www.car.cz
 

Jaromír Tomaštík si v Třebíči vymodlil, ale hlavně vyjel bod
     25.7.2007 08:22 - tisková zpráva


Jaromíru Tomaštíkovi se na Horácké Rally konečně letos podařilo skórovat a z Vysočiny si odváží jeden bod do hodnocení mezinárodního šampionátu. Pilot, který si v loňském roce vysloužil národní prioritu, se letos potýká především s chronickým nedojížděním do cíle. Průjezdem cílové rampy na třebíčském náměstí tak snad udělal tlustou čáru za svými letošními nezdary.

 

Horácká Rally přitom pro vsetínský tým nezačala vůbec dobře. Už na první rychlostní zkoušce totiž bylo rozhodnuto o tom, že Tomaštík s Lasevičem o vysoké příčky bojovat nebudou. „Absolutně netuším, kde jsme k defektu, který nás postihnul na první rychlostní zkoušce, přišli. Dokonce jsem to ani nevěděl, zpočátku jsem si říkal, že nefunguje pneu, jakmile přišly vibrace, uvažoval jsem spíše o šroubech na kole. Nakonec jsme ztratili minutu, ale především trochu i motivaci do dalšího pokračování. Říkali jsme si, že taková smůla snad už ani není možná,“ smutnil Tomaštík.

 

Defekt mu vzal nejen síly psychické, ale i fyzické. Výměna kol ve velkém vedru trvala dlouhých 24 minut. Následující RZ na rozbité šotolině absolvovala posádka s ohledem na to, že již nemá k dispozici rezervu, v opatrném tempu, přesto se pomalu prokousávala výsledky vzhůru. Konec první etapy je zastihnul na sedmnáctém místě absolutního pořadí.

 

Druhý den ráno však nepřišel žádný útok, posádka začala dvacátým časem absolutního pořadí. „Asi jsem se nějak špatně probudil a sobotní ráno nám opravdu nesedlo. Na rychlejších RZ jsem při dobržďování z vysokých rychlostí brzdil snad až příliš brzo, když jsem udělal malou ztrátu, už se to s námi vezlo celou zkoušku,“ přemítal Tomaštík. Všichni jeli hodně rychle, minimální chybička znamenala okamžitou ztrátu. Před poslední RZ už se zdálo, že je posádce souzena šestnáctá příčka, osud ale zasáhl v její prospěch.

 

„Patnácté místo mě těší, ale když jsem dvě zatáčky před cílem uviděl v lese ležet auto Dana Běhálka, připadala mi má smůla ze začátku sezony proti té jeho opravdu směšná. Navíc jsem ještě před RZ říkal Richardovi, že snad historicky poprvé dojedou všechna subaru konečně až do cíle,“ popsal rozporuplné pocity jezdec.

 

„Pokud mohu něco pozitivně hodnotit, pak to je skutečnost, že jsme neměli s autem sebemenší problém, a tato nová evoluce tak zatím potvrzuje svou spolehlivost. Také můžeme být rádi za několik pěkných časů hned za první desítkou. Poprvé jsme si tu vyzkoušeli osmnáctipalcová kola. Jsem nadšený z jízdních vlastností auta, které se krásně ovládá. Máme ale pro tato kola špatně upravenou převodovku, přezutím zpět jsme zjistili, že jiné odstupňování převodů nám podle charakteru RZ na rychlosti spíš ubírá než přidává,“ bilancoval Tomaštík.

 

Dalším závodem vsetínského týmu by měla být skoro domácí Barum rally Zlín.

 

„Na barumku se tradičně těšíme, a to o to více, že se organizátoři Barum rally Zlín vrací zpátky na vsetínsko, téměř za můj dům. Jenom je nám moc líto, že nám budou jezdci IRC brát body, a přitom jejich účast na Barum rally Zlín nebude mít pro ně samotné žádný přínos, co se týče hodnocení MMČR.

 

 Myslím, že pro příště by se tato situace měla nějak vyřešit, protože do určité míry zkresluje a podle mého názoru neprospívá celkovému hodnocení a regulérnosti MMČR. Myslím si, že tak drahé body, které navíc budou viset hodně vysoko, odradí některé posádky od účasti. Když ne letos, tak třeba v příštím roce, což už tak málo početnému startovnímu poli v MMČR určitě neprospěje,“ podotknul vsetínský pilot.   

 

tisková zpráva

          -Vicky- Media Productions


 
 
Fotogalerie:   Horácká rallye 2007 objektivem Jary Šašinky

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose