www.car.cz
 

Lukáš Pešek spadl ve 200 v posledním kole a zůstal bez bodů.
     tisková zpráva


Grand Premi Gauloises De Catalunya, Barcelona (13.6.2004)

Lukáš Pešek dnes nastoupil do dalšího ze závodů mistrovství světa silničních motocyklů, tentokrát na katalánském okruhu v Barceloně, po velmi vydařené víkendové kvalifikaci, ve které si dokázal vybojovat 5. místo na startu dnešního závodu. Během celého víkendu Lukáš neustále zlepšoval své výkony a dokázal, že letos jezdí ve skvělé formě a že přechod zpět do nižší kubatury v rámci mistrovství světa byl dobrý krok.

Lukáš se svými výkony v mistrovství světa již řadí mezi nejlepší jezdce na motocyklech Honda a pomalu se začíná prosazovat i v celém jezdeckém poli. Bohužel start do dnešního závodu opět Lukášovi nevyšel nejlépe a na konci prvního kola projel cílem na 15. místě. Již ve druhém kole se ale začal postupně propracovávat dopředu a po nájezdu do kola třetího figuroval na 8. místě.

Během první třetiny závodu se pak pole jezdců rozdělilo na několik samostatných skupin. Lukáš bojoval ve druhé skupině jezdců a průběžně se pohyboval na 10. až 12 místě. Během celého závodu podával vynikající výkon, tvrdě bojoval o své pozice a po nájezdu do posledního kola se dokázal propracovat až na 9. pozici, ale na rovince ve třetí části okruhu havaroval. Příčinou havárie byla kolize s S. Jenknerem, který nakonec závod dokončil na 12. místě.

Havárie v posledním kole okruhu Lukáše připravila o letošní nejlepší umístění v závodě mistrovství světa, což by byla dobrá tečka za jinak velmi úspěšným víkendem. I přesto, že se havárie odehrála v rychlosti přes 200 km/h, vyvázl Lukáš naštěstí z hrůzně vypadajícího pádu jen s odřeninami, ale jinak nezraněn a bude připraven na další závod, který se bude konat za dva týdny v Assenu. Lukáš v dnešním závodě jednoznačně prokázal, že je schopen bojovat o dobré umístění s těmi nejlepšími jezdci mistrovství světa a to nejen na mokré trati.

Bohužel stejně jako v Jerezu výborně rozjetý závod nedokončil a vypadl ze skvělé 9. pozice. Po skončení závodu a nutnem ošetření Lukáš popsal průběh závodu takto: „Zase jsem špatně odstartoval a ztratil jsem deset míst, ale během prvního kola jsem to dohnal. Měl jsem před sebou Kalia na KTM, který nás v zatáčkách brzdil a proto jsem se nedokázal držet té první skupiny, které kousek poodjela. Kalio dnes byl pro mne největší problém, protože na rovinkách jsem mu nedokázal ujet a v zatáčkách mně brzdil. Pak přišla v posledním kole ta havárie. Předjížděl jsem Jenknera a když jsem byl na jeho úrovni těsně vedle něj, tak asi 50m metrů před tím, než se brzdí do zatáčky jsem o něj buď zavadil nebo mi zmáčkl moji přední brzdu a zablokovalo se mi přední kolo. Tím pádem jsem šel přes řidítka a to byl konec závodu.

Mrzí mně to, protože na dnešek jsem si opravdu věřil a měl jsem na to, abych zajel dobrý výsledek. Musíme ještě trochu zapracovat na motoru, abych mohl jet rychleji, když se dostanu na čelo skupiny. Motorka jede výborně, když jedu za někým ve větru, ale když se dostanu dopředu, tak se mi zastaví. Těším se už do Assenu. Jsou tam spíš středně rychlé zatáčky a to by nám mělo vyhovovat. Nejsou tam tak dlouhé rovinky jako v Barceloně nebo Mugellu.“

Celý víkend se nám dařilo. Myslím, že jsme dokázali naše motocykly posunout na dobrou úroveň a v současnosti jsme nepochybně jedna z nejlepších Hond v poli. Motor pracuje poměrně dobře, podvozek a odpružení také a motocykl se celkově dobře ovládá. Stále ale zaostáváme za Apriliemi či KTM v maximální rychlosti. To je pravda. Tento víkend se nám vydařil a Lukáš si vybojoval výbornou startovní pozici. Jen mne mrzí, že jej v posledním kole závodu potkal pád a nedokončil. Mohl to být výborný výsledek. Příští závod se jede v Assenu a myslím, že profil tamní trati by nám mohl vyhovovat ještě více, než Barcelona nebo Mugello. Nebude tak záležet na rychlosti, ale spíše na ovladatelnosti stroje. Mohl by to být pro nás dobrý závod.“ Řekl Aki Ajo, manažer týmu AJO Motosport, po dnešním závodě.

- AMD -

oficální stránky: www.czechGP.com


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose