www.car.cz
 

Turistům i mototuristům. Na Moravě nyní společně v oblasti propagace
     13.1.2008 20:13 - tisková zpráva


Hejtmani moravských krajů podepsali memorandum o spolupráci v oblasti
cestovního ruchu

 

BRNO – Historický okamžik provázel první den mezinárodního veletrhu cestovního ruchu Regiontour v Brně. Hejtmani čtyř moravských krajů – Jihomoravského, Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského – svým podpisem potvrdili souhlas s textem memoranda a projevili vůli předložit jej orgánům jednotlivých krajů ke schválení.

Kraje chtějí spolupracovat zejména v oblasti meziregionálních vztahů, chtějí významně využít potenciálu Moravy a Slezska v příjezdové turistice a spolupracovat při společných mezinárodních prezentacích.

Memorandum rovněž hovoří o tom, že kraje využijí projektu Moravská jantarová stezka, jehož nositelem je Zlínský kraj,  ke zvýšení příjezdového potenciálu destinace Morava a Slezsko s ohledem na východoevropské a středoevropské zdrojové trhy.

V rámci regionálních operačních programů příslušných NUTS 2 pak kraje chtějí rozvíjet přirozená území přesahujících turistických oblastí formou tzv. zrcadlových projektů. A to na území  Jeseníků, Beskyd, Valašska a Slovácka.

Hejtmani krajů chtějí jako druhý krok po memorandu připravit tzv. Velehradskou dohodu, která by zejména měla položit základ destinace Morava a Slezsko s ohledem na propagaci České republiky v zahraničí. Dále by měla pojmenovat hlavní oblasti v rozvoji cestovního ruchu i způsoby, jak tyto záměry prakticky naplnit. Zájmem krajů je podepsat tuto dohodu v čase konání akce Dny lidí dobré vůle na Velehradě.

Kraje si pro naplňování záměrů v memorandu uvedených určí speciální tým lidí, kteří budou za jeho naplňování odpovědni a kteří se budou podílet na tom, že kraje začnou uplatňovat prvky společného marketingu v oblasti cestovního ruchu.

 

Turistický informační portál Zlínského kraje zahájil provoz

Zlínský kraj se bude společně s oblastmi prezentovat na dvaceti šesti výstavách a veletrzích

 

ZLÍN – „Na Regiontour přichází Zlínský kraj se žhavou novinkou – Turistickým informačním portálem, který právě na tomto veletrhu uvádí na trh. Nová webová prezentace Východní Moravy uspokojí i toho nejnáročnějšího návštěvníka. Nejen, že zde získá potřebné informace o kraji, ale sám si bude moct sestavit svůj pobyt v kraji takzvaně na míru. Portál jsme vyvíjeli takřka dva roky a  ihned po jeho uvedení do ostrého provozu začneme pracovat na jeho rozšíření o online rezervační systém,“ řekl krajský radní pro cestovní ruch Jindřich Ondruš.

Zlínský kraj se letos bude společně s partnery z jednotlivých turistických oblastí prezentovat na dvaceti šesti výstavách a veletrzích zaměřených na cestovní ruch. Převážnou většinu z nich tvoří zahraniční prezentace, v devíti případech se kraj představí na domácích vystavovatelských akcích.

„Tradičně největší domácí příležitostí představit potenciál kraje je v Brně, v rámci veletrhu Regiontour. V příštím roce se zde Zlínský kraj, zastoupený svojí Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy, představí s úplně novou expozicí na ploše 225 metrů čtverečních,“ doplnil radní pro Ondruš.

Expozice bude členěna do čtyř sektorů, kde možnosti v cestovním ruchu nabízejí zástupci jednotlivých turistických oblastí – Valašska, Slovácka, Kroměřížska, Zlínska a Luhačovicka. Historicky největší je počet spoluvystavovatelů v jednotlivých sektorech – celkem se jich zde dohromady představí 72. Stánek má oproti předcházejícím letům otevřenější charakter, je postaven na prostorově výrazné grafice. Významnou změnou je odstranění komunikačních bariér – návštěvník je zván dovnitř stánku, k recepčnímu pultu, kde se mu budou věnovat profesionální pracovníci z oblasti cestovního ruchu.

Mimo nový turistický portál chce kraj v zastoupení své centrály upozornit domácí návštěvníky na produkt Moravská jantarová stezka. I když je produkt prioritně koncipován na podporu příjezdové turistiky, skýtá velké možnosti také v oslovení domácích turistů, kteří si přejí poznat krásy a zážitky spojené s pobytem na Moravě.

Stejně jako v letech předcházejících, i letos moravské kraje připravily nový propagační materiál – Průvodce po nejkrásnějších místech Moravy a Slezska. Jeho slavnostní křest se uskuteční právě na Regiontouru. „Průvodce má sloužit k propagaci Moravy a Slezska jako cílové destinace pro domácí i zahraniční turisty. Je vydán ve čtyřech jazykových mutacích v nákladu šedesáti tisíc kusů,“ představil další z novinek radní Jindřich Ondruš. Lepší propagaci moravských krajů na Regiontouru zcela určitě také zajistí společné pódium, kde se po čtyři dny budou ve vystoupeních střídat soubory ze všech koutů Moravy. Nebude chybět ani zajímavé soutěžení o hodnotné ceny.

Zlínský kraj se na veletrzích a výstavách společně se svými partnery bude představovat pod hlavičkou Východní Morava. Všech 26 akcí organizačně, personálně a produkčně zajistí Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, která na první čtvrtletí tohoto roku pro tuto činnost od Zlínského kraje získala dotaci ve výši 1,8 milionu korun.

V prvních třech měsících roku 2008 centrála zajistí účast na těchto domácích veletrzích a výstavách: Regiontour Brno, Holiday World Praha, Lysá nad Labem, Jablonec nad Nisou, Cykloturistika Hradec Králové, Mobil salon České Budějovice. Mezi zahraničními akcemi jsou veletrhy: Ferien Messe Vídeň, Utrecht, Dresdner Reisemarkt, Slovakiatour Bratislava,  BIT Miláno, Mnichov, Berlín, Budapešť, MITT Moskva, Glob Katovice a rakouské regionální výstavy v Linzi a Salzburgu. Zbývající akce by již měly být zařazeny do projektů, které Centrála cestovního ruchu Východní Moravy v oblasti marketingu připravuje.

 

Mezi   Jihomoravské premiéry 2008 patří např.:

 - Vinařská cyklostezka Modré hory  - trasa o délce 31 km vede obcemi Bořetice, Kobylí, Němčičky, Velké Pavlovice, Vrbice a je určena jak pro cyklisty, tak pro pěší. Okruh po značených asfaltových nebo jinak zpevněných cestách návštěvníka provede malebnou vinařskou krajinou, kde se především pěstují modré hrozny.

- Jeskyně Výpustek v Moravském krasu, kde do prostor rozsáhlého labyrintu chodeb a dómů vytvořených ponornou činností Křtinského potoka svého času umístila armáda mohutný protiatomový kryt, který umožňoval vrchnímu velení z bezpečí skalního masívu řídit vojenské operace a přežít několik týdnů bez pomoci zvenčí.

- Rozhledna Bukovanský mlýn na Slovácku. Rozhledna ve stylu větrného mlýna holandského typu je zdaleka viditelnou dominantou nad obcí Bukovany na Kyjovsku a skýtá nádherné výhledy do okolí. Třípatrová budova mlýna ukrývá malou expozici muzea slovácké vesnice 19. století a také galerii.

- Cykloportál http://www.cyklo-jizni-morava.cz/ umožňuje naplánovat výlet z místa do místa ve vazbě na informace cestovního ruchu, atraktivity regionu, ubytování, koupaliště, Integrovaný dopravní systém JMK, Turistická informační centra JMK, cykloservisy a další služby pro cyklisty. K plánované trase je možné zobrazit podrobný itinerář cyklotrasy, profil a schematickou mapu.

 

Rozvoj a podpora cestovního ruchu v Olomouckém kraji

Novinky Olomouckého kraje pro rok 2008 z oblasti cestovního ruchu

Cestovní ruch patří k prioritním oblastem, které se zavázala Rada Olomouckého kraje ve svém programovém prohlášení podporovat. Cílem je podpora rozvoje budování potřebné infrastruktury a doprovodných služeb, tvorba důležitých strategických dokumentů, podpora organizace CR v turistických regionech Olomouckého kraje, tak i propagace a prezentace kraje.

1.           Organizace CR v Olomouckém kraji - Sdružení cestovního ruchu

Olomoucký kraj přistoupil v červnu 2006 do sdružení Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu a stejně tak inicioval v turistickém regionu Střední Morava vznik obdobného sdružení pod názvem Střední Morava – Sdružení cestovního ruchu. Položil tak základy pro další rozvoj CR založený na úzké spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Do obou těchto sdružení kraj přispívá formou členského příspěvku na jejich provoz. Předmětem jejich činnosti je mimo jiné iniciace produktů, projektů a záměrů cestovního ruchu, získávání finančních prostředků z mimoregionálních zdrojů, zajištění certifikace kvality služeb, aktualizace webové prezentace, zajištění
a organizování famtripů a presstripů apod. Obě sdružení se aktivně zapojují do realizace krajských projektů financovaných z EU. Informace o sdruženích naleznete na www.ok-tourism.cz.

2.           Aktualizace Programu rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje

V roce 2007 Olomoucký kraj dokončil tvorbu strategického dokumentu
„Aktualizace Programu rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje“ na období 2007 – 2009 s výhledem do roku 2013. Souběžně byla také zpracována  Marketingové studie CR Olomouckého kraje“ na stejné období. Oba dokumenty byly zpracovány v souladu s výstupy Regionálního operačního programu pro plánovací období 2007 – 2013. Tím je dán předpoklad na podporu realizace navržených opatření ze strukturálních fondů Evropské unie. Podle novely zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivu na životní prostředí, která byla zveřejněna ve Sbírce zákonů pod č. 93/2004 Sb., mimo jiné nově podléhají posouzení vlivu na životní prostředí koncepce, jejichž realizace by mohla vážně ohrozit životní prostředí (tzv. SEA – Strategic Environmental Assessment). V návaznosti na tuto skutečnost v současné době probíhá hodnocení SEA s předpokladem dokončení v březnu 2008.

Aktuální verze „Aktualizace PRCR OK“ (bez zpracovaného SEA hodnocení) byla po projednání v Zastupitelstvu Olomouckého kraje (10. 12. 2007) umístěna na webové stránky Olomouckého kraje – www.kr-olomoucky.cz v sekci Cestovní ruch.

3.           Marketing cestovního ruchu v Olomouckém kraji

Od července 2006 do září 2007 Olomoucký kraj realizoval projekt spolufinancovaný EU „Marketing cestovního ruchu v Olomouckém kraji (celkové náklady činily 12.150.000,- Kč, z toho 9.112.500,- Kč zaplatila EU a 3.037.500,- Kč Olomoucký kraj). Cílem projektu byla marketingová podpora turistických regionů Olomouckého kraje, Střední Moravy a Jeseníků. Projekt mimo jiné zahrnoval tvorbu nabídek pro organizovanou i individuální turistiku, zpracování marketingové studie, komunikační kampaň rozdělenou na zimní a letní sezónu, zhotovení propagačních materiálů v celkovém množství 1 mil. kusů (různé druhy katalogů, mapy pro pěší, cykloturistiku i lyžování, letáky pro širokou distribuci a další), ale i prezentaci kraje na významných veletrzích cestovního ruchu v České republice (např. REGIONTOUR, HOLIDAY WORLD, TOURISM EXPO). Za soubor propagačních materiálů Olomoucký kraj obdržel Zvláštní cenu poroty i Zvláštní cenu odborné veřejnosti v  soutěži EUROREGIONPROPAG 2007 a 3. místo v kategorii „MAPA“ za „Pěší trasy v Jeseníkách v soutěži TOURPROPAG 2007. Součástí projektu byla i letní kampaň pod názvem „Vyberte si zážitky!“, která získala 1. místo v soutěži „Náš kraj 2007“, v kategorii nejlepší jednotná kampaň, kterou každoročně vyhlašuje C.O.T. media s.r.o. Praha. Video snímek připravený na podporu této kampaně obdržel Cenu poroty v rámci přehlídky Tour Region Film, Karlovy Vary 2007. Projekt koordinoval Olomoucký kraj ve spolupráci se sdruženími Střední Morava - SCR a Jeseníky - SCR a realizovala jej reklamní agentura m-ARK. Materiály vydané v rámci projektu jsou ke stažení na webu Olomouckého kraje www.kr-olomoucky.cz nebo www.ok-tourism.cz. Pro roky 2008-10 Olomoucký kraj připravuje obdobný projekt v rámci ROP v předpokládané výši 37.000.000,- Kč.

4.           Vyberte si zážitky! - InfoBUS Olomouckého kraje

Vedle již osvědčených způsobů prezentace přišel Olomoucký kraj v roce 2007 v rámci projektu „Marketing cestovního ruchu v Olomouckém kraji“se zcela novou komunikační kampaní v podobě mobilního informačního centra, které vyjíždělo v rámci České republiky přímo za svými potenciálními návštěvníky. Nevšední kampaň byla zahájena v Olomouci 2. 5. 2007 křtem pojízdného informačního centra – InfoBUSu. Ten navštívil celkem 9 vybraných měst (Ostrava, Pardubice, Hradec Králové, Praha, Písek, Jihlava, Brno, Zlín a Olomouc), kde nabízel zážitky Olomouckého kraje a představoval komplexní soubor turistických atraktivit a služeb regionů Střední Morava a Jeseníky. V každém městě proběhl před zahájením akce mailing do poštovních schránek obyvatel. Obsahoval tématický informačního leták s pozvánkou do Olomouckého kraje i InfoBusu. Celá akce byla podporovány kameloty, kteří roznášeli letáky v nejbližším okolí. Nosným sloganem kampaně vycházejícím z nepřeberného množství zážitků Olomouckého kraje bylo motto: Vyber si svůj ZÁŽITEK v Olomouckém kraji, přičemž celá kampaň byla cílena na hlavní tuzemské zdrojové oblasti Olomouckého kraje tj. celá Morava, dále kraje Královéhradecký, Pardubický a Vysočina. Letní kampaň InfoBUS probíhala v období: 3. 5. - 16. 6. 2007, navštívilo jej více než 10 tis. lidí, denně v průměru 395 návštěvníků. Informace o InfoBUSu a fotodokumentace na: www.infobus-ok.cz. Po úspěchu kampaně vyjede InfoBUS Olomouckého kraje i v roce 2008. Zavítá do 10 vybraných měst České republiky. Kromě toho jej budou moci navštívit i obyvatelé cca 5ti měst Olomouckého kraje, aby zde načerpali informace a tipy pro volný čas.

5.           Propagační materiály z ediční řady odd. cestovního ruchu Kanceláře hejtmana

V závěru roku 2006 Olomoucký kraj vydal pro turistickou sezónu 2007 propagační materiály, které byly velmi ceněny jak širokou veřejností na veletrzích a výstavách, či prezentacích kraje, tak i odbornou veřejností. Jednalo se o letáky turistických atraktivit a katalog Venkovská turistika v Olomouckém kraji, které obdržely 1. místo v soutěži „Náš kraj 2007“ v kategorii Nejlepší cizojazyčný propagační materiál kraje. Novinkou pro rok 2008 bude katalog ručně malovaných hradů
a zámků
, který je určen pro rodiny s dětmi. Děti si zde samy mohou vykreslit obrázky, vyplnit křížovku nebo rozluštit rébusy. Pro milovníky turistiky je připraven katalog naučných stezek v Olomouckém kraji, který je doplněn vytipovanými trasami určenými pro projížďku na koni. Dále byla rozšířena řada tématicky zaměřených letáků o gastronomické speciality. Ani v roce 2008 nebude chybět kalendář vytipovaných kulturních a turistických akcí, které se po celý rok v regionu konají a na které jste srdečně zváni.

6.           Turistický informační portál Olomouckého kraje

Významným průlomem v oblasti poskytování informací byla tvorba „Turistického informačního portálu Olomouckého kraje“, která probíhala do konce června 2007. Olomoucký kraj za zhotovení portálu zaplatil 2.164.233,- Kč, z čehož podíl EU činil 1.590.040,50 Kč (75 %), podíl státního rozpočtu 106.002,70 Kč (5 %) a podíl Olomouckého kraje je 468.189,80 Kč (20 % + neuznatelné náklady). 1. července 2007 byl na adrese www.ok-tourism.cz zahájen provoz Turistického informačního portálu Olomouckého kraje. Technologicky pokročilá webová aplikace, která je součástí komplexního projektu na podporu cestovního ruchu v kraji, umožňuje podávání přehledně strukturovaných turistických informací i zviditelnění nejdůležitějších atraktivit, které vytvářejí obraz Olomouckého kraje jako oblasti, kterou stojí za to navštívit. Nový www systém respektuje členění Olomouckého kraje na dva výrazně profilované regiony, kterými jsou Jeseníky a Střední Morava,
a pomocí propracovaného a přitom snadno ovladatelného redakčního systému umožňuje snadné rozvíjení i aktualizaci publikovaného obsahu.
Obsahovou správu portálu zajišťují sdružení cestovního ruchu Jeseníky – SCR a Střední Morava – SCR. Pro rok 2008 Olomoucký kraj připravuje  podání projektů v rámci ROP ve věci rozšíření cizojazyčných mutací a vybudování rezervačního systému v předpokládané výši 5.500.000,- Kč a instalaci informačních boxů pro zveřejňování informací z turistického informačního portálu Olomouckého kraje (cca 15-18 infoboxů) do významných center turistiky v kraji (cca 4.000.000,- Kč).


 

7.           Virtuální procházka

V roce 2005 byly ve spolupráci oddělení CR a odboru kultury a památkové péče zpracovány samostatné webové stránky prezentující 10 národních kulturních památek ve formě tzv. „Virtuální procházky. Stránky obsahují nejen samotné virtuální procházky památek, ale také jejich fotografie a turistické a obecné informace. V roce 2006 byla řada rozšířena o 46 dalších významných turistických cílů a památek. Díky internetu, jako jednoho z nástrojů komunikace a propagace, se formou virtuální procházky mohou s Olomouckým krajem seznámit potenciální turisté a na základě zde získaných informací se rozhodnout pro osobní návštěvu regionu. Formou sférických snímků se navíc umožní zpřístupnění památek handicapovaným občanům, kteří takto mohou spatřit místa, k nimž by se jen stěží dostávali nebo je nikdy nemohli navštívit. Všechny památky jsou zpracovány ve čtyřech jazykových mutacích (čeština, angličtina, němčina, polština). V roce 2007 byly virtuální procházky doplněny dalšími videosnímky a fotobankou zpracovaných objektů. Virtuální procházku je možné si prohlédnout na stránkách www.olomoucky-kraj.com.

8.           Podpora Olomouc region Card (slevové karty)

Samozřejmě dojde i v roce 2008 k  pokračování kampaně na podporu Olomouc region Card, která již čtvrtým rokem nabízí vstupy na nejvýznamnější památky
a další atraktivity zdarma. Zajímavé jsou také slevy poskytované po předložení karty na sportovištích, v lázních, restauracích a při ubytování. Do tohoto projektu je v současné době zapojeno více než 170 subjektů. V roce 2005 bylo prodáno 1063 kusů karet, v roce 2006 1511 kusů karet a za rok 2007 přesáhne prodej 2000 kusů karet. Největší zájem byl o 48-hodinovou kartu pro dospělé. Zvýšil se také počet prodejců ze 45 na 53. Více informací se dozvíte na www.olomoucregioncard.cz.

9.           Značení kulturních a turistických cílů v Olomouckém kraji

V měsíci červnu 2007, před zahajením hlavní turistické sezóny, bylo dokončeno značení 14 turistických a kulturních cílů v Olomouckém kraji (např. hrad Bouzov, Ruční papírna Velké Losiny, zámek Jánský Vrch, atd.). V měsíci říjnu 2007 byl systém značení doplněn o ZOO Olomouc. Celkem bylo pro označení 15-ti turistických významných cílů použito 37 kusů dopravních značek č. IS 23 (velká návěst), které jsou umístěny na rychlostních silnicích a silnicích I. třídy a 83 kusů dopravních značek č. IS 24b (směrové značky), které motorizované turisty pohodlně navedou přímo ke značenému cíli. Celkové náklady na výrobu a umístění značení v terénu ve výši 2,4 mil. Kč byly hrazeny z rozpočtu Olomouckého kraje. Pro rok 2008 je připravován navazující projekt pro uplatnění v rámci ROP
(cca 4.500.000,- Kč). Dojde tak k rozšíření značení o dalších 15 – 20 cílů.


 

10.       Údržba a obnova značení KČT, údržba yžařských běžeckých tras, pořízení rolb

Olomoucký kraj každoročně přispívá Klubu českých turistů na obnovu značení pěších, lyžařských a cyklistických tras částkou 200 000,- Kč. Přispívá i na údržbu lyžařských běžeckých tras. V roce 2004 přispěl Olomoucký kraj v rámci Významných projektů Olomouckého kraje částkou 3,5 mil Kč obci Loučná nad Desnou na koupi rolby pro údržbu lyžařských běžeckých tras. Další rolba pro údržbu běžeckých lyžařských tras v Jeseníkách byla pořízena v roce 2006 opět v rámci Významných projektů Olomouckého kraje. Na koupi této rolby přispěl Olomoucký kraj částkou 4 mil. Kč obci Lipová – lázně. Provoz obou roleb je smluvně zajišťován prostřednictvím Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu. Dle sněhových podmínek je díky těmto rolbám v Jeseníkách strojově upravováno na 300 km lyžařských běžeckých tras. Dalším příspěvkem v roce 2006 byla částka 200 000,- Kč, kterou Olomoucký kraj poskytl Svazku obcí údolí Desné na úhrada nákladů spojených s dofinancováním úhrady za údržbu běžeckých lyžařských tras na území obcí sdružených ve Svazku obcí údolí Desné. V roce 2007 podpořil Olomoucký kraj částkou 250 000,- Kč Významný projekt Běžecké lyžování v Jeseníkách, který podalo Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu. Projekt si kladl za cíl zajištění údržby běžeckých lyžařských tras v Jeseníkách v roce 2007.

11.       Významné projekty Olomouckého kraje – podpora rozvoje infrastruktury CR

V roce 2007 podpořil Olomoucký kraj formou Významných projektů rekonstrukci koupaliště (sociálního zařízení, šaten a povrchu bazénu) v Laštěnech (1,5 mil. Kč), rekonstrukci vyhlídkové plošiny a přístupové cesty na skalním útvaru Bradlo (2 mil. Kč), pořízení vybavení na úpravu vody pro Javornické koupaliště (100 tis. Kč), vybudování přípojky pro zásobování hradu Bouzov ekologickým teplem z centrální kotelny na spalování biomasy (1,760 mil. Kč) a dále modernizaci vstupu do Zoologické zahrady v Olomouci – vybudování turniketů včetně technologického zázemí (1,1 mil. Kč).

12.       Spolufinancování projektů obcí kraje ve SROP

Olomoucký kraj se také podílí na spolufinancování projektů ve Společném regionálním operačním programu podaných obcemi kraje. V rámci této podpory přispěl v roce 2006 obci Skalka na projekt „Modernizace zázemí Lázní Skalka“ (217.104,- Kč). V roce 2007 byla podpořena realizace projektů města Úsov „Středověké památky - zámek Úsov, obnova staré školy a historických cest“ (1.128.725,- Kč), města Šumperk „Rekonstrukce východního křídla areálu Pavlínina dvora v Šumperku“ (1.176.471,- Kč) a města Kojetín na projekt „Obnova Pivovarského hotelu, Kojetín“ (cca 2.804.726,- Kč).


 

13.       Podpora cykloturistiky v Olomouckém kraji

Od roku 2006 každoročně probíhá unikátní projekt „Kolmo za poznáním Olomouckého kraje“, jehož cílem je zaměřit se na prezentaci a propagaci nových cyklistických tras a stezek, které byly finančně podpořeny Olomouckým krajem, cykloturistických produktů mikroregionů kraje, ale i zdůraznit význam a zdravotní prospěšnost pohybové aktivity na kole. Bližší informace najdete na speciálním internetovém portále www.kolmo.cz. Pro rok 2008 připravuje Olomoucký kraj v rámci ROP zpracování „Strategie rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji“, která zmapuje současný stav cyklotras a cyklostezek v Olomouckém kraji a zároveň navrhne jejich další rozvoj jak z hlediska dopravy, tak i cestovního ruchu
(cca 1.200.000,- Kč).

14.       Prohloubení spolupráce moravských krajů – příprava Memoranda

Také v roce 2008 bude Olomoucký kraj pokračovat ve společné prezentaci a propagaci se sousedními moravskými kraji za účelem zvýšení zájmu o Moravu a Slezsko jako významné turistické destinace České republiky. Kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký a Zlínský zrealizovaly v roce 2007 již 3. společný projekt, tentokrát pod názvem „Průvodce po nejkrásnějších místech Moravy
a Slezska“
. V rámci projektu byl vydán katalog, který navázal na loňský projekt
„Morava a Slezsko – Přijďte a poznejte více“ a představuje největší lákadla Moravy
a Slezska. Současně byly do provozu uvedeny webové stránky „destinace Morava“. Ty budou sloužit jako vstupní obrazovka, z níž se návštěvníci dostanou na turistické stránky jednotlivých krajů. Spolupráce v propagaci a prezentaci destinace Morava, zejména na zahraničních trzích, bude pokračovat i nadále. V plánu jsou společně koordinované prezentace na vybraných veletrzích cestovního ruchu.

 

K prohloubení spolupráce má přispět také Memorandum o spolupráci, jehož podpis je připravován na rok 2008. Stejně jako v předešlém roce, i letos se uskuteční v rámci veletrhu Regiontour společný doprovodný program, který bude probíhat na společném pódiu moravských krajů. Návštěvníci Regiontouru budou mít možnost shlédnout nejrůznější hudební i divadelní produkce. Mimo to se budou moci návštěvníci zapojit do soutěže,v níž si prověří své znalosti o Moravě a Slezsku.

 

 

 PR


 
 
Fotogalerie:   Janner Rallye 2008 - foto Roman Kašpárek

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose