www.car.cz
 

Most v neděli: Další body BRT v šampionátu i v poháru octavií
     14.5.2007 06:55 - tisková zpráva


Rušná neděle znamenala pro BRT opět plné nasazení na všech frontách. Jeho výsledkem jsou další cenné body v mistrovství republiky jak ve třídě do dvou litrů, tak i nad tuto kubaturu. Osmé, desáté a páté místo v Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu znamená také dobrý začátek sezóny v jedenáctém ročníku prestižního poháru.

 

V dopoledním pohárovém závodě startoval Gottwald z osmé a Pešková ze sedmnácté pozice. Hlavně dívka projevila obrovsky bojovné srdce, když závod dokončila desátá. Gottwald si startovní pozici udržel až do cíle, i když to samozřejmě nebylo lehké. „Abych se přiznal, ani jsem nevěřil, že to tak dopadne. Po těch ranách, co jsem dostal a po těch výletech do kačírku, kam mě posílali soupeři, to považuji docela za úspěch,“ svěřil se Jiří. „Jelo se mi výborně, cítila jsem se docela silná, jezdila jsem vyrovnané časy. A musím dodat, že jsem měla i dost štěstí a vyhýbaly se mi karamboly. Těším se na odpoledne,“ dodala Michaela.

 

Odpolední jízda byla snad ještě brutálnější, než dopolední. Gottwald byl hned v šikaně po startu postrčen do srážky s Jiráskem a absolvoval dokonce několik metrů letu vzduchem. Zázračně se mu podařilo vykličkovat a i s poškozeným řízením pokračoval v bitvě na osmé pozici. Michaela tolik štěstí neměla, protože v postartovní skrumáži ji rány soupeřů otočily  a zastavily. Vyrazila tedy na stíhací jízdu ze samého konce a postupně se probíjela vpřed. Pak ale narazila na druhou dívku v poli, Lauru Hájkovou.

 

Výsledkem dívčí války byl nakonec boční střet vozů a Michaela začala ztrácet. „Auto přestalo fungovat. Nejelo, nezatáčelo a pořád víc klouzalo. Nakonec jsem odstoupila a mechanici vysvětlili, že místo malé sbíhavosti jsem na přední nápravě měla velkou rozbíhavost. Bylo tedy jasné, že gumy se hřály,“ řekla Michaela. Jiří Gottwald zatím statečně bojoval dál a po všech soubojích i následných peripetiích s vyloučením vítězného jezdce byl nakonec klasifikován jako pátý.

 

„Samozřejmě jsem moc rád za získané body, ale tenhle závod nebude patřit mezi ty, na které rád vzpomínám. Abych jel rovně, musel jsem mít otočený volant, klouzalo to, ale když jsem viděl, že jsem na slušně bodované pozici a dokážu udržet odstup od soupeřů za sebou, vydal jsem ze sebe všechno,“ líčil vyčerpaný Gottwald po závodě.

 

Sprint Divize 4 do 2 litrů zcela ovládl Thed Björk za volantem AUDI A4 ST. Zpočátku sice bojoval s Jiřím Jupou na speciálně upravené octavii. Brzy ho ale předjel a cílem proletěl jako vítěz s téměř minutovým náskokem na druhého a třetího. „Když hodnotím celý víkend, bylo to skutečně fantastické. Moc se mi tu líbilo, i když jsem nejdřív moc nevěděl co mě čeká. Ale jsem šťastný, že jsem dostal tuhle příležitost u skvělého týmu na dvou skvělých vozech. Jsem hodně vytížený, minulý víkend jsem jel podnik švédského mistrovství a příští týden mě čeká další. Ale musím říci, že bych byl velice rád, kdyby se naskytla příležitost a já se sem zase mohl vrátit,“ přiznal Thed.

 

Švéd mimochodem chválil i podívanou na dramatické bitvy vyrovnaných octavií a dodal, že něco takového jako český pohár už hodně dlouho neviděl.

 

Pak  přišel na řadu sprintový závod strojů nad dva litry, v němž týmové AUDI A4 DTM stálo druhé na roštu. Po letmém startu Milan Maděryč vjížděl do šikany jako první a držel se na špici. Pak jej ale předjel jak Charouz, tak i Nimč.

 

Maděryč tedy až do cíle třináctikolového závodu vedl vůz na třetí pozici a nikým neohrožen na ní jízdu dokončil. Stěžoval si pak, že chování speciálu se změnilo a brzdy ani stabilita neposkytovaly to, co dřív.Při včerejší kolizi došlo také k poškození některých aerodynamických prvků a to mohla být příčina Milanových problémů. Jel spíš na jistotu a pro body. Nemůže se prostě pořád dařit, v motosportu to tak je,“ vysvětlil pak manažer Petr Najman.

 

Mechanici teď auto musí důkladně prověřit a všechny poškozené součásti vyměnit. Mistrovství pokračuje přesně za měsíc zase tady v Mostě. Když se ohlédnu za celým víkendem, byl opravdu závodní. Závodilo se na trati, naše noční cesta do Ingolstadtu byla taky soubojem o čas, stejně jako pak fantastická práce mechaniků, aby stihli auto dát alespoň trochu do pořádku,“ uzavřel Najman.

 

(13.5. 2007)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Příběh ohořelého Chevroletu

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose