www.car.cz
 

Akropolis : Duval po první etapě třetí, Märtin odstoupil
     tisková zpráva


Rallye Acropolis (3. – 6. 6. 2004)
 
Tisková zpráva – 1. etapa
 
Posádka týmu Ford BP Rallye Sport Francois Duval a Stéphane Prévot se vyhnula všem nástrahám dnešní vysilující první etapy Akropolis Rally a ukončila den na pěkném třetím místě. Šotolinové, kameny pokryté tratě v horách centrálního Řecka ujistily všechny účastníky šestého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, že je místní soutěž právem považována za jednu z nejtěžších v celém šampionátu. Belgičané ale spojili rychlost se sílou Fordu Focus RS WRC a unikli veškerým problémům, které zasáhly jejich soupeře.
 
Týmoví kolegové Markko Märtin a Michael Park byli nuceni odstoupit poté, co s jejich Focusem sjeli na třetí rychlostní zkoušce mimo trať. Ačkoli auto nebylo nijak zásadně poškozené, nepodařilo se jim ho dostat zpátky na trať.
 
Začátek června je v Řecku ve znamení vysokých teplot a obrovského množství prachu. Před soutěží pršelo a to zajistilo celkem kvalitní povrch rychlostních zkoušek, které měly dnes délku 143,20 kilometrů. Měřené úseky byly situovány na jih od základny soutěže v Lamii. Dnešní testy obsahovaly mnoho blátivých sekcí, což velmi ztěžovalo volbu pneumatik. Nižší teploty a zatažené nebe přinesly přeháňky a zároveň zajistily takové povětrnostní podmínky, které jsou na Akropolis k vidění jen velmi zřídka. 
 
Duval a Prévot přenocovali na osmém místě, které zajeli při večerní divácké zkoušce, ale brzy ráno se rychle vyšplhali až na místo čtvrté. Třiadvacetiletý Belgičan se v odpoledních zkouškách dostal až na třetí místo, následně na krátkou dobu spadl o místo zpět, ale vítězstvím ve večerním opakování divácké zkoušky si už napevno zajistil přenocování na třetím místě celkového pořadí. Francois ztrácí na druhého Harriho Rovanperäho 5,9 sekundy a za zády má s odstupem 1,6 sekundy Marcuse Grönholma.
 
„Dnes ráno jsem nebyl s mým stylem jízdy spokojen, byl jsem poměrně rozevlátý. Odpoledne jsem se více koncentroval a zdálo se, že i vůz byl lépe ovladatelný,“ řekl Duval. “Dvakrát jsme dnes jen o vlásek unikli velké nehodě, ale myslím, že i ostatní jezdci mají podobné zkušenosti. Zítra budu pokračovat ve stejném rytmu i stejnou rychlostí, protože chci opravdu soutěž dokončit. Není nutné skončit na stupních vítězů. Čtvrté nebo páté místo není také špatné a proto nebudu zbytečně riskovat.“
 
Rychlostní zkoušky byly velmi kluzké a když jsem viděl Markka mimo trať, trochu jsem znervózněl. Na některých úsecích mrholilo a tam kde pršelo i při trénincích, byl povrch velmi blátivý. Když dva nebo tři vozy projely brodem a voda se rozlila na trať, stal se povrch pro další posádky velmi kluzký. Byl to velmi obtížný den na volbu pneumatik, ale Michelin nám při rozhodování velmi pomohl. Všechny dnešní tratě jsem znal už z minulých startů, ale zítra jsou na programu dvě nové. Bude to těžké,“ dodal Belgičan.
 
Märtin a Park odstartovali do dnešní etapy osmým časem. Byli velmi znevýhodněni startovní pozicí, která znamenala ztrátu cenných sekund. Dvacet kilometrů po startu RZ3 vyjeli z trati a spadli do příkopu. Ani s pomocí diváků se nepodařilo vůz vyprostit a posádka musela odstoupit.
 
Do té zatáčky jsem najel docela pomalu, možná na trojku v rychlosti okolo 55 km/hod., ale byl jsem moc dlouhý,“ řekl Märtin. „Na konci zatáčky bylo místo, které se svažovalo a my jsme po něm sjeli do příkopu. Auto nebylo více než metr pod úrovní vozovky, ale záď vozu byla dole a předek visel ve vzduchu. Diváci se nám snažili pomoci, ale auto tam bylo zapříčené.
 
Byla to malá jezdecká chyba. Špatně jsem si najel a už jsem byl mimo trať. Samozřejmě jsem zklamán. Odstoupení je vždycky smutné, ale ztráta bodů přišla v nevhodnou chvíli. Přitom zdejší soutěž týmu velmi vyhovuje. Do konce sezóny ale ještě zbývá hodně soutěží a tak se musíme dívat spíše dopředu, říká Markko.
 
Märtinův Focus v barvách Castrolu nebyl při nehodě mechanicky poškozen. Jen na karosérii bylo několik škrábanců. Šéf týmu Malcolm Wilson potvrdil, že Märtin zítra znovu odstartuje. Umožní mu to nový systém Superally, který dovoluje odstoupivším posádkám start v následující etapě. Systém je ale zatím pouze testován, takže Märtin nemůže ani pro sebe, ani pro tým získat žádné body.
 
 
Pořadí po první etapě:
 
1. Petter SOLBERG 1:49:24.8
2. Harri ROVANPERÄ +55.7
3. Francois DUVAL +1:01.6
4. Marcus GRÖNHOLM +1:03.2
5. Sébastien LOEB +1:21.0
6. Daniel CARLSSON +2:41.1
7. Gilles PANIZZI +2:49.3
8. Manfred STOHL +3:10.7
9. Mikko HIRVONEN +3:25.7
10. Janne TUOHINO +4:52.0

 
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose