www.car.cz
 

Vítězství v německém Trieru posunulo Šenkýře do vedení v ME
     tisková zpráva


TRIER (D) : 12.6. – 13.6. 2004
 
 
Vítězství v klasifikaci skupiny „A“ cestovních vozů znamenající posun na průběžné první místo tabulky seriálu Mistrovství Evropy 2004 si Matador Hectorra Team přivezl z pátého závodu mistrovství Evropy, který se uskutečnil na 3,7 km dlouhé trati nedaleko německého města Trier.
 
V kategorii I cestovních vozů se proti Robertovi postavila velmi kvalitní evropská  konkurence, mimo jiných to byli hlavně loňský vítěz závodu v Trieru Koiš (SK/Ford Escort Cosworth), vítěz letošního Ecce Homo Malý (CZ/Ford Escort Kit car), tradičně rychlí jezdci na BMW M3 Liška (CZ) a Demuth (L) a dva velmi kvalitní Francouzi Granjon a Marchal na BMW M3.
Marchal na velmi pěkně připraveném BMW také zvítězil v sobotním tréninku, druhý po tréninku byl s malým odstupem Šenkýř,jezdci na dalších místech se seřadili v pořadí Malý, Liška, Granjon, Demuth, Koiš a další.
 
Nedělní závod se v Trieru vzhledem k délce trati pod 5 km  jezdí vždy na tři započítávané jízdy, z nichž hned ta první slibovala dramatický průběh. Po ranním dešti se totiž Marchal a Demuth  rozhodli na osychající trať obout hladké pneumatiky- slicky. Šenkýř a zbytek jezdců skupiny „A“  obul pneumatiky se vzorkem. Trať před startem první jízdy velmi rychle osychala a bylo otázkou,  která volba je lepší.  Vlhká trať podle očekávání katapultovala do čela Slováka Koiše, jehož Ford disponuje na mokro velmi výhodným pohonem všech čtyř kol. Jen o 0,85 sekundy  druhý dokončil první jízdu Šenkýř, o dalších 0,8 vteřiny třetí byl Marchal. Malý, Liška, Demuth a Granjon ztratili na Koiše na mokré trati již více než tři vteřiny.
 
Do druhé jízdy již nezapršelo, a tak již všichni jezdci startovali na hladkých pneumatikách-Zlickách. Jízdu vyhrál Šenkýř, druhému Koišovi nadělil 1,5 vteřiny a otočil celkové vedení po dvou jízdách ve svůj prospěch.Pro poruchu motoru odstoupil Francouz Marchal. Ve třetí jízdě se Šenkýř i Koiš ještě zrychlili, Robert však na Koiše najel další dvě desetiny vteřiny a celkovým rozdílem 0,929 vteřiny závod v Trieru vyhrál. Za druhým Koišem skončil třetí Malý, čtvrtý Demuth, pátý Liška a šestý Granjon.
 
„Poprvé v kariéře jsem zde v Trieru zvítězil, po druhém místě ve Šternberku a polovičních bodech z Portugalska jsem konečně opět naplno zabodoval. Zatáčkovitá, pomalá a nerovná trať mému BMW moc nevyhovuje, naopak sedí Koišovi a jeho „čtyřkolovému“ Fordu. O mém vítězství rozhodlo to, že jsem si na vlhké trati v první jízdě nenechal Koiše uskočit na velký rozdíl, ve druhé jízdě jsem pak na suchu pořadí otočil a ve třetí již první místo udržel.
 
 Situace v mistrovství Evropy je teď vyrovnaná, vedeme s náskokem pouhých tří bodů a rozdíl mezi prvním a šestým jezdcem je pouze osm bodů. My se teď musíme perfektně připravit na poslední závod první půle mistrovství Evropy do italského Rieti, jeho výsledek hodně napoví o našich dalších šancích,“ zhodnotil závod v Trieru Šenkýř.
 
Bližší informace o závodě  v Trieru , včetně výsledků a komentářů k celému závodního víkendu naleznete na adrese: www.vrchy.com.
 
 Náš tým se o příštím víkendu (19.-20.6.2004) zúčastní závodu Mistrovství ČR v Brně Kohoutovicích, startovat však bude náš šestnáctiletý testovací jezdec Marek Fried s druhým týmovým vozem. Mistrovství Evropy pokračuje dalšími závody na italských tratích v Rieti (3.-4.7.2004) a Vallecamonice (9.-10.7.2004)
 
Tisková zpráva Matador Hectorra Teamu

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose