www.car.cz
 

Autotec, to jsou novinky a premiéry i vývoj v oboru
     tisková zpráva


Autotec, to jsou novinky a premiéry

Několik tipů na novinky či světové premiéry českých i zahraničních vystavovatelů na veletrhu Autotec.

Nové užitkové vozy Fiat
V Brně budou znovu přítomni zástupci všech významných světových automobilek, někteří z nich se pochlubí aktuálními novinkami. Třeba italský Fiat poprvé představí veřejnosti nové užitkové vozy Fiat Panda van a pick-up Fiat Strada. Na expozici Fiatu budou k vidění i tři face-lifty pro rok 2004: Fiat Scudo, Fiat Doblo cargo combi s novým motorem 1,3 Multijet a Fiat Stilo MW van s novým motorem 1,9 JTD 140 k.

Expert s novou tváří
Na podzim roku 1995 uvedla společnost Automobiles Peugeot na trh v kategorii vozů do 900 kg svůj první užitkový vůz s názvem Expert. V letošním roce představuje jeho inovovanou verzi. Model Expert, který byl původně odvozený z osobního modelu 806, je nyní modifikován ve stylu novinek značky Peugeot. Výsledkem je moderní vzhled zvýrazněný novým tvarem světlometů s čirou optikou a integrovanými směrovými světly. Robustnost přední části je umocněna žebrováním masky a novým tvarem předního nárazníku, který je uzpůsoben k zabudování inovovaných mlhových světlometů. Modelová řada Expert bude v České republice obohacena o osobní verzi Combi pro přepravu až 9 cestujících.

Sportovní Citroën
Citroen přichází se dvěma novinkami: faceliftovaným modelem Citroën Jumpy a nejmenším užitkovým Citroënem, modelem C2 Enterprise. Citroën chce na svém stánku připomínat i sportovní úspěchy v rallye, vystaven bude sportovní vůz Citroën C2 Challenge.
V neděli 6. 6. Citroën pořádá na výstavišti finále soutěže HDi Tour o nejúspornějšího řidiče, který právě na veletrhu vyhraje Citroën C3 1,4 HDi. Také návštěvníci se budou moci zapojit do tipovací soutěže na nejnižší dosaženou spotřebu, která proběhne v rámci HDi Tour tentýž den.

Světová premiéra autobusu
Jednou ze světových premiér na veletrhu je autobus TEDOM od stejnojmenné firmy. Firma TEDOM, s.r.o. dodává již několik let na trh plynové motory (CNG) pro autobusy. Nejnovějším produktem firmy je plně elektronicky řízený motor TEDOM M 1.2 C 640 FNG3 pro autobusy se sekvenčním vstřikováním plynu do sacího kanálu každého válce. Zážehový řadový šestiválec s objemem 12 l má největší výkon 210 kW. Ve světové premiéře se objeví tento motor zabudovaný do nízkopodlažního dvanáctimetrového třídveřového autobusu TEDOM.

Aura a Cygnus: česká premiéra
Společnost SolBus s.r.o., která v České republice zastupuje španělského výrobce luxusních dálkových i linkových autobusů značky Beulas, představí zcela nový model Aura. Současně s vývojem Aury pracoval výrobce i na další nové řadě Cygnus, která je určena pro zákazníky preferující nižší vozy – zatímco Aura měří 3,8 m, Cygnus měří 3,6 m. Je to však jediný drobný rozdíl, kterým se oba vozy odlišují. Ve srovnání s předcházejícími modely Eurostar E a Stergo E ztvárňují současné světové trendy v oblasti automobilového průmyslu.

Španěl a Ital útočí
Na silnice a do terénu se poprvé rozjel v roce 2000 a od té doby si jej za svého pomocníka zvolilo již několik set zákazníků. O koho se jedná? O lehké nákladní vozidlo s výraznými terénními vlastnostmi, které pochází z Itálie a nese název Scam. Vozidla Scam budou součástí expozice firmy Dajbych s.r.o. na volné ploše F1. Dalším trumfem této expozice bude klasický terénní automobil Santana PS-10, výrobek španělské automobilky Santana motor.
Scam je konstruován jako víceúčelové vozidlo s velkou průchodností v terénu, které chce být využíváno nejen jako nákladní automobil, ale především jako nosič speciálních nástaveb. Tomuto konceptu vyhovují i tři nezávislé silové výstupy pro snadnou montáž a pohon řady přídavných zařízení.
Španělským klasikem do terénu je Santana PS-10. Žebřinový rám a tuhé nápravy s velkým křížením se podílejí velkou měrou na výborných jízdních vlastnostech především v terénu. Ty jsou takřka neměnné, ať už jedete s prázdným nebo plně naloženým vozidlem, případně pokud ještě vlečete přívěs o hmotnosti až 3 000 kg. Karosérie je konstruována tak, aby zachovávala tradiční vzhled robustního terénního vozu.

Nový typ lehkého návěsu
Jednu ze zajímavých novinek najdou letos návštěvníci na expozici firmy Paragan, která do Brna připravila nový typ lehkého návěsu. Jedná se o desetimetrový dvounápravový návěs, který může být naložen až pětadvaceti europaletami a jeho celková hmotnost může být (dle používaného tahače) 13 až 25 tun. Může být zapojen do soupravy s „lehkotonážními“ tahači, například Iveco Eurocargo, Mercedes Benz Atego, DAF LF, Renault Midlum apod. Oproti klasickému třínápravovému návěsu jsou zde použity pouze dvě nápravy. Tato konstrukce dokáže provozovateli při současných cenách ušetřit zhruba 3 Kč na 1 kilometr jízdy.

Nová generace šasi
Přední výrobce kontejnerových šasi, firma RENDERS, přichází po třech letech vývoje s novou generací svých výrobků, které chce představit právě na Autotecu. Tato šasi jsou jedinečná v optimalizaci produktivity u zákazníka a navíc jsou kombinována s výjimečnou flexibilitou, která je velmi potřebná v moderní kontejnerové dopravě. Výhodou kontejnerových šasi nové generace patentovaných firmou RENDERS je především velice nízká vlastní hmotnost, což zvyšuje kapacitu nakládky, a také velmi jednoduché užívání

AUTOTEC umožňuje sledovat vývoj v oboru

Mezinárodní veletrh užitkových vozů, servisní techniky a příslušenství Autotec 2004 přijede v pátek 4.6. zahájit řada představitelů vlády České republiky v čele s premiérem Vladimírem Špidlou. Na slavnostní zahájení do Brna se chystá také ministr dopravy Milan Šimonovský, který je pravidelným návštěvníkem motoristických výstav.

"Každoročně se zúčastňuji několika veletrhů, a to nejen proto, že jsem z Brna, ale také pro svůj zájem o novinky obecně. Pravidelně navštěvuji stavební a motoristické veletrhy,“ říká Milan Šimonovský. „Každý veletrh vnímám jako možnost sledování vývoje v oboru a jako společenskou událost, kde se v krátkém čase mohu setkat s reprezentanty oboru. Automobilový průmysl hýbe naší ekonomikou a mnoho odvětví se v návaznosti na výrobu automobilů prudce rozvíjí,“ dodává Šimonovský.


Pozvání na Autotec letos přijali také: Ladislav Svoboda, místopředseda Senátu Parlamentu ČR, Pavel Němec, ministr pro místní rozvoj ČR, Pavel Svoboda, předseda Výboru pro evropské záležitosti PSP ČR, Zdeněk Tůma, gevernér ČNB, Josef Bednář, předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, Pavel Bradík, hejtman Královéhradeckého kraje, Petr Zimmermann, hejtman Plzeňského kraje, Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje, Jaromír Drábek, prezident Hospodářské komory, Petr Duchoň, primátor města Brna, Jan Wiesner, předseda Svazu českých a moravských výrobních družstev, Jan Uhlíř, předseda OS KOVO, Pavel Skácelík, místopředseda ČMKOS a Miroslav Grégr.

Přední čeští politici a představitelé státní správy svojí účastí stvrzují prestiž, kterou si Autotec vydobyl za uplynulých devět ročníků. „Tento veletrh je pro firmy bezpochyby velmi atraktivní záležitostí. Vystavovatelé zde mají příležitost představit své výrobky a navázat obchodní kontakty. Přeji Autotecu hodně úspěchů,“ říká Milan Šimonovský.

Ministr dopravy a předseda vlády Vladimír Špidla také vystoupí na konferenci Evropská unie – měsíc po rozšíření, která se koná na brněnském výstavišti v den zahájení veletrhu. Půldenní konference se dále zúčastní např. ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach či ministr životního prostředí Libor Ambrozek. Mezi hlavní témata konference patří podpora Jihomoravského kraje z fondů EU, projekty životního prostředí či budoucnost a specifika postavení České republiky v Unii. Vystoupení Milana Šimonovského se bude věnovat uplatnění kohezních fondů v ČR a v Jihomoravském kraji.

tisk info ATC

oficiální stránky : www.autotec.cz

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose