www.car.cz
 

Oslava klubového motorismu velkou výstavou na Autotecu
     tisková zpráva


6. 6. 2004 (Tiskové středisko BVV) - Pavilon G2 brněnského výstaviště láká všechny návštěvníky letošního mezinárodního veletrhu AUTOTEC unikátní expozicí věnovanou stoletému výročí klubové činnosti našich motoristů.

Motorismus má v Čechách dlouhou tradici. Již počátkem dvacátého století jsme patřili k nejrozvinutějším motoristickým zemím světa. A tak není divu, že máme také jedny z nejstarších motoristických klubů, když první z nich vznikl již v roce 1904. Ojedinělé výročí připomíná na AUTOTECU náš přední motoristický klub ÚAMK již zmiňovanou expozicí, ve které naleznete nejednu motoristickou perlu.

Motorističtí nadšenci měli již od samých počátků potřebu scházet se, diskutovat, technicky se vzdělávat a plánovat společné akce. Začaly tak vznikat první motocyklové a automobilové kluby. Aktivnější byli motocyklisté, kteří nelenili a založili svůj klub již v únoru roku 1904. Již ke dni svého vzniku připravil Český Klub Motocyklistů jednodenní výstavu nejnovějších motorových kol a motocyklů. Český Klub Automobilistů pak vzniká obdobným způsobem o měsíc později. V roce 1910 pak oba kluby splynuly do Českého Klubu Automobilistů. Roku 1922 vznikl Autoklub Republiky Československé, který byl v roce 1952 změněn na ÚAMK. Následující léta přinášela celou řadu peripetií, které klubovou činnost více či méně potlačovaly. Nyní se český klubový motorismus nachází opět ve fázi rozvoje a bohaté spolupráce s mezinárodními organizacemi. Přesto ale i dnes máme v řadě oblastí stále co dohánět v porovnání s ostatními organizacemi motoristů v Evropě. A také proto je důležité, že ÚAMK připravil do Brna toto připomenutí významného jubilea našeho motorismu.


ÚAMK na Autotecu baví i vzdělává

5. 6. 2004 (Tiskové středisko BVV) - Škola bezpečné jízdy na volné ploše H. V sobotu ráno právě nepršelo, přesto hektolitry vody zaplavily volnou plochu před pavilonem H. Na speciální fólii s koeficientem tření na úrovni uježděného sněhu předváděli profesionálové z ÚAMK školu smyku včetně rad a zkušeností, jak se ze složité situace dostat.

Stovky návštěvníků tak na vlastní oči viděly, jak se na kluzké vozovce chová starší Škoda Felicia bez ABS či nová Škoda Fabia se zabudovaným antiblokovacím zařízením. Jízdu na vodou zalité fólii si vyzkoušel i terénní vůz Suzuki, „press car“ Českého rozhlasu 1 – Radiožurnál, který jel legendární vytrvalostní rally Dakar s redaktorem Motožurnálu Petrem Jansou mezi novinářskými vozy. "Press car" Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu se jako jediný z Česka poprvé v konvoji dakarské rallye objevil v roce 2002. Jeho posádku tvořil manželský pár Vierka a Ivo Kaštanovi. Manželský tým zpravodajů Kaštanových nechyběl ani v posledním ročníku dakarské rallye a Radiožurnál tak opět přinášel nejčerstvější informace o dění přímo z konvoje. Jeho posluchači se o havárii Karla Lopraise dozvěděli jen pár minut po tom, co se stala. Právě na expozici ÚAMK, hned po skončení školy smyku, sdělovala Viera Kaštanová své zážitky z poslední rally. Na stánku Radiožurnálu se v rámci expozice ÚAMK mohou návštěvníci Autotecu zapojit i do projektu Zelených andělů – dobrovolných externích dopravních redaktorů. Zelení andělé mají řadu výhod, na letošní Autotec měli např. vstup zdarma. Na statické expozici je kromě toho možné vidět buginy či závodní monoposty Pospa teamu. ÚAMK tak na veletrhu Autotec naši motoristickou veřejnost nejen vzdělává, ale i baví.


Obojživelná šestikolka

6. 6. 2004 (Tiskové středisko BVV) - Rozsáhlá expozice ÚAMK na volné ploše skrývá celou řadu překvapení. Můžete se poučit při škole jízd, prohlédnout si sportovní motoristické náčiní, ale naleznete zde i řadu speciálů. Jedním z nich je také Spyder 6x6.

Spyder 6x6 pochází z dílny známé firmy HAVEL BUGGY, která se již delší dobu zaměřuje na výrobu speciálních vozidel. Nejznámějšími jsou pravděpodobně asi dětské buggy, které se používají nejen pro privátní provoz, ale celou řadu let již slouží jako sportovní nářadí pro nejmenší motoristy. Obojživelný Spyder 6x6 je pak poslední akvizicí tohoto pražského výrobce. Má se cítit dobře v jakémkoliv terénu, zdolává sníh, bažiny a také vodní hladinu. Spyder 6x6 má celou řadu možností využití. Například při opravách a kontrole dálkových vedení, zásobování odlehlých a těžko dostupných obydlí a pracovišť, pro záchranné týmy, hasiče, vojáky, myslivce, pracovníky v lesích, ochránce přírody, zemědělce, ale také při rekreaci.Vozítko je poháněno dvouválcovým čtyřdobým zážehovým vzduchem chlazeným motorem Briggs Stratton 16 HP s objemem 480 cm3 . Motor je vybaven elektrickým spouštěčem. Převodným ústrojím je variátor se dvěma rychlostmi vpřed a jednou vzad. Při svých rozměrech – délka 2,3 m, šířka 1,5 m, výška 1,2 m má Spyder hmotnost 350 kg. Celková hmotnost může dosáhnout hodnoty 700 kg. Největší rychlost je 35 km/h. Vůz je vybaven hydraulickými kotoučovými brzdami. Připraven je také široký výběr příslušenství, kam patří například sněžné pásy, sněžná radlice, naviják, ochranný rám s předním sklem, plátěná střecha s bočnicemi, tažné zařízení, vlek pro tažení stromů a klád, lodní motor apod.


BVV


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose