www.car.cz
 

Zklamání i vavříny VSV rallye teamu zTišnova a Vltavy
     15.6.2007 08:05 - tisková zpráva


Ani napotřetí nebylo letos dopřáno jezdci VSV rallye teamu Pavlovi Stráskému vidět cíl soutěže, do které se svojí Škodou 130 LR odstartoval. Při Historic Vltava Rallye mu vystavila stop porucha převodovky. Zatímco v Klatovech panovalo velké zklamání, mnohem veselejší zprávy hlásila druhá část týmu z Tišnova – třetí ročník Eurostroj rally se Jiřímu Jevickému a jeho Škodě 130 RS povedl a českobudějovický pilot dojel na druhém místě absolutního pořadí v Poháru České republiky v rallye!

 

Slavná historická Vltava začala pro posádku Pavel Stráský a Pavel Kacerovský asi nejlépe, jak mohla. Po selhání motoru Škody 130 LR na domácí Rallye Český Krumlov nastupovali do soutěže s velkým očekáváním, zda bude jejich repasovaný agregát fungovat. Obavy se rozplynuly už po pár kilometrech úvodní erzety, když motor šlapal jako hodinky, avšak výkon stále nebyl ideální.

 

„Pořád se nám nedaří naladit karburátory. Ty se po dobrždění z vysokých otáček do pomalých pasáží zalijí a nějakou dobu auto vůbec nejede. Celou soutěž jsme hrozně ztráceli na výjezdech z každé ostřejší zatáčky,“ litoval problémů jezdec. I přes to se dařilo jihočeské dvojici zajíždět časy hned za první desítkou absolutního pořadí a po dvou rychlostních zkouškách se usadila na 12. příčce.

 

„Škoda rozlitého oleje z vozu Jirky Hlouška, na kterém jsme absolvovali přes tři kilometry první vložky. Auto se nám v Němčicích vezlo bokem na roh domu a v rychlých pasážích před výjezdem z polookruhu mohlo kdykoliv opustit trať. Přestáli jsme to ale nakonec v pohodě, i když jsme tam nechali možná čtvrt minuty,“ vysvětluje zpomalení na úvodním testu spolujezdec Pavel Kacerovský. Kromě povoleného levého zadního tlumiče na RZ 1 a nefungujícího startéru před přeskupením řešili Stráský s Kacerovským další problém.

 

„Klatovský okruh byl pro nás utrpením. S krátkou převodovkou jsme jeli hodně často na maximálku. Víc než 145 kilometrů za hodinu jsme tedy po tom letišti ani jet nemohli. Čas ale nebyl zase až tak špatný.“

 

O veškerou snahu připravila Stráského třetí rychlostní zkouška, která byla opakováním té první. Hned v prvním kole nás zdržel finský Ford Escort, za nímž jsme se táhli asi dva kilometry v nejužší části trati a nebylo možné ho předjet. Když nás konečně pustil před sebe, svojí jezdeckou chybou jsem při uhýbání zavapexovaného oleje vjel levým zadním kolem do díry na krajnici. Ozvala se rána, disk se rozletěl na několik kusů a defekt byl na světě. Auto plavalo po cestě a dál se jet nedalo, takže jsme se rozhodli gumu vyměnit na vložce.

 

Vybrali jsme nejširší místo, kde bychom nemuseli moc překážet – křižovatku na výjezdu z polookruhu. Přes slunce svítící přímo do obličeje jsem zajížděl na kraj v domnění, že je tam nějaký plácek. Bohužel nebyl a místo bezpečného zaparkování u kraje cesty jsme spadli bokem do příkopu. Přítomní diváci nám pomohli dostat auto ven, pozadu to ale nešlo a zpátečku už jsem tam taky nedostal, takže nás nakonec vynesli v rukou ven na silnici. Za to jim moc děkuji, jinak jsme mohli odstoupit už v pátek…,“ popisuje zlomový moment letošní Vltavy Pavel Stráský.

 

„Drama ale ještě neskončilo. Ještě než se mi podařilo auto zvednout, diváci nám ho pomohli odlehčit. Kolo jsme sundali, ale… stáli jsme na hodně nebezpečném místě a při průjezdu každého auta se lidi pochopitelně běhali schovat. Když už jsme tedy ´eleru´ zvedli, zakřičel někdo: „Pozor, jede!“ a všichni ji pustili. Na kraj prahu jsem ještě stačil vrazit hever, jinak by nám auto padlo na nápravu. Pak už se podařilo kolo vyměnit a po pěti minutách jsme pokračovali v erzetě,“ líčí další průběh premiérové výměny kola na trati rychlostní zkoušky spolujezdec. První etapu tak zakončili Stráský s Kacerovským na 26. místě absolutně a do soboty startovali jako třetí od konce, když před nimi startovala dokonce i všechna auta, která v pátek odstoupila.

 

Před druhou etapou chtěla posádka VSV rallye teamu alespoň trochu potrápit nejbližšího soupeře ze třídy D1 Tomáše Klokočníka, na něhož ale ztrácela skoro tři a půl minuty. Zpomalena však byla hned na první sobotní erzetě. „Po osmi kilometrech jsme dojeli před námi startující Lancii Fulvia a než jsme ji předjeli, trvalo to zase nějakou dobu, protože se nám to povedlo v jedné z nejtechničtějších pasáží. Ve zbylých dvou kilometrech jsme Finovi ještě nadělili další čtvrtminutu, takže jsme museli požádat ředitelství o změnu startovního času až dvě minuty za něj,“ konstatoval Stráský.

 

V průběhu první sekce druhé etapy stáhla mladá posádka Klokočníka o téměř dvě minuty, když ho na každém testu i přes stále trvající problémy s karburátory porážela rozdíly kolem dvaceti sekund. Po osmé erzetě se tak usadila už na 14. příčce absolutního pořadí! Na devítce porazili Stráský s Kacerovským Fina Lajunena o víc jak půl minuty a poskočili už na třinácté místo.

 

Nedaleko po startu RZ 10 se však ozvalo z motorového prostoru zaklepání a dvojice VSV rallye teamu odstavila auto v Horách Matky Boží s podezřením na další závadu motoru. Škodovku jsme hned naložili a odvezli ji domů do dílny. Po okamžitém rozebrání jsme zjistili, že se očesalo kolečko na třetím převodovém stupni. Paradoxem je, že po soutěži jsme stejně plánovali generálku skříně. Chyběly jenom dvě erzety…“ smutní velmi zklamaný jezdec.

 

Na rozdíl od Stráského měli o uplynulém víkendu důvod k radosti Jiří Jevický s Romanem Votavou. Z tišnovské Eurostroj rally si přivezli zatím jeden z největších úspěchů jejich kariéry, když dokázali se svojí Škodou 130 RS dojet na druhém místě absolutního pořadí v K4 Poháru České republiky v rallye hned za silným Subaru Impreza STi Petra Lehera. Už po první rychlostní zkoušce jel Jevický ve třídě V3 Škoda sám, když Macháček, Martalus i Hrachovec skončili kvůli technickým závadám, a tak se pozornost posádky VSV rallye teamu začala ubírat na umístění v celkovém hodnocení.

 

V prvním sekci se jim dařilo držet kolem stupňů vítězů a před odstoupením Miroslava Janoty s Opelem Ascona na páté RZ na něj ztráceli jako třetí nejrychlejší soutěžící pouhých 9,1 sekundy. Na třetí erzetě nám prasknul výfuk. Díky ochotě Sparrow racing teamu jsme ho se zapůjčenou svářečkou zavařili,“ popisuje jediný vážnější technický problém jezdec. Do cíle rallye si už svoji vydobytou pozici udrželi a bez zaváhání dovezli svoji ´eresu´ na druhém místě absolutně!

 

 „Máme radost, že jsme si vybrali Tišnov místo Bohemie. Auto jsme vyzkoušeli v extrémních podmínkách za velkého horka a byli jsme hodně překvapení z dosahovaných časů. Mrzelo nás odstoupení všech soupeřů hned v úvodu soutěže. Rallye byla pěkně připravená a trať náročná - o to víc nás těší druhé místo absolutně! Poděkování za skvěle odvedenou práci patří našim mechanikům. Nyní máme v plánu start v Pačejově, kde chceme ještě více zrychlit,“ zhodnotil průběh III. Eurostroj rally Tišnov mitfára Roman Votava.

 

VSV rallye team


 
 
Fotogalerie:   Hořice 2007, Klasik nad 350, foto - Luboš Novosád

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose