www.car.cz
 

Kypr: Märtin zklamán ze zrušení dlouhé RZ
     tisková zpráva


Kyperská rallye (13. – 16. 5. 2004)
 
Tisková zpráva po II. etapě
 
Posádce týmu Ford BP Rallye Sport Markko Märtin a Michael Park patří po druhém dni Kyperské rallye třetí pozice. Dnešní den se odehrával v prosluněných kyperských horách a tratě byly opět velmi náročné. Největší bitvu sváděl Markko po celý den se Sebastienem Loebem. Do posledního dne pátého podniku seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích bude posádka startovat pouhých 10,5 sekundy za francouzským jezdcem.
 
Dnešních šest rychlostních zkoušek měřilo 109,56 kilometrů. Jejich tratě vedly jižní částí Troodos Mountains a západním směrem k pobřeží. Rozhodně nebyly o nic jednodušší než ty včerejší. Pražící slunce a zatáčkovité a kamenité cesty znamenaly opět velkou výzvu pro všechny soutěžící. Trať byla dokonale tvrdou prověrkou aut i pneumatik. Den byl ale o něco jednodušší, protože organizátoři z bezpečnostních důvodů zrušili odpolední druhý průjezd nejdelší rychlostní zkoušky dne.
 
Märtin a Park začali den na čtvrtém místě. Byli ale ve skupině čtyř vozů, které bojovaly o druhé místo a všechny byly srovnány v pouhých 16 sekundách. Estonský jezdec měl oproti včerejšku mnohem čistší trať a hned od začátku dal jasně najevo své plány. Na prvním ranním testu byl čtvrtý, ale na dalších dvou už byl druhý a třetí. Do prvního servisu v Limassolu se vracel na třetím místě, pouhých 7,1 sekundy za Loebem.
 
„Auto se v těchto podmínkách chovalo báječně,“ řekl Märtin. „Asi ve třetině poslední rychlostní zkoušky jsem ale na vnitřní straně zatáčky něco trefil. Nejsem si jistý, co to bylo, možná kámen. Nárazem se ohnulo řízení a bylo pak obtížnější udržet vůz na trati. Stálo nás to asi 10 sekund.“
 
Martinův Focus v barvách Castrolu snížil Loebův náskok hned na první odpolední rychlostní zkoušce. Markko zajel druhý čas a celkový rozdíl se ztenčil na 4,4 sekundy. Pak byla ale zrušena předposlední zkouška dne a na posledním testu Loeb zabojoval, čímž se mu podařilo Markkovi opět trochu ujet.
 
„Byl to pro nás další dobrý den,“ dodává Märtin. „Zkoušeli jsme jet velmi rychle a kromě problému s řízením se nám to výborně dařilo. Byl to velmi dlouhý den, i když jsme neujeli tolik ostrých kilometrů. Rychlostní zkoušky byly rychlejší, ale bylo obtížné získat nějaký větší náskok. Jen tu a tam jsem získal pár sekund. Jedu velmi rychle a doufám, že se nás bude držet štěstí. To je ale věc, kterou neovlivníte.
 
Zítra se budeme snažit udržet auto pohromadě a uvidíme co se bude dít. Vůbec bych se nedivil, kdyby měl někdo problémy, protože tratě jsou velmi drsné. Hlavně na druhém testu jsou velké balvany. Je to přesně tam, kde jsme šli před pár lety přes střechu a já to určitě nechci znovu zopakovat!“ řekl Markko.
 
Šéf týmu Ford BP Malcolm Wilson dohlížel na večerní preventivní údržbu Märtinova vozu a k dnešnímu dnu řekl: „Jsem zklamán, protože dnešní druhý průjezd nejdelší rychlostní zkouškou byl zrušen. Ráno se tam Markkovi velmi dobře dařilo a byli jsme dobře připraveni. Můžeme se ale těšit na zítřek. Během posledního dne nebývá nouze o dramatické momenty. Doufám, že nám se ale vyhnou!“
 
 
Pořadí po II.etapě:
 
1. Marcus GRÖNHOLM 3:33:02.0
2. Sébastien LOEB +22.9
3. Markko MÄRTIN +33.6
4. Carlos SAINZ +1:20.3
5. Harri ROVANPERÄ +2:06.0
6. Mikko HIRVONEN +4:44.9
7. Janne TUOHINO +8:37.8
8. Petter SOLBERG +9:30.5
9. Henning SOLBERG +10:26.3
10. Andreas TSOULOFTAS +28:45.7
 
 
 
 
tisk info
 
Martin Linhart,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose