www.car.cz
 

Ze Suzuky Tomáš Mikšovský se světovými body
     1.8.2007 08:04 - tisková zpráva


Japonská Suzuka byla dějištěm třetího závodu Mistrovství světa Endurance, pro Tomáše Mikšovského to bylo zároveň místo, kde si společně s týmem Maco Moto Racing připsal sedm bodů do světového šampionátu.

 

Na velmi náročném okruhu Suzuka v Japonsku, pokračovalo letošní Mistrovství světa Endurance. Tomáš Mikšovský společně se slovenským týmém Maco Moto Racing, kterého barvy v letošní sezóně hájí, dokázal vybojovat své první světové body v tomto motocyklovém vytrvalostním šampionátu, když s kolegy Damienem Rowleym (GBR) a Leroyem Verbovenem (BEL) dokončili osmihodinový závod na vynikajícím druhém místě ve třídě Superproduction.

 

 Tomáš Mikšovský  „Úvod tohoto závodu, jež se stala 30. jubilejní osmihodinovka v japonské Suzuce, se nám nepovedl podle představ. Po volných trénincích, kde jsem se seznamoval společně se svými kolegy s tratí, jsme měli opět problém z převodovkou. A proto jsme všichni tři nemohli absolvovat 2. kvalifikaci a zlepšit si tak postavení na startovním roštu. Bohužel nám štěstí nepřálo a po opravě se převodovka rozpadla znovu. V nočním 70-minutovém tréninku jsme museli absolvovat alespoň jedno povinné kolo, abychom se mohli postavit na startovní rošt.

 

Pak začala tvrdá práce pro mechaniky do pozdních večerních hodin. Výměna motoru. V sobotu ráno byl motocykl nachystán na poslední volný trénink, ve kterém jsme dolaďovali převod a nastavení řazení, což si myslím, že se nám povedlo. Nicméně mě nezaskočila startovní 67. pozice ze 70 kvalifikovaných, neboť zajet rychlý čas na neznámé a velmi těžké trati, jakou bezpochyby Suzuka je, byl po 35 projetých kolech pro nás spíše „zázrak kámo zázrak“. Ale já věděl, že v závodě půjdeme dopředu. Tentokrát jsem startoval já a po první výměně tedy po hodině jízdy jsme již byli na 51. místě. Zajížděl jsem rychlejší časy než v kvalifikaci a to bylo povzbudivé.

 

Druhá má jízda byla ještě rychlejší. Cítil jsem se už na motocyklu velice dobře. Tým se rozhodl, že mě podrží na motocyklu 90 minut a dojedu závod do konce. Dostal jsem sadu nových pneumatik, se kterými byla hodina velice rychlá a já zajel svůj osobák 2:17:909. Neměl jsem pojem během poslední jízdy o naší pozici mezi motocykly superproduction a tak jsem jel co mi ruce stačily. Neboť 5 velkých puchýřů na rukou nebyly zrovna dvakrát příjemné. A tak po projetí cílem se 198koly jsem byl šťastný, když mi řekli, že jsme druzí v naší třídě a 35. celkově ze 70 startujících posádek. Myslím, že to byl nečekaný úspěch, za který vděčím celému teamu, protože pracoval velice p rofesionálně a projevila se i jistá velice promyšlená strategie, jejíchž odrazem bylo právě druhé místo v kategorii SPP. Neboť na třetím místě se umístil Team Amadeus X-one s P. Tessarim a R. Riccim rovněž se 198 koly a s minutovou ztrátou na náš tým.

 

Team Zone Rouge (M. Nickmans, O. Depoorter, S. Fischer), který byl na čtvrtém místě taktéž se 198 koly dojel těsně s dvou sekundovou ztrátou na třetí Amadeus X-one. Náš tým proto opouštěl Suzuku velmi spokojen. Teď už mě čeká opět fyzická příprava na 24hodinovku v německém Oscherslebenu, kam se moc těším, protože se tam vracím po 3 letech a je to první okruh, který budu znát od samého začátku volných tréninků. A pevně věřím, že tam předvedeme obdobný výsledek jako právě v Suzuce. Ale ještě nevím v jakém obsazení se tam sejdeme.

 

V neposlední řadě bych chtěl poděkovat japonské továrně YAMAHA, která se po celou dobu našeho prezentování v Suzuce o nás starala a poskytovala tzv. „full service“ bylo to opravdu super a za jejich podpo ru, se kterou jsme se tam setkali velice děkuji“.

 

 

Petr Štola

Media servis


 
 
Fotogalerie:   FIA GT - 24 hodin ve Spa © DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose