znovu hlásil týmu defekt levé zadní pneumatiky a bezpečně dojel do boxů. Tým znovu rychle vyměnil pneumatiky a Petera vystřídal zpátky Jarek. Krátce po páté hodinu zůstal vůz stát na trati. Příčinou byla prasklá poloosa, která zabránila návratu do boxů.
 
Peter Kox: „Dnes jsem byl s vozem dost spokojený, chlapci tvrdě pracovali na nastavení a chování i přilnavost vozu C8 Spyder byly velmi dobré. Zejména v mém posledním stintu to bylo výborné. Je smůla, že jsme měli v jednom závodu dva defekty, někdo může říci, že to je typická Monza, ale závodím tady deset let a nikdy jsem neměl dva defekty v jediném závodu.“
 
Peter Van Erp, šéf týmu: „Kdybychom nemuseli řešit defekty, dnešním maximem by bylo něco mezi pátým až sedmým místem. Vůz je dobrý, ale předem jsme věděli, že to bude pro nás těžký závod. Monza je proslulá dlouhými rovinkami a klíčem k úspěchu na ‘National Autodromo‘ je maximální rychlost. Našemu motoru chybí ve srovnání s továrními týmy Ferrari a Porsche nějaký výkon a je to primární oblast, kde se musíme zlepšit. Valencia nám bude určitě vyhovovat lépe.“
 
Další závod Le Mans Series se jede 6. května ve Valencii.

BPA


 
 
Fotogalerie:   LMES z Monzy od J.M Le Meura © DPPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose