www.car.cz
 

Sedmé vítězství AUDI v Le Mans, druhé s motorem TDI
     19.6.2007 13:41 - tisková zpráva


Audi pokračuje ve vítězném tažení

 

  • Sedmé vítězství v Le Mans, druhé s motorem TDI
  • Biela, Pirro, Werner obhájili loňský úspěch
  • Nové Peugeoty silným soupeřem

 

V  nejtěžším vytrvalostním závodě světa – 24 hodin Le Mans se na startu objevily tři Audi, vedle dvou továrních týmů Audi Sport team Joest s posádkami Biella, Pirro, Werner a Capello, Kristensen, McNish také vůz s piloty Luhrem, Rockenfellerem a Prématem. Kvalifikace vyšla sice lépe konkurenčnímu Peugeotu, poháněným rovněž jako Audi, dieselovou technologií, ale druhý čas  a tudíž místo v první řadě na startu si zajistilo Audi R10 TDI vedené Capellem. Druhý vůz Audi stál v druhé řadě společně s druhým Peugeotem.

 

Start do 75. ročníku slavného závodu vyšel nejlépe Audi, když se v první zatáčce po startu ujal vedení Dindo Capello a hned se začal vzdalovat soupeřům. Také další dvě Audi začala dobře, Frank Biela i Lucas Luhr zajížděli konstantní časy a během půl hodiny za zavěsili za vedoucí Audi.

 

Letošní ročník se zapíše do dějin mezi ty těžší, neboť na začátku druhé hodiny

a potom ještě v samotném závěru se snesl na trať hustý déšť, který ještě ztížil podmínky už tak náročného závodu. Obětí deště se stal v 16.32 hodin vůz

 

se startovním číslem 3, za jehož volantem seděl v tu chvíli Mike Rockenfeller. Na mokré trati ztratil kontrolu nad 650 koni silným Audi a zadní částí narazil v úseku zvaném „Tertre Rouge“ do svodidel. Jezdec vyšel z havárie nezraněn, ale vůz byl natolik poškozen, že musel už po 23 kolech odstoupit ze závodu.

 

Po dvou hodinách měl Capello již kolo náskok na nejlepší Peugeot, na třetím místě se drželo Audi loňských vítězů řízené Bielou.

 

Po celou noc, která se jela již na suchu, udával tón Audi Sport Team Joest

a kontroloval vedoucí dvě pozice. S rychlými časy stále více a více ujížděly soupeřům. Ráno měl Capello již tři kola náskok na Bielu a sedm kol na oba tovární Peugeoty, které se s novými motory HDI představily v Le Mans poprvé.

 

V půl osmé ráno však přišla pro Audi další rána, když vedoucímu vozu řízenému Dindo Capellem upadlo levé zadní kolo. Vůz skončil mimo trať a po nárazu do svodidel už další pokračování v závodě nepřicházelo v úvahu. Z jakého důvodu se kolo uvolnilo, nyní zkoumají technici Audi, přičemž již předem vyloučili, že by došlo k jeho špatnému upevnění při zastávce v boxech.

 

V okamžiku, když jsem začal brzdit, ulétlo v rychlosti 280 km/h levné zadní kolo. Byl to velice nepříjemný pocit, v tu chvíli jsem byl pouhým cestujícím

a neměl sebemenší šanci havárii zabránit. Mohl jsem jen doufat, že všechno dopadne dobře. Díky bohu jsem seděl v Audi a věděl, že bezpečnost je pro naše techniky vždy prioritní. Náraz se dá jen těžko popsat“, svěřil se smutný Dindo Capello. V tu chvíli bylo jeho Audi již 17. hodinu na čele závodu a díky skvělé strategii mělo tříkolový náskok.

 

Ve zbývajících hodinách tak ležela tíha odpovědnosti na triu Biela, Pirro a Werner, které se dostalo do vedení. Ale ani jim se nevyhnuly problémy, když velký kámen prorazil čelní partii vozu a zasekl se do blatníku. Následná zastávka v boxech kvůli výměně přední kapoty a kontrole zavěšení kol stála posádku ztrátu jednoho kola. Naštěstí jejich náskok byl v tu chvíli dostatečně velký. Pak už pokračovali do cíle bez problémů.

 

O drama se postaral jen hustý déšť, který provázel jezdce v poslední fázi závodu, ale loňští vítězové Frank Biela, Emanuele Pirro a Marco Werner s přehledem kontrolovali situaci na čele a získali tak pro Audi sedmé vítězství, přičemž Biela oslavoval v cíli již pátý úspěch. Audi je tak po letošním úspěchu třetí nejúspěšnější značkou v závodě 24 hodin Le Mans, za Porsche a Ferrari.

 

Dr.Wolfgang Ullrich (vedoucí sportovního oddělení): „Myslím, že to byl nejtěžší závod, který jsme v Le Mans jeli, mnohem náročnější než třeba deštivý v roce 2001. I za těchto těžkých povětrnostních podmínek a proti silným soupeřům jsme dovezli vůz do cíle a porazili letos velice silnou konkurenci. Chtěli jsme ukázat, že s motorem Audi TDI máme nejlepší technologii, ale také nejlepší jezdce a nejlepší tým.To se nám podařilo. Sedmý úspěch jen dokazuje, co znamená – náskok díky technice"

 

Frank Biela: „Teprve několik dní po závodě dojde člověku, co znamená vyhrát Le Mans, protože během závodu jste vystaveni nestále velkému stresu a tlaku. Můžete si sice přát, aby šlo všechno dobře, ale nemůžete nic plánovat. Klíčem k úspěchu bylo ve správný okamžik zaútočit a také být ve správnou dobu

na správném místě.“

 

Emanuelle Pirro: „Le Mans bylo letos prostě neuvěřitelné. Zvláště posledních devět hodin bylo hodně těžkých. Po odpadnutí dvou našich vozů byl náš tým vystaven enormního tlaku. Navíc za námi jel Peugeot, s nímž jsme museli také tvrdě bojovat. Závod stěžoval v úvodu déšť, který komplikoval volbu obutí, a v závěru ještě mohutný liják. Stát po deváté v řadě s Audi v Le Mans na stupních vítězů – to je neskutečné.“

 

Výsledky

1. Biela – Pirro – Werner                                Audi R10 TDI              369 kol

2. Lamy – Sarrazin – Bourdais             Peugeot                       359 kol

3. Collard – Boullion – Dumas             Pescarolo-Judd            358 kol

 

 

 

 

Import Volkswagen Group, s. r. o., Divize Audi/Public Relations,

 

Tiskové informace, ceníky a technická data v elektronické podobě najdete na www.audi.cz

 

 

 

Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 188 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 %  na 658 463 vozů.

 

Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent.

 

 

 

 PR


 
 
Fotogalerie:   Víkend na WTCC Brno - foto Honza Holub

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose