www.car.cz
 

Dvořák a Slavík poprvé s novým autem
     28.6.2007 14:29 - Vladimír Rožánek


Po téměř roční přestávce se na tratích rychlostních zkoušek objevila mladoboleslavská posádka Josef Dvořák – Jan Slavík. Mnoho kilometrů však nenajeli. V sobotu je zastavil technický problém, v neděli zdravotní problémy spolujezdce.

 

Zatímco v nedávné minulosti jsme byli zvyklí vídat Pepu s Honzou bojovat o nejvyšší příčky ve třídě N1, na Bohemii premiérově představili svoji novou zbraň – Škodu Fabia RS TDi.

„S dieselovou fabii jsme chtěli startovat už na Jänneru. Poté na Šumavě a v Krumlově. Nakonec to vyšlo až na domácí Bohemce. Příprava auta se protáhla především vzhledem k finančním možnostem. Až po prodeji starého vozu loni na podzim, jsme se mohli pustit do příprav naplno. Ani časově to nebylo jednoduché. Oba máme rodinu, chodíme do práce a tak jsme se nakonec museli obrátit na profesionální firmu. Chceme tímto poděkovat za velkou pomoc Otakaru Zenklovi z Mariánských Lázní a bratrům Oldřichu a Jiřímu Bočkovým z Ústí nad Labem. Jim patří o to větší uznání, že vypomáhali svým budoucím soupeřům. Auto se dostalo do Mladé Boleslavi týden před Bohemkou. Ještě nás čekalo mnoho práce a jednání ohledně technického průkazu a papírů k autu. Laik neznalý českých zákonů si asi nedovede ani představit tu byrokracii,“ popisuje Pepa Dvořák komplikace se stavbou nového vozu.

 

Ještě dva dny před startem soutěže se intenzivně pracovalo na přípravě nové fabie. Cesta na úvodní rychlostní zkoušku, superspeciálku v Sosnové, probíhala po ose. Nebyl ani čas naložit vůz na podvalník, natož pak zjistit jeho chování alespoň při krátkém ostrém svezení. Rozhodovat se však mělo až na klasických rychlostních zkouškách.

„Před městskou erzetou nás čekala velmi těžká volba pneumatik. Rozhodnout se hodinu před startem, jak bude vypadat trať erzet vzdálených až padesát kilometrů od Mladé Boleslavi, nebylo jednoduché. Po informacích od diváků přítomných na Liberecku padla volba na intermedia. Městská erzeta pro nás byla o to těžší, že v jednom místě vedla sto metrů od Pepova bydliště. I přes jízdu na jistotu se nám zde podařilo zajet nejrychlejší čas ve třídě. Byli jsme povzbuzeni úspěchem a těšili se na třetí erzetu. Zhruba v její polovině při příjezdu do Hodkovic se bohužel projevila syrovost auta. Dostavily se technické potíže s motorem. Po krátkém ohledání motorového prostoru jsme se značnou časovou ztrátou pokračovali. Po dalších deseti kilometrech se pro změnu začaly ozývat podivné zvuky z převodovky. Ve snaze zamezit dalšímu možnému poškození vozidla jsme se rozhodli z úvodní etapy odstoupit,“ vyjádřil se Honza Slavík k sobotním kilometrům.

 

Vzhledem k nutnosti najet v rámci testování co nejvíce ostrých kilometrů, padlo rozhodnutí pokračovat v neděli díky systému SupeRally.

„Bylo potřeba vyměnit převodovku. Samotná výměna je banální záležitost, ale náhradní převodovku jsme neměli. Nakonec jsme sehnali sériovou. Po výměně se nám nedařilo odvzdušnit spojku, ač pomáhali i konkurenti z jiných týmů. Hodně nám pomáhali mechanici od Jirky Kulhana. Nedodělané auto předával Honza do uzavřeného parkoviště v půl druhé v noci. V neděli ráno jsme startovali z poslední pozice. První průjezd Chloudova se nám vydařil. Následovala velmi náročná návarovská erzeta. Asi na třicátém kilometru začal z důvodu zdravotní indispozice váznout diktát spolujezdce. Po krátké interní poradě jsme se rozhodli pokračovat až do cíle rychlostní zkoušky. Asi na pátém kilometru přejezdu do Liberce se bohužel Honzův zdravotní stav zhoršil. Musíme ocenit přístup všech za námi jedoucích posádek (Larsen-Haldammen, Picek-Koťátko, Zeman-Vytasil, Markvart-Kilian), které se podílely na pomoci Honzíkovi a vyčkali až do příjezdu přivolané sanitky. Ta Honzu převezla do nemocnice v Jablonci a mě nezbylo než opět využít SupeRallly a odevzdat auto do uzavřeného parkoviště v Mladé Boleslavi,“ hodnotí smolnou neděli Josef Dvořák. Přesto nachází na své premiéře s dieselovou fabií pozitiva:

„Přes malý počet odjetých kilometrů jsme překvapeni konkurenceschopností nově postaveného vozu, za což vděčíme i nově použitým pneumatikám Matador. Závěrem bychom chtěli poděkovat všem, kteří nám svoji podporou umožňují prožívat tyto nevšední zážitky. Budeme se snažit vše napravit na následující soutěži,“ uzavřeli povídání k Bohemii borci z Mladé Boleslavi

 

Vlastimil Resl


 
 
Fotogalerie:   Prototypy z brněnského SCC

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose