Britská Formule BMW na skotském Knockhillu a Josef Král na bedně. Celkově je vícemistrem !! 3.9.2007 13:05 - tisková zpráva
09 - Britská Formule BMW – KNOCKHILL
1.-2.9.2007
JOSEF KRÁL ZAKONČIL SEZÓNU JAKO VICE MISTR
Kvalifikace pro 1. závod: 0:51.590 – 5. místo
Kvalifikace pro 2. závod: 0:51.598 – 5. místo
1. závod: 4. místo
2. závod: 3. místo
Britská Formule BMW navštívila v rozhodující bitvě, která měla rozhodnout o letošním šampionovi, skotský okruh v Knockhillu. Český jezdec nastupoval do závodu ze třetí pozice v průběžném pořadí šampionátu s nadějí na zisk titulu.
Smůla však postihla Josefa Krále již v pátečních trénincích. V dopoledním mohl zajet pouhá tři kola, než se odporoučel motor jeho vozu a ve druhém pak jeho monopost začal hořet. Většinu času, kteří měli ostatní jezdci k dispozici pro nastavení vozu, strávil český jezdec v garáži.
„Byla to smůla,“ vyjádřil se k situaci český jezdec. „Na rozdíl od zavedených týmů potřebujeme maximum času na trati, aby se nám vůz podařilo nastavit a tady jsme o něj přišli. Doufejme, že zítra nám bude přát štěstí více.“
V obou kvalifikacích si vyjel český jezdec pátou příčku, což bylo vzhledem k pátečnímu nedostatku tréninku potěšující, ale nejdůležitější bylo, že se týmu podařilo nastavit vůz.
„Jsme všichni hodně spokojení. Po včerejším dni jsme očekávali, že naše maximum v kvalifikaci bude osmé, deváté místo, takže páté místo je z tohoto pohledu velmi dobré. Dává mi to na zítřek ještě šanci. Vůz ještě není dokonalý, ale vím, že s ním mohu jet rychle a v zítřejších závodech se může přihodit cokoli,“ neztrácel naději český jezdec.
První závod měl však velmi hektický průběh. Kromě první pozice Marcuse Ericssona se hodně často měnilo pořadí, docházelo ke kolizím a vyjel na několik kol safety car. Josef Král po obrovské bitvě dokázal postoupit na čtvrtou příčku.
„Začínali jsme na usychající trati a jediná dobrá stopa byla suchá. Měl jsem dobrý start a zdálo se mi, že bych několik soupeřů předjet venkem, bohužel se to nepodařilo a propadl jsem. Pak jsem si musel znovu vydobýt pozice. Celý závod byl velmi hektický, stalo se hodně kolizí. Na jednu z nich doplatil Henry Arundel, který po kontaktu Valle Makelou skončil ve štěrku koly vzhůru,“ popsal závod Josef Král.
„Po fázi safety caru jsem se opět propadl dozadu zase se začal probíjet vpřed. Pomohlo mi i to, že několik jezdců přede mnou se dostalo do kolizí. Bylo z toho čtvrté místo.“
Ve druhém závodě Král výborně odstartoval a posunul se velice brzy na třetí pozici za Henryho Surteese. Marcus Ericsson však měl svůj den a oběma jezdcům stabilně poodjížděl. Josef Král dokázal stačit tempu Henryho Surtees, ale nedokázal se přiblížit, aby mohl předjet.
„Dobře jsem odstartoval a brzy se dostal za vedoucí dvojici Ericsson, Surtees. Neměli jsme ale dnes rychlost, abych s nimi mohl bojovat. Jel jsem úplně na hraně a moje kola byla o dvě desetiny pomalejší, než Ericssonova. Sám Ericsson se přiznal, že od prvního tréninku nemusel téměř vůbec měnit nastavení a v závodě nemusel jet naplno,“ vyjádřil trochu lítosti nad ztraceným pátkem český jezdec.
Sezóna, která měla být vítězná, nicméně skončila pro Josefa Krále druhým místem v celkovém pořadí. Když vezmeme v úvahu smůlu, která Krále letos provázela, stejně jako skutečnost, že Double R tým byl ve Formuli BMW nováčkem a oproti špičkovým týmům zavedeným v soutěží neměl dost zkušeností, je to pro Josefa Krále i český motorsport skvělý výsledek.
„Druhé místo je vzhledem k okolnostem a vzhledem k tomu, že jsem ztratil první dva závody skvělý výsledek. Stačilo dojet jeden z těch dvou závodů a byl bych první. Měl bych být spokojen, ale jsem závodník a vždy chci raději vyhrávat,“ uzavřel trochu zklamaný Josef Král.
Výsledky 1. závodu:
P. |
Jmeno jezdce |
Tým |
Čas/Ztráta |
Kol |
01 |
Marcus Ericsson |
Fortec Motosport |
24:12.483 |
25 |
02 |
Jonathan Legris |
Motaworld Racing |
6.795 |
25 |
03 |
Jordan Williams |
Team Loctite |
7.438 |
25 |
04 |
Josef Král |
Double R Racing |
8.097 |
25 |
05 |
Adrian Quaife-Hobbs |
Fortec Motorsport |
9.545 |
25 |
06 |
Daniel McKenzie |
Fortec Motorsport |
12.474 |
25 |
07 |
Sam Abay |
Team Loctite |
12.891 |
25 |
08 |
Kimiya Sato |
Nexa Racing |
15.991 |
25 |
09 |
Henry Surtees |
Carlin Motorsport |
17.746 |
25 |
10 |
Oliver Webb |
Carlin Motorsport |
19.182 |
25 |
11 |
Matt Bell |
Motaworld Racing |
23.267 |
25 |
12 |
Tom Gladdis |
Nexa Racing |
25.660 |
25 |
13 |
Valle Makela |
Nexa Racing |
29.461 |
25 |
14 |
Michael Moyers |
Hyperion Motorsport |
33.634 |
25 |
15 |
Adam Butler |
Motaworld Racing |
41.009 |
25 |
16 |
Rupert Svensen-Cook |
Team Loctite |
1 kolo |
24 |
17 |
Anthony Comas |
Victory Racing |
11 kol |
14 |
18 |
Carlos Huertas |
Double R Racing |
11 kol |
14 |
19 |
Doru Sechel Ariu |
Double R Racing |
13 kol |
12 |
20 |
Henry Surtees |
Carlin Motorsport |
19 kol |
6 |
|
Výsledky 2. závodu:
|
Jmeno jezdce |
Tým |
Čas/Ztráta |
Kol |
01 |
Marcus Ericsson |
Fortec Motosport |
18:58:408 |
22 |
02 |
Henry Surtees |
Carlin Motorsport |
5.513 |
22 |
03 |
Josef Král |
Double R Racing |
7.569 |
22 |
04 |
Oliver Webb |
Carlin Motorsport |
14.873 |
22 |
05 |
Valle Makela |
Nexa Racing |
18.010 |
22 |
06 |
Kimiya Sato |
Nexa Racing |
28.465 |
22 |
07 |
Jonathan Legris |
Motaworld Racing |
20.699 |
22 |
08 |
Jordan Williams |
Team Loctite |
24.422 |
22 |
09 |
Henry Arundel |
Fortec Motorsport |
28.586 |
22 |
10 |
Anthony Comas |
Victory Racing |
32.570 |
22 |
11 |
Matt Bell |
Motaworld Racing |
32.612 |
22 |
12 |
Sam Abay |
Team Loctite |
33.803 |
22 |
13 |
Adrian Quaife-Hobbs |
Fortec Motorsport |
34.379 |
22 |
14 |
Daniel McKenzie |
Fortec Motorsport |
35.205 |
22 |
15 |
Michael Moyers |
Hyperion Motorsport |
36.788 |
22 |
16 |
Rupert Svensen-Cook |
Team Loctite |
37.331 |
22 |
17 |
Doru Sechel Ariu |
Double R Racing |
37.867 |
22 |
18 |
Carlos Huertas |
Double R Racing |
38.519 |
22 |
19 |
Tom Gladdis |
Nexa Racing |
47.250 |
22 |
20 |
Adam Butler |
Motaworld Racing |
1 kolo |
21 |
Aktuální informace během celé sezóny 2007 naleznete na následujících webových stránkách:
§ Zpravodajství, fotografie, komentáře:
§ Oficiální stránky Josefa Krále:
PR
|