www.car.cz
 

Mostecká druhá červnová neděle: Dvojí triumf Audi
     11.6.2007 07:36 - tisková zpráva


Mezi šesti ostrými závody, které se v neděli jely na Autodromu Most v rámci Speedcars Challenge Weekendu 2007 jednoznačně dominovaly sprinty mistrovské Divize 4 cestovních vozů. Jak v kubatuře nad dva litry, tak i v nižší objemové třídě slavil triumf Bohemia Racing Team s vozy Audi.

 

Jely se ovšem i formulové bitvy českého šampionátu Divize 3 a německé série HAIGO, která byla zastoupena také 38 cestovní vozy v dalším závodě. Zajímavá podívaná byla také na Trabant Lada Racing Cup.

 

Stejně jako v sobotu panovalo obrovské vedro. Dopolední formulový závod Divize 3 vyhrál Igor Lešínský před Ondřejem Loukotou a Martinem Procházkou. Pak přišly na řadu ostře sledované mistrovské závody. Ve dvoulitrech vyhrál kvalifikaci Jiří Jupa na prototypu Octavie před Jaroslavem Páralem na AUDI A4 Supertourismo a Martinem Novotným na Opelu Speedster. Tomu také nejlépe vyšel start a několik kol vedl před Jupou a Páralem. Pak ale chyboval a propadl se na třetí místo. Jupa po několika dalších kolech začal ztrácet a Páral šel do čela. Octavie nakonec musela odstoupit s poruchou rychlostní skříně.

 

Ostře a vyrovnaně jedoucí Páral držel vedení a bez chyb dovedl vůz do cíle. Druhý skončil Novotný a pro třetí místo si dojel Miroslav Forman na Alfě Romeo 156 S2000.

 

Ještě větší pozornost se upírala na následující závod kubatury nad dva litry, které se už od začátku sezóny díky účasti hned tří kevlarových speciálů začalo říkat "malé české DTM". Pole Position držel modrý mercedes Antonína Charouze. Milanu Maděryčovi z Bohemia Racing Teamu však mnohem lépe vyšel letmý start a Audi se ujalo vedení. Charouz držel druhé místo a Václav Nimč na dalším mercedesu z DTM byl třetí. Charouzovi se později podařilo Maděryče předjet na brzdy v nájezdu do mostecké šikany na konci cílové rovinky.

 

Maděryč ale nehodlal dát svou kůži lacino. O několik okruhů později, kdy už trojice speciálů z DTM o kolo dojela dvojici na vozech Tatra Ecorra a Lamborghini Gallardo, se Charouz pokusil o jejich předjetí. Při manévru probrzdil a udělal hodiny. Maděryč se okolo něj prosmýkl zpět na první pozici, kterou udržel až do cíle. Druhý skončil Charouz a třetí Nimč. Po dlouhých letech nadvlády mercedesů stál tedy na nejvyšším stupni někdo jiný, než Antonín Charouz a tento historický okamžik nastal právě na Autodromu Most.

 

K dalším závodům lze ještě dodat, že nedělní závod kuriózního Trabant Lada Racing Cupu vyhrál Peter Roebke na Samaře RS a mezi bakelitovými stroji byl nejrychlejší Dieter Hoffmann na Trabantu shodné specifikace RS. Zajímavostí je, že lehké trabanty jezdily skoro stejné časy jako plechové lady s motory o více, než dvakrát vyšším obsahu.

 

Mezi téměř čtyřiceti cestovními vozy série HAIGO podle očekávání dojel jako vítěz Frank Kawalek na Porsche 911. Téměř stejně rychle jako on však jezdili druhý a třetí Ralf Symanczyk a Sven Schulze na Opelech Astra. Závěrečným závodem neděle pak byla divize formulových vozů HAIGO, v níž vyhrál Heinz Siegert na stroji MT 77 před Tonim Koitschem s Estonií 25 a třetím Nilsem H. Wilmsem na MB 90.

(10.6. 2007) 

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   DTM ovládla znovu Most

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose