www.car.cz
 

Znalci dopravních nehod rokovali na Autosalonu Brno
     18.6.2007 11:41 - tisková zpráva


Hlavním tématem 12. Mezinárodní konference znalců a analytiků dopravních nehod 2007, která tvoří již tradiční součást doprovodného programu veletrhu Autosalon, byly „Kolize při analýze dopravních nehod“.

Sobotní program konference pořádané Ústavem soudního inženýrství VUT v Brně zahájili s analýzou nehod v Itálii znalci Arcangeli Emiliano, Gambino Mauro a Greco Fiorenza z boloňského studia Tria. I další příspěvek na téma Vybavenost silnic versus nehody vozidel Jana Unarskiho z Institutu soudních expertíz v polském Krakově potvrdil mezinárodní rozsah akce.

Vlivem prvků pasivní bezpečnosti na průběh nehody se zabýval Martin Sládek a Jan Karnolt ze společnosti Ford Motor Company Praha, s prvky pasivní bezpečnosti v automobilech a motocyklech Honda seznámil účastníky konference Zdeněk Šolc z Honda ČR. Druhou část dopoledního programu odstartoval prezentací zádržných systémů vozů Škoda Petr Kraus z mladoboleslavské Škoda Auto.

S výsledky analytických výpočtů srážky dvou vozidel vystoupil na konferenci Pavol Kohút z Ústavu súdneho inžinierstva Žilinské univerzity, rozdělení celkové deformační energie na jednotlivá vozidla prezentoval znalec Petr Vávra. Po společném obědě a účasti na reálném crash testu TV Prima na volné ploše u pavilonu Z pokračoval program konference odpoledním blokem přednášek.

S výsledky výzkumu Büro Weyde Berlín v oblasti nárazových zkoušek skútrů do boku stojících vozidel při variaci úhlu nárazu vystoupil znalec Vlastimil Rábek z Olomouce.

Postup řešení rázu v prostředí simulačního programu Virtual Crash a možnosti validace výsledků představili Albert Bradáč z Ústavu soudního inženýrství (dále jen ÚSI) VUT v Brně a posluchač doktorského studijního programu oboru Soudní inženýrství na Fakultě strojního inženýrství a ÚSI VUT v Brně (dále jen doktorand VUT) Marek Semela. Střet na železničním přejezdu prezentoval Aleš Vémola, taktéž z ÚSI VUT v Brně. S využitím registračních zařízení drážních vozidel, analýzou záznamu a chováním těchto zařízení při střetnutí vystoupil znalec Eduard Šafář z Plzně. Výsledky analýzy pohybu jízdního kola při kolizi s otevřenými dveřmi stojícího vozidla a pohledem na reálný průběh rázových sil a energií v čase prezentoval doktorand VUT Tomáš Rochla, s odhadem EES při extrémním poškození vozidla vystoupil znalec a doktorand VUT Michal Furík ze slovenského Martina.

S vybranými technickými aspekty střetu osobních a nákladních vozidel seznámil účastníky konference znalec a doktorand VUT Aleš Kaplánek z Kopřivnice. Program 12. mezinárodní konference ukončila závěrečná diskuse.
 
 
 PR
Více na : www.autosalon.cz


 
 
Fotogalerie:   WTCC Brno pohledem Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose