www.car.cz
 

Zástupci Buggyra International Racing Systém na zkušené v Brazílii
     12.12.2007 12:51 - tisková zpráva


Hoši z Brazílie

Vskutku reprezentativní vystoupení má tým Buggyra International Racing System na posledním závodě prestižního truckového šampionátu v Brazílii. V pondělí ráno totiž přistáli v dějišti podniku, kterým je hlavní město Brasilia, technický ředitel Mario Kress a manažer Jan Kalivoda.

Za návštěvou Brazílie stojí pozvání koncernu Volkswagen, jehož závodní speciály VW Titan jsou blízko celkovému vítězství v tamním šampionátu. „Jedná se o speciály, které se podobají modelu, se kterým vyhráli Markus Oestreich a Ralf Druckenmüller poslední šampionáty třídy SRT,“ vysvětluje Mario Kress, podle kterého se podobná pozvání jednoduše neodmítají.
 
„Brazilský truckový šampionát má vynikající úroveň. Kromě toho mě pochopitelně zajímá veškerá dostupná technika. Buggyra teď vévodí truckové Evropě, vývoj ale zastavit nelze. Je pouze otázkou,best replica watches jak moc budou kolegové z Volkswagenu ochotni se podělit o své poznatky.“

Jan Kalivoda zaměří svou pozornost především na marketingové pojetí mistrovství. „Závody tahačů nabízejí vedle sportovního zápolení čím dál tím větší show. Podle mých informací by tomu mělo být v Brazílii nejinak, čemuž bych se ostatně ani nedivil. Kde jinde by se měli lidi bavit,“ podotkl Honza. „Pokud vím, má Volkswagen zájem proniknout právě s modelem Titan na východoevropské trhy a podle všeho se přesvědčil o tom, že truckracing nabízí pro tento účel ideální platformu. Nebráníme se žádným jednáním.“
 
PS: Všechno nejlepší, milý Davide!
V sobotu 8. prosince oslavil své dvaatřicáté narozeniny jezdec týmu Buggyra International Racing System David Vršecký. Jeho sportovní kariéra je pevně spjata se značkou Buggyra, v jejíchž barvách vyhrál celkem devět pohárových závodů. David Vršecký má na svém kontě tři třetí místa v celkovém hodnocení (2003,2004 – SRT, 2007 – RT) a je vůbec jediným jezdcem, kterému se podařilo zvítězit na legendárním Nürburgringu v obou třídách.
 
Spolu s Markusem Bösigerem se může pyšnit titulem mistra Evropy dvojic. V únoru 2004 vytvořil v Dubaji světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem na letmý kilometr. Nejúspěšnější český trucker nového tisíciletí! 
 
Z Brazílie exkluzivně Jan Kalivoda!
 
Od pondělního večera působí v hlavním městě Brasília dvojice týmu Buggyra International Racing Systém ve složení Mario Kress – Jan Kalivoda, přičemž barvy evropského truckracingu dále hájí Egon Allgauer a Fabien Calvet. Na sobotu je naplánován přílet Jochena Hahna.

Včerejší den strávila dvojice K + K (Kress a Kalivoda) po probdělé noci na okruhu Nelsona Piquet. Právě na něm totiž probíhají od minulého týdne přípravy na závěrečný devátý závod prestižního domácího truckového šampionátu. Toho se účastní jen místní jezdci, přičemž svou popularitou truckracing předčí i závody F1. Závodní víkend bude zahájen v sobotu měřeným tréninkem, v neděli se pak pojede kvalifikace a hlavní závod.
 
Pro evropského fanouška není zcela rozhodně bez zajímavosti, že v případě kvalifikace i pohárového závodu lze prakticky hovořit o jednom závodu. Obě jízdy totiž od sebe pouze dělí pouze tři kola, po které jedou trucky za safety carem. V jejich průběhu se musí jezdci seřadit podle výsledků kvalifikace.

Další podstatný rozdíl mezi evropským a brazilským pojetí závodu tahačů spočívá v tom, že v zemi kávy a fotbalu funguje velmi úspěšně model jediného promotéra. Tím je zakladatel šampionátu „Fórmula Truck“, bývalý závodník a majitel jednoho z týmů Aurelio Felix Batista. Vzhledem k jeho velmi dobrým vztahům s Egonem Allgauerem jsme byli spolu s Mariem přizvání k pracovnímu obědu do jedné z typických místních restaurací. V průběhu oběda se mimo jiné řešily otázky spojené především s technickými odlišnostmi jednotlivých šampionátů.
 
Nutno podotknout, že Aurelio má o dění v evropském truckracingu velmi dobré informace. Není se čemu divit, je totiž pravidelným návštěvníkem závodu roku na Nurburgringu. Stejně tak, jako Egon hostem závěrečného podniku v Brasílii.
Co se šampionátu týče, skládá se z devíti závodů po celé zemi. Začíná v březnu a končí díky mimořádně příznivému klimatu na konci prosince. Šampionátu se účastní 25 jezdců, mezi nimiž nechybí ani syn trojnásobného mistra světa F1 Nelsona Piqueta, který startuje na speciálu Mercedes Geraldo. Ve startovním poli pak narazíte na ryze evropské značky jako VW, Mercedes, Scania, Volvo, Iveco, nechybí ani americký Ford.

Celý šampionát představuje vlastně jeden velký cirkus. Nepříliš valné ekonomické situaci země odpovídá i využití jednotlivých okruhů, které odhaduji v lepším případě jako padesátiprocentní. Nicméně sestava vybavení nacpaná do cca 50-ti souprav (vše je majetkem promotéra) a najatí odborníci dokáží změnit původně vcelku zanedbaný okruh během několika dní k nepoznání. Něco málo přes deset hlavních partnerů má díky jedinému promotérovi na evropské poměry až neskutečný prostor pro realizaci svých marketingových vizí. Richard Mille Replica A to jak na okruhu a jeho zázemí, tak v především v televizi. Nedělní hodinu a půl trvající závod totiž vysílá místní televizní stanice v přímém přenosu.
 
 
Buggyra

 
 
Fotogalerie:   Dakar 2008 se blíží, testy Loprais týmu v Tunisu, foto týmu Milan Loprais

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose