www.car.cz
 

Scania rozšířila nabídku nákladních automobilů o novou řadu R
     tisková zpráva


Shrnutí novinek

Praha, 7. června 2004 – R představuje novou řadu nákladních automobilů pro dálkovou přepravu, která rozšiřuje celosvětovou nabídku vozidel Scania. Ukrývá mnoho zajímavých řešení, která, ač nejsou patrná na první pohled, zásadním způsobem zvyšují spolehlivost a celkový výkon. Zákazníky nejvíce upoutá nové pracoviště řidiče, nižší hmotnost a spotřeba paliva.

Spotřeba paliva
V závislosti na charakteru provozu je spotřeba paliva u řady R až o 3 procenta nižší než u dosavadních modelů. Úspor bylo dosaženo kombinací účinků několika úprav, včetně snížení hmotnosti, lepší aerodynamiky a elektronického řízení některých pomocných systémů motoru.

Novinky v kabině
· Tři výšky kabiny: nová kabina Highline se zvýšenou střechou tvoří mezičlánek mezi běžnou spací kabinou a provedením Topline
· O 145 mm vyšší, prostornější kabiny s téměř rovnou podlahou
· Zcela nové pracoviště řidiče
· Nová dvojitě prohnutá palubní deska, v dlouhém či krátkém provedení
· Nové ovládací prvky a přístroje
· Kombinovaná páčka retardéru a systému Opticruise ve sloupku řízení
· Tlačítka tempomatu, rádia a palubního počítače na volantu
· Nová sedadla řidiče a spolujezdce
· Automatická klimatizace
· Snadný průchod kabinou, volná podlaha, sklopná řadicí páka
· Množství praktických odkládacích přihrádek a skříněk
· Základní lůžko v úrovni, která umožňuje pohodlné sezení
· Nový tvar přední části kabiny, nové typové označení
· Příplatková xenonová světla, zpočátku pouze na modelech s motorem V8
· Plně integrovaná čelní ochrana proti podjetí

Hnací ústrojí
· Nová verze dvanáctilitrového motoru o výkonu 420 HP splňuje normu Euro 4
· Motor Euro 3 o výkonu 500 HP nahrazuje V8 o výkonu 480 HP
· Zdokonalený systém Scania Opticruise umožňuje rychlejší a citlivější automatické řazení
· Tempomat s integrovaným bržděním při jízdě z kopce (s retardérem Scania)
· Elektronická ochrana spojky
· Elektronicky řízený ventilátor chlazení za příplatek u všech motorů
· Elektronicky řízený zdroj stlačeného vzduchu


Rám
· Úspora hmotnosti až o 270 kg
· Odlehčená výbava tahače
· Odlehčená točnice
· Tenčí rám s bočními ochrannými rámy z pevnější oceli o tloušťce 7 mm
· Lehčí čtyřbodové pneumatické odpružení
· Lepší jízdní vlastnosti a vyšší stabilita
· Komfortnější a účinnější manipulace s nákladem

Brzdová soustava
· Brzdy s antiblokovacím systémem (ABS) nové generace
· Elektronicky ovládané kotoučové brzdy nové generace (EBS) s automatickým rozdělováním brzdící síly mezi automobil a přívěs
· Upravený brzdový pedál s lepší zpětnou vazbou
· Program elektronické stability (ESP), u tahačů 4×2 volitelně

Elektrická soustava
· Elektrická soustava založená na sběrnici CAN-bus
· Snadná diagnostika a řešení problémů všech elektronických řídících jednotek
· Elektroinstalace pro nástavby vyvedená vně kabiny

Palubní počítače
· Informační displej ve sdruženém přístroji, který slouží i pro diagnostiku problémů
· Volitelný palubní počítač
· Služby fleet managementu s volbou flexibilních počítačových platforem


tisk info

www.scania.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose