www.car.cz
 

Citroën C5 je víc než okouzlující Sedan. Odlište se..
     21.5.2008 07:58 - tisková zpráva


NOVÝ MODEL CITROËN C5: ODLIŠTE SE!

Citroën C5 je víc než okouzlující Sedan nebo prodloužený Tourer! Citroën C5 je především… Citroën. Věrný tradici inovace, která je pro značku s lomenými šípy typická, v oblasti designu i moderních technologií, pyšní se Citroën C5 výrazným charakterem i osobností stejně jako čistými a plynulými liniemi. Při pohledu zepředu dokládají nesporný charakter limuzíny nejen široká maska chladiče, ale i prodloužené světlomety. Půvabná křivka karoserie sestupující k elegantní zádi jen dokládá celkový dojem velkoryse řešeného prostoru. Citroën C5 je na silnici jako doma, neochvějně polyká kilometry, jeho terénem je celý svět a jízda je jeho vášní.

Nový model Citroën C5 je vozem, který si lze podle přání uzpůsobit vlastním představám. Jako první vůz v segmentu vyšší střední třídy přináší nabídku dvou verzí odpružení. Samozřejmostí jsou komfort a pohoda na palubě vozu, jehož společným jmenovatelem je luxus. Sedadla se vyznačují vynikající ergonomií, obložení a dekorační prvky interiéru lze měnit podle jednotlivých verzí, k dispozici je pestrá nabídka doplňků a výbavy.
Nový model Citroën C5, vůz se skutečně výraznou osobností, se dokáže dokonale přizpůsobit osobnosti svého uživatele, pokud jde o styl jízdy nebo komfort na palubě.

Elegance, dynamičnost, luxus a kvalita mají jediný cíl – udělat z nového Citroënu C5 jak v Sedanu, tak ve verzi Tourer trvale jedničku v segmentu Sedanů i kombi vyšší střední třídy. Obě verze, které jsou uváděny na trh v druhém čtvrtletí 2008, dokonale symbolizují inovaci a kreativitu značky! Rozšíří její nabídkovou řadu, která bude ucelenější a modernější než kdykoliv předtím.

Dynamický a ušlechtilý styl s výraznou osobitostí

Jako první na vás zapůsobí styl ztvárnění exteriéru nového Citroënu C5 se svými čistými a plynulými liniemi. Elegantní a ušlechtilé provedení se snoubí s osobitou vznešeností.

Provedení verze Sedan svědčí o snaze konstruktérů dopracovat se k optimálním aerodynamickým vlastnostem. Výrazná boční linie a mohutné blatníky jen potvrzují, že nový Citroën C5 náleží do světa luxusních vozů.

Nový model Citroën C5 ve verzi Tourer se vyznačuje právě tak elegantním a dynamickým stylem jako Sedan. Její ušlechtilá přední maska je totožná s provedením verze Sedan, záď pak vyzařuje velkorysostí prostoru, dynamičnosti a praktičnosti. Boční linie vozu jsou plynulé a dokonale vyvážené.

Na prvním místě řidič. Místo řidiče, jehož zpracování byla věnována mimořádná péče, je řidiči skutečně uzpůsobeno ve všech ohledech. Palubní deska na první pohled prozrazuje inspiraci světem letectví a umocňuje dojem dynamičnosti a vitality vyjadřovaných již exteriérem nového Citroënu C5.

Pohodlí zaručuje i ergonomie ovládacích prvků, spočívající zejména v použití poslední generace volantu s pevným středem a v podpůrných prvcích řízení nejvyšší úrovně, jako je například systém AFIL signalizující neúmyslné přejetí dělicí čáry nebo bi-xenonové samonatáčecí světlomety.

Ergonomie sedadel je přizpůsobena optimálnímu držení těla. Přední sedadla mohou být vybavena funkcí elektrické regulace sklonu opěradla, sedadlo řidiče pak může být obohaceno i o masážní funkci.

Cestování první třídou

Na palubě nového Citroënu C5 dostává potěšení z řízení i svezení zcela nový rozměr!

Veškeré prvky interiéru počínaje palubní deskou přes středovou konzolu až po panely dveří se vyznačují elegantním stylistickým zpracováním, kvalitou a robustností. Vrcholnou nabídku provedení interiéru představuje luxusní verze koženým čalouněním.

Náležitá péče byla rovněž věnována akustickému a vibračnímu komfortu.

Protože významným faktorem ovlivňujícím komfort je velikost vnitřního prostoru, usiloval Citroën o významné zvětšení prostornosti nového modelu C5. Rozvor byl oproti předchozí verzi zvětšen o 65 mm a poskytuje jak vpředu, tak vzadu komfort na podstatně vyšší úrovni. Díky rozměrnému zavazadlovému prostoru pak verze Tourer umožňuje uspokojit i nároky klientely upřednostňující možnost přepravy rozměrných nákladů.

Špičkové jízdní vlastnosti

Nový model Citroën C5 přebírá systém náprav z modelu C6, což zajišťuje tlumení účinků nerovností vozovky. Z řady vystupuje i nabídkou odpružení: na jedné straně tu stojí verze Hydractive III+ poskytující současně optimální pohodlí a vytříbené jízdní vlastnosti, na straně druhé je v nabídce klasické odpružení Métallique, které skýtá bezprostřednější kontakt s vozovkou.

Nabídka tří benzinových a čtyř naftových motorů v kombinaci se spolehlivým řešením podvozku zajišťuje progresivní zvýšení výkonu.

Bezpečnost na špičkové úrovni

Struktura karosérie a nápravy využívají výhod podvozku modelu C6.

Vybavení nového Citroënu C5, např. sériově dodávané systémy ABS a ESP a až 9 airbagů, činí z tohoto modelu vůz s prvotřídní úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti.

V neposlední řadě může být vůz vybaven i telematickým systémem NaviDrive napojený na službu Citroën Urgence, díky němuž lze podstatně zkrátit čas zásahu záchranných týmů v případě nehody.
(Pozn.: Citroën Urgence nebude v současné době přístupný v České republice.)
Zaostřeno na kvalitu

Nový model Citroën C5 se může pochlubit četnými trumfy, co se týče kvality estetické i uživatelské.

Její nespornou výhodou je využití prověřené platformy C6 a zkušeností s vývojem tohoto modelu.
Ostatně před uvedením na trh bylo během testování spolehlivosti vozu najeto více než pět milionů kilometrů.

Na úrovni výroby byly realizovány rozsáhlé investice do nejmodernějších technologií výrobního závodu v Rennes, kde je nový model C5 vyráběn. Tyto technologické investice jdou ruku v ruce s výkonostně optimalizovaným výrobním procesem. Spuštění výroby nového modelu C5 je proto zároveň i příležitostí uvést ve výrobním závodě v Rennes úplně poprvé do provozu soustavu kroků nového výrobního systému (Système de Fabrication PSA Peugeot Citroën).



NOVÝ MODEL CITROËN C5



Dynamický a ušlechtilý styl s výraznou osobností

- C5 Sedan: čisté a plynulé linie exteriéru vozu
- C5 Tourer: dokonalá vyváženost dynamičnosti a vnitřního prostoru


Na prvním místě řidič

- Místo řidiče
- Ergonomie sedadel
- Technologie ve službách ergonomie
- Kompletní nabídka podpůrných prvků řízení


Cestování první třídou

- Interiér symbolizující luxus
- Ticho nad zlato
- Pohodlí prostoru
- V hlavní roli světlo
- Klimatizace


Špičkové jízdní vlastnosti

- Kvalitní nápravy
- Volitelné odpružení
- Výkonné motory


Bezpečnost na špičkové úrovni

- Aktivní bezpečnost: jisté chování na silnici
- Pasivní bezpečnost: na nejvyšší úrovni
- Citroën Urgence: služba, která může zachránit lidský život


Zaostřeno na kvalitu

- Zákazník na první místě
- Robustní koncepce
- Špičkově vybavený výrobní závod
- Výhody nového výrobního systému



DYNAMICKÝ A UŠLECHTILÝ STYL S VÝRAZNOU OSOBNOSTÍ



C5 Sedan: čisté a plynulé linie exteriéru vozu


Rozměry nového modelu C5 (délka 4,78 m; šířka 1,86 m a výška 1,45 m) jej řadí na špičku segmentu velkých Sedanů. I tyto faktory zdůrazňují styl, který v sobě snoubí odlišnost, luxus a dynamičnost. Výrazný charakter Sedanu je vyjádřen zejména vytříbeností prostoru, čistými liniemi a plynulou siluetou. Při pohledu zvenčí v sobě vůz snoubí vzhled sportovního coupé a elegantní limuzíny. Nový model Citroën C5 jitří emoce na první pohled.

Je charakterizována již výraznou čelní maskou s osobitým vzhledem zdůrazněným velkými otvory sání a ostře protaženým tvarem světlometů. Světlomety navazující na samotnou kapotou se dvěmi žebrovými liniemi ohraničují mohutné chromované lomené šípy, které dokazují příslušnost ke značce. Velký rozvor a kola vystupující ze siluety jen podtrhují dojem vozu pevně spjatého s vozovkou.

Silueta vozu je důkazem hledání optimálních aerodynamických vlastností. Protažená linie střechy podtrhuje ladnou eleganci modelu. Velkoryse řešené prosklené plochy rozšířené ještě třetím postranním oknem umocňují prosvětlenost vnitřního prostoru. Vysoká obvodová linie karosérie a výrazné blatníky potvrzují příslušnost vozu do světa elegantních, majestátních automobilů. Rozvor 2,82 m ostatně jasně hovoří o velkoryse řešeném vnitřním prostoru.

Robustnost a důstojnost z nového modelu C5 vyzařují i při pohledu na její záď. Konkávní okno zadních pátých dveří vůz automaticky řadí do světa „velkých modelů Citroën“. Lomené dělené zadní světlomety představují výrazný rozlišovací prvek a podtrhují stylový design zádi.


C5 Tourer: dokonalá vyváženost dynamičnosti a vnitřního prostoru

Ambicí Citroënu bylo přijít s velkorysejším prostorem, než je u takto elegantních vozů obvyklé. Nový model Citroën C5 Tourer reaguje na požadavky klientely vyžadující současně eleganci i velký vnitřní prostor.

C5 Tourer se pyšní elegantním a dynamickým stylem díky ušlechtilé přídi shodné s verzí Sedan a sebevědomě, robustně vyhlížející zádi. V její siluetě se spojuje výrazná identita s funkční variabilitou.
Profil modelu C5 Tourer je plynulý a dokonale vyvážený. S délkou 4,83 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,48 m disponuje velkorysými proporcemi bez odchýlení od celkové linie.



NA PRVNÍM MÍSTĚ ŘIDIČ



Interiér nového Citroënu C5 klade největší důraz na komfort a pohodlí řidiče. Uspořádání sedadel i jednotlivých technologií na palubní desce podporuje pohodlné řízení s praktickým přístupem všech důležitých ovládacích prvků.


Místo řidiče

Místo řidiče, jehož zpracování byla věnována mimořádná péče, je řidiči skutečně uzpůsobeno ve všech ohledech. Palubní deska na první pohled prozrazuje inspiraci světem letectví a umocňuje dojem dynamičnosti a vitality vyjadřovaných již exteriérem nového Citroënu C5.
Celkově harmonické horizontální uspořádání palubní desky umožnilo zmenšit její prostor, využití některých ovládacích prvků ji opět přiblížilo světu letectví. Ventilátory ve tvaru roztažených křídel jsou rozmístěny po stranách číselníků.

Příkladný komfort sezení

Aby uspokojila co nejširší škálu požadavků, nabízí nový model Citroën C5 dvě verze předních sedadel v závislosti na úrovni výbavy a zvoleného provedení interiéru:
- sedadla « Bien être » připomínající stylem provedení komfort a pohodu,
- sedadla « Dynamique » s výraznějším designem a pevnějším postranním držením, která umocňují prožitek jízdy.

Zvláště velký výběr možností nastavení je u sedadel s elektrickým nastavením. Sedadlo se tvarově přizpůsobuje řidiči a díky jednotlivým možnostem ergonomického nastavení vyhoví skutečně každému typu postavy.
Elektrická verze nabízí v tomto segmentu nebývalé možnosti: nastavení sklonu a výšky opěradla umožňuje zvolit dokonale ergonomickou polohu a vyhovět tak potřebám držení trupu. Řidič i spolujezdec si tak může sklonit opěradlo, aniž by byl nucen zvedat horní část trupu ze sedadla, zatímco spolujezdec může zvolit pohodlnější uvolněnou polohu, aniž by musel přijít o výhled na cestu.
V této elektrické verzi může sedadlo řidiče disponovat i masážní funkcí. Masážní systém umístěný v opěradle v úrovni beder (a spojený s regulačním pohonem) umožňuje navodit uvolnění a odpočinek propracovanými rytmickými cyklickými pohyby bederní části opěradla. Tato výbava je kombinována s funkcí vyhřívání sedadel.

Jestliže výška sedadel charakteristická pro Sedany je 280 mm vpředu a 292 mm vzadu – pak i jejich uspořádání přispívá k dosažení maximálního komfortu.




Technologie ve službách ergonomie

• Nový volant s pevným středem

V návaznosti na modely C4 a C4 Picasso je nový model Citroën C5 vybavena volantem s pevným středem 2. generace v souladu s výbavou, kterou bychom očekávali u luxusní limuzíny. Tento typ volantu je specialitou značky Citroën, symbolizuje její inovační hodnoty a představuje skutečný pokrok v oblasti ergonomie. Přispívá k dosažení co nejlepších podmínek pro řidiče tohoto nového modelu.
Ovládací prvky řízení (tempomat a omezovač rychlosti, ovládání palubního počítače) a palubního komfortu běžně používané řidičem (rádio, telefon, ovládání středového displeje…) jsou dosažitelné, aniž by řidič musel sejmout ruce z volantu, a jsou snadno viditelné bez velkého hledání dokonce i za tmy díky podsvícení symbolů. Hmatové symboly umístěné na některých ovladačích zároveň umožňují jejich snadné používání, aniž by bylo zapotřebí přestat – byť i jen na okamžik – sledovat dění na silnici.
S důrazem na kvalitu a stejnorodost jsou ovládací hmatové prvky integrovány pod jemnou vrstvou silikonu, která samotný dotek zpříjemňuje.
Volant nového Citroënu C5 rovněž nesporně přispívá ke zvýšení bezpečnosti: díky pevnému středu bylo možné optimalizovat tvar airbagu řidiče a zlepšit tak jeho ochranu.
Přístup k ovládacím prvkům je ryze intuitivní. Jsou na vnějším věnci rozděleny do dvou zón: vlevo jsou uskupeny funkce tempomatu/omezovače rychlosti, zatímco napravo se nacházejí funkce systému audio. Pokud jde o klakson, jeho ovladač byl zdvojen a usazen pro zlepšení dostupnosti po obou vnitřních stranách volantu.

• Důležité informace pro každého

Nový model Citroën C5 má specifické a logické uspořádání informací, které jsou rozdělené dle jejich povahy (charakteristiky).
Informace související s řízením – údaje nezbytné pro ovládání vozidla a údaje spojené s jeho fungováním – jsou seskupeny na středovém ukazateli před volantem vně tří ciferníků.
Na centrálním displeji palubní desky jsou zobrazovány informace týkající se komfortu (multimédia, čas, teplota…) určené všem členům posádky. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů se zobrazuje na střešním sloupku.

Uspořádání palubní desky nového Citroënu C5 rovněž reaguje na požadavky optimální ergonomie a umožňuje logické uskupení informací. Tři ciferníky jsou vybaveny ukazateli špičkové technologické úrovně, jejíchž ručičky se otáčejí kolem ciferníku, nevycházejí z jeho středu a zaručují současně estetičnost i čitelnost. Tato technologie umožnila osazení středu každého ciferníku rozměrným displejem.






Kompletní nabídka podpůrných prvků řízení

Nový model Citroën C5 disponuje ucelenou nabídkou podpůrných prvků řízení určených ke zpříjemnění jízdy a zvýšení její bezpečnosti. V „kokpitu“ je vše podřízeno tomu, aby se pilot mohl soustředit výhradně na jízdu.
• Světlomety přispívající k bezpečné jízdě

Nový model Citroën C5 je vybaven výkonnými světlomety spojenými se sériově dodávanými denními světly, která zlepšují viditelnost vozu za denního světla. Jsou umístěna ve spodní části světlometů, skryta za kouřovou namodralou vrstvou a svým lomeným tvarem tvoří nezaměnitelný charakteristický prvek tohoto modelu.

V nabídce jsou dva typy světlometů:

- U halogenových světlometů zlepšuje viditelnost v zatáčkách systém přídavných bočních světlometů neboli statický systém AFS (Adaptative Front Lighting System). Podle natočení volantu se k hlavnímu světelnému toku světlometu přidává pomocný světelný zdroj, který osvítí prostor v úhlu až 75° na obě strany od vozidla.


- Pokud je nový model Citroën C5 vybaven samonatáčecími bi-xenonovými světlomety, je součástí její výbavy i dynamický systém AFS, nový systém osvětlení, který optimalizuje viditelnost a bezpečnost při zatáčení a na křižovatkách. V táhlejších nebo ostřejších zatáčkách nebo na křižovatkách samonatáčecí světlomety osvětlují prostor až 105°, pokud rychlost klesne pod 40 km/h a jakmile jsou aktivována směrová světla nebo pokud se volant natočí za hranici určitého stupně zatáčení. Tento moderní systém osvětlení zajišťuje v kombinaci se samonatáčecími bifunkčními xenonovými světlomety lepší viditelnost.


• Systém varování před opuštěním jízdního pruhu (AFIL)

Po překročení rychlosti 80 km/h se aktivuje systém varování před opuštěním jízdního pruhu (AFIL) při každém přejetí bílého pruhu bez předchozího zapnutí směrového světla. Systém tak řidiče například při mikrospánku varuje prostřednictvím vibračního zařízení umístěného v sedadle, aby včas provedl potřebnou opravu směru jízdy.

• Elektrická automatická parkovací brzda

Pro vyšší komfort a bezpečí je u verzí nové C5 s podvozkem Hydractive III + elektrická automatická parkovací brzda, která automaticky sepne při vypnutí motoru a při rozjíždění vozidla se opět uvolní. Právě tak může být ovládána ručně díky ovladači umístěnému na středové konzole.
K elektrické automatické parkovací brzdě náleží podpůrný prvek Asistent pro rozjezd do svahu. Toto zařízení se aktivuje při sklonu vyšším než 3 % a udržuje vůz automaticky na místě po dobu 2 sekund od uvolnění brzdového pedálu, takže řidič získává čas na sešlápnutí pedálu akcelerátoru bez rizika nežádoucího pohybu vozidla zpět ze svahu.

• Přední a zadní parkovací asistent

Výbava usnadňující parkování je – zejména při provozu v městském prostředí – stále potřebnější. Ultrazvukové snímače osazené v předním a zadním nárazníku odhalují překážky v okolí vozidla a rozdělují je do tří pásem. Zvukové signály z reproduktorů a grafická signalizace na multifunkčním displeji informují přesně o blízkosti překážky v některé ze tří detekčních zón.

• Systém změření volného místa

Tento systém spojený s předním parkovacím asistentem řidiče informuje o tom, zda je jím zvolený prostor k parkování dostatečný či nikoliv (snímač pracuje s rozměry v intervalu 3-8 m při rychlosti pod 20 km/h). Systém je aktivován ovladačem umístěným na palubní desce a je propojen se směrovými světly. Signalizuje řidiči stupeň obtížnosti potřebného parkovacího manévru.


• Systém NaviDrive poslední generace

Dalším významným prvkem výbavy modelu C5 je telematický systém poslední generace. Tento velice praktický systém kombinuje funkce mobilního telefonu, audio (rádio, CD MP3, ukládání hudby na pevném disku) a navigace GPS. Ve spojení s velkým barevným sedmipalcovým displejem nabízí atraktivní grafickou prezentaci. Hlavní funkce jsou velmi snadno dostupné prostřednictvím ovládacích prvků na volantu, umožňující i aktivaci hlasem.
Systém NaviDrive integruje pevný disk s kapacitou 30 GB určený k ukládání map (30 evropských zemí) a hudby. Funkce Juke Box umožňuje uložit až 180 hodin hudebních nahrávek částečným nebo kompletním kopírováním z CD nebo MP3.
Funkce GPS zahrnuje režim Birdview umožňující lepší přehled o trase díky barevné 3D kartě a režim „Carrefour“, který na celém displeji umožňuje zobrazení blížící se křižovatky.
Pro klidnější jízdu disponuje systém NaviDrive dopravně informační službou « Premium » Via Michelin (pro Francii) nebo Trafficmaster (ve Spojeném království), která v reálném čase informuje o dopravních problémech a doporučuje objížďky.
Systém NaviDrive zajišťuje i další doplňkové funkce: Citroën Urgence, Citroën Assistance, Citroën On Line. V kombinaci s GPS a telefonem funkce Citroën Urgence umožňuje na některých trzích lokalizaci vozidla v případě nehody nebo náhlé nevolnosti a přístup ke službám krizového centra.
(Pozn.: tyto tři funkce nejsou momentálně dostupné v ČR).

• Handsfree sada Bluetooth

Systém Bluetooth umožňuje telefonovat za jízdy, aniž by byl řidič nucen odtrhnout zrak od dění na silnici nebo spustit ruce z volantu.
S touto bezdrátovou technologií integrovanou v kabině může řidič telefonovat a mobilní telefon mít přitom v kapse. Systém je tvořen ergonomickými ovladači umístěnými na volantu s pevným středem a mikrofonem integrovaným ve střeše. Hovor je přenášen audiosystémem nového modelu C5. Řidič si může pomocí ovládacích prvků na volantu vybrat číslo ze seznamu uloženého v mobilním telefonu. Ovládání je možné hlasem. Telefonní seznam i jméno volaného se zobrazují na multifunkčním displeji palubní desky.


CESTOVÁNÍ PRVNÍ TŘÍDOU



Jak u Sedanu, tak u verze Tourer nového Citroënu C5 lze hovořit o cestování první třídou.


Interiér symbolizuje luxus

• Dokonale vytříbený styl interiéru

Ušlechtilé materiály a pečlivé zpracování interiéru rovněž přispívají k pocitu pohodlí a luxusu. Posádka se nachází v prostředí, jehož úroveň propůjčuje tomuto novému vozu ušlechtilost a styl.
Vytříbené prostředí kabiny nového modelu C5 je skutečnou pozvánkou k nasednutí.
Velkoryse řešená palubní deska okamžitě navozuje dojem kvality a dokonalé propracovanosti. Jak ve verzi Sedan, tak ve verzi Tourer se model C5 vyznačuje elegancí stylu a ušlechtilostí. Zásadní jsou v tomto ohledu dynamické tahy karosérie a zvláště její zvýrazněná středová boční linie. O péči věnované stylistickému zpracování svědčí i úprava panelů dveří.
Design interiéru nové C5 zkrátka dokonale ladí se stylem exteriéru. Rafinovaně kombinuje inovaci, velkorysost a prostor.

• Harmonicky sladěné barvy a materiály

Materiály, barvy a čalounění jsou silnou stránkou nového Citroënu C5. Podtrhují jeho osobnost a výrazný charakter.

Nový model Citroën C5 bude ve verzi Sedan i Tourer nabízena ve dvou provedeních interiéru – v jednobarevné verzi Mistral s důrazem na střízlivou harmonii a v dvoutónovém provedení Mistral/Matinal, které je elegantní kombinací černé a béžové.
Čalounění je nabízeno v pestré škále sedmi verzí vyhovujících požadavkům nejrůznější klientely. Každé provedení je ukázkou kvality, vkusu a vytříbenosti stylu.
Další verzí výbavy je luxusní interiér v kůži. Ta představuje interiér celý v kůži včetně koženého povrchu palubní desky, výplně dveří i obvodu středové konzoly, a v interiéru vytváří příjemnou atmosféru.




Ticho nad zlato

Již v prvních stadiích vývoje nového Citroënu C5 byly integrovány prvky podporující odhlučnění kabiny vozu a utlumení vibrací. Úroveň odhlučnění výrazně přispívá k pohodě posádky.

Zanedbán nebyl žádný zdroj hluku:

* Hlučnost způsobovaná prouděním vzduchu byla utlumena především díky zpracování samotných linií vozidla. Ty jsou plynulé, aerodynamické a postrádají nerovnosti zejména ve strategických zónách jako je spodní strana čelního skla, stěrače, rámy oken nebo zpětná zrcátka. Těsnost karosérie a zvláště dveří byla rovněž středem maximální pozornosti. Přidáním dvou spojů na obvodu dveří a třetího na samotné karosérii bylo dosaženo prakticky neprostupné bariéry.

Těsnění karosérie byla věnována mimořádná pozornost zaměřená na zamezení pronikání jakýchkoliv zvuků zvenčí do interiéru. Slícování a těsnění mezi jednotlivými díly bylo provedeno s maximální přesností, aby byla zvuková izolace skutečně maximalizována.

* Akustická bariéra, jíž bývají obvykle vybaveny pouze luxusní limuzíny, byla implantována do karosérie po obvodu dveří i na vrchních a spodních dílech. Dalšími prvky přispívajícími k akustickému komfortu jsou akustické čelní sklo (součást standardní výbavy) a boční vrstvená akustická skla (podle verze součást standardní nebo nadstandardní výbavy), odpružující díly zvyšující jízdní komfort (rámové vzpěry, vzpěry přední nápravy i hydroelastické vzpěry zadní nápravy pocházející z modelu C6), tlumiče vibrací podporující odhlučnění umístěné pod kapotou, na přepážce motorového prostoru, v karosérii a ve ventilaci, výztuha střešního panelu pro absorpci zvuku.

* K dokonalému řešení akustiky přispěla jak trojí izolace dveří, tak akustické čelní sklo, tlumiče vibrací v podbězích kol z izolačních materiálů i četné odhlučňující prvky. V dokonale odhlučněné kabině můžete díky špičkové hi-fi výbavě poslouchat místo vibrací a hluku hudbu podle vlastního výběru.


Pohodlí prostoru

U Sedanu jako u verze Tourer byl interiér nového modelu C5 řešen v souladu s požadavky na dynamičnost a eleganci, jejichž podpisem je již exteriér vozu. Jedním z cílů designérského týmu bylo vyjádřit pohodlí a velkorysost prostoru.

• Optimalizované využití prostoru kabiny

V kabině má posádka k dispozici nebývalý prostor, a to právě díky optimalizovanému prostorovému řešení interiéru.

S délkou rozvoru 2815 mm a zvětšením oproti předchozí verzi C5 o 65 mm bylo dosaženo zvětšení vnitřního využitelného prostoru především na zadních sedadlech. Rozvor je shodný u obou verzí karosérie nového modelu C5, čímž se i číselně potvrzuje dynamický charakter verze Tourer a prostornost Sedanu.
Velkorysý vnitřní prostor umožňuje pohodlné sezení osádky. U obou karosářských verzí tak šířka v úrovni loktů dosahuje 1524 mm vpředu a 1495 mm vzadu.
Četné dokonale integrované odkládací prostory rovnoměrně rozdělené po celém vnitřním prostoru rovněž přispívají k maximalizaci využití místa a ilustrují praktičnost řešení kabiny.

• Zavazadlový prostor: ve službách stylu a praktičnosti

Stylistické cíle stanovené pro nový model C5 vedly Citroën ke konstrukci skutečného tříprostorového Sedanu a verze Tourer, jejíž vyváženost umožňuje kombinovat dynamičnost s rozměrným nákladovým prostorem.

Kromě stylisticky zdařilého řešení umožňuje vyklenuté zadní sklo nového Sedanu C5 dosáhnout pozoruhodných hodnot zavazadlového prostoru. Tato specifická konstrukce v kombinaci s objemem zavazadelníku 467 dm3 VDA (se sadou pro bezdemontážní opravu pneumatiky – nebude v nabídce ČR) umožňuje optimalizovat kapacitu a jednoduchost nakládání .

Ačkoliv si uchovává velmi dynamický styl, je verze Tourer dokonalou alternativou pro ty, kdo vyžadují rozměrný nákladový prostor. Hledání optimálních rozměrů vstupu zavazadlového prostoru a vnitřních rozměrů bylo ústředním tématem koncepce, přičemž požadavkem bylo docílit maximální praktičnosti a užitné hodnoty. Objem zavazadlového prostoru verze Tourer může dosáhnout až 533 dm3 VDA (se sadou pro bezdemontážní opravu pneumatiky), což je jedna z nejvyšších hodnot v tomto segmentu.
Se sklopenými zadními opěradly pak objem nákladového prostoru verze Tourer dosáhne 1490 dm3 VDA (se sadou pro bezdemontážní opravu pneumatiky).

Praktičnost a jednoduchost využití ještě zvyšuje výbava verze Tourer. Podle verze je součástí výbavy sériově nebo za příplatek i pohon zadních pátých dveří: pomocí ovládání na dveřích se zavazadelník automaticky otevírá i zavírá. Pro přizpůsobení nejrůznějším životním situacím disponují páté dveře i funkcí paměti úhlu otevření a zařízením zabraňujícím přiskřípnutí.
Další výbava verze Tourer zahrnuje bifunkční přenosnou svítilnu. Ta je plně integrována do stěny zavazadlového prostoru a plní tak funkci vnitřního osvětlení, rovněž ji však lze vyjmout a použít jako přenosný světelný zdroj.


V hlavní roli světlo

Ať již přírodní nebo umělé, světlo vyplňující interiér nového Citroënu C5 dotváří příjemnou atmosféru.
Přirozené světlo do interiéru verze Sedanu proniká elektricky otevíratelným střešním oknem, u verze Tourer pak prosklenou panoramatickou střechou.
Kromě tradičního vnitřního osvětlení (stropní žárovky, audio systém atd.) umožňují další různé světelné zdroje vytvořit útulnou a příjemnou atmosféru. LED diody zasazené ve střešním sloupku a v panelech dveří zajišťují nepřímé osvětlení středové konzoly a ovládacích prvků otevírání dveří, světelný proužek pak zvýrazňuje palubní desku po celé její délce.


Klimatizace

Nový Citroën C5 je sériově vybaven automatickou klimatizací. Ventilátory jsou nastavitelné vpředu i vzadu. U některých verzí má každý člen posádky k dispozici individuální ovládání teploty a proudění vzduchu.
K dispozici je i detektor kvality vzduchu a automatická recyklace. Čidlo průběžně analyzuje kvalitu vzduchu přiváděného do interiéru vozidla. Jakmile zjistí zvýšenou hladinu určitých znečišťujících látek, automaticky zapíná vnitřní cirkulaci vzduchu a izoluje tak interiér vozu od vnějšího znečištěného prostředí.



ŠPIČKOVÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI



Nový model Citroën C5 je ideální kombinací dynamičnosti a komfortu. Díky systému náprav převzatému z modelu C6 zajišťuje optimální pohlcování nerovností vozovky. Z řady vystupuje i nabídkou odpružení: na jedné straně tu stojí verze Hydractive III + poskytující současně optimální pohodlí a bezvadné jízdní vlastnosti, na straně druhé pak je klasické odpružení Métallique, které skýtá bezprostřednější kontakt s vozovkou při zachování kvalit komfortu.

Kvalitní nápravy

Díky využití moderních technických řešení použitých už u modelu C6 zajišťují nápravy nového modelu C5 špičkový komfort a mimořádně spolehlivé jízdní vlastnosti a chování na silnici. To je příkladné za všech okolností včetně výrazně narušených povrchů vozovky. Přesnost a citlivost řízení v kombinaci s jeho snadným ovládáním přispívá k pohodě řízení.

Špičková koncepce řešení náprav umožňuje spojit dvě vlastnosti, které si obvykle vzájemně protiřečí, a to odpružení a vedení. Tyto dvě charakteristiky ovlivňují tlumení vibrací a dobré držení stopy. V takovéto kombinaci byly dovedeny na maximální úroveň.

Obě verze odpružení – Hydractive 3 + i klasické „Métallique“ – jsou podobně jako u Citroënu C6 spojeny s přední nápravou modifikovaného typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, vzpěrami a zkrutným stabilizátorem, vzadu pak se zadní nápravou s vlečenými rameny. Účinnost náprav je podpořena torzní tuhostí karosérie umožňující konstantní a rovnoměrné rozložení vertikálně působících sil na všechna čtyři kola a současně poskytující vynikající jízdní vlastnosti.

Vertikální i podélná tuhost náprav, která ovlivňuje komfort a hlučnost jízdy, byla mezi jednotlivé prvky podvozku dokonale rozdělena. Odpružení náprav zajišťuje ve všech směrech kvalitní tlumení vibrací a zároveň dobré vedení vozidla ve stopě.

Celek zadní nápravy je spojen s nosníkem z lehké slitiny, který nápravě zajišťuje v klidu přesnost a za jízdy pak spolehlivé vedení jednotlivých kol.

Nový model Citroën C5 plně využívá výhod víceprvkové nápravy. Kombinace přední nápravy modifikovaného typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, vzpěrami a zkrutným stabilizátorem, a zadní nápravy s vlečenými rameny, s know-how značky Citroën umožnila dosáhnout za všech okolností rovnováhy mezi jízdním komfortem a chováním vozu, která je typická pro velké limuzíny této značky. Tato mimořádně atraktivní nabídka je jedním z pilířů komerčních ambicí nového modelu C5.

I charakteristiky zadní nápravy nového Citroënu C5 byly řešeny tak, aby přispěly k optimalizaci poměru filtrace/vedení.

Pro ještě lepší tlumení nerovností byly do konstrukce začleněny zdokonalené prvky jako odpružující díly zvyšující jízdní komfort (rámové vzpěry, vzpěry přední nápravy i hydroelastické vzpěry zadní nápravy pocházející z modelu C6.


Volitelné odpružení

Nový model Citroën C5 se jako první vůz ve svém segmentu odlišuje nabídkou dvou typů špičkového odpružení, které posilují jeho dynamický charakter. Na jedné straně tu stojí verze Hydractive III + poskytující současně optimální pohodlí a bezvadné jízdní vlastnosti, na straně druhé pak je klasické odpružení Métallique, které skýtá bezprostřednější kontakt s vozovkou při zachování kvalit komfortu.

• Klasické odpřužení Métallique

Díky technologii použité při konstrukci náprav – která dovoluje kombinovat funkce filtrace vibrací a vedení vozidla – bylo možno vyvinout zavěšení typu Métallique, jež umožňuje dosáhnout velmi přijatelného kompromisu mezi komfortem a chováním vozu.
Odpružení Métallique plně využívá výhod špičkových náprav nového modelu C5. Kombinace přední nápravy modifikovaného typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, vzpěrami a zkrutným stabilizátorem, a zadní nápravy s vlečenými rameny, s know-how značky Citroën umožnila dosáhnout za všech okolností rovnováhy mezi jízdním komfortem a chováním vozu, která je typická pro velké limuzíny této značky. Tato mimořádně atraktivní nabídka je jedním z pilířů komerčních ambicí nového modelu C5.
Odpružení Métallique zajišťuje vynikající prožitek jízdy s přesným a dynamickým řízením.
Toto odpružení je k dispozici jako standard nabídky nové řady C5.

• Odpružení Hydractive III +: komfort a držení karosérie


Zavěšení Hydractive III+ nového Citroënu C5 řeší dilema mezi vertikálním komfortem a držením karosérie adaptací na nejrůznější jízdní situace.
Odpružení Hydractive III+ je určeno ke zvýšení atraktivity pro klientelu upřednosťňující novinky značky v oblasti komfortu, pohodlí a technologie.
Tento systém přizpůsobuje odpružení a pérování požadavkům řidiče i profilu vozovky. Pružnější režim poskytuje optimální komfort, tvrdší odpružení pak slouží k dosažení vyššího prožitku řidiče a pevnější držení karosérie.
Řidič tak může zvolit režim „sport“, pokud si chce vychutnat dynamičtější chování vozu a sportovnější jízdu.
Odpružení Hydractive III + vybavené čidly rozmístěnými na nápravách umožňuje automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení a počet cestujících.
Odpružení typu Hydractive III + poskytuje maximální pohodlí i při průjezdu zatáček nebo na horším povrchu. Zaručuje i automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení vozu. Stálou světlou výšku zabezpečuje trvale aktivované čidlo. Systém tak může světlou výšku automaticky snížit při překročení rychlosti 110 km/h, pokud to kvalita povrchu umožňuje, a optimalizovat tak adhezi a zároveň při zvýšené rychlosti snížit spotřebu paliva. Řidič tak může ovlivňovat zvýšení/snížení přilnavosti pomocí ovladače na středové konzole i využívat přepínače režimu odpružení, díky němuž má na vybranou mezi odpružením „měkkým a pohodlným“ nebo odpružením v režimu „sport“, tj. tvrdším, při němž je dosaženo lepšího vedení karosérie a sportovnějšího procítění jízdy.
Verze Tourer disponuje tlačítkem „push“ v zavazadlovém prostoru, kterým je možné snížit nákladovou hranu.



Výkonné motory

Nový model Citroën C5 je poháněn širokou nabídkou agregátů, které jsou zárukou výkonu a pohodlné jízdy. Jednotlivé verze motorů jsou k dispozici s ruční nebo s automatickou převodovkou. Dva z dodávaných motorů splňují kritéria ekologického označení Citroënu Airdream, jež označuje vozy charakteristické mimořádnou šetrností vůči životnímu prostředí.


• 3 benzinové motory:

- 1.8i 16V 127k DIN (92 kW CEE)

Úvodní verzí nabídky motorů nového Citroënu C5 je benzinový motor 1.8i 16V s objemem válců 1749 cm3, maximálním výkonem 92 kW CEE (127k DIN nebo 125k CEE) a točivým momentem 170 Nm při 3 750 ot/min.
Vyznačuje se spolehlivým tahem již od nízkých otáček a dodáván je s manuální pětistupňovou převodovkou.

- 2.0i 16V, 143k DIN (103 kW CEE)

Objem válců 1997 cm3. Tento druhý benzinový motor z nabídky je šestnáctiventilový dvoulitr s výkonem 103 kW CEE (143k DIN nebo 140k CEE) a maximálním točivým momentem 200 Nm při 4 000 ot/min.
Vyznačuje se proměnlivým systémem vstřikování (VVT), který umožňuje optimální plnění spalovacích komor bez ohledu na otáčky motoru.
Může být kombinován s manuální pětistupňovou nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.

- 3.0i V24, 215k DIN (155 kW CEE) - není k dispozici v ČR

Tento agregát je odvozen od motoru 3.0i V6, jímž byl vybavoven předešlý model C5, a přejímá částečně jeho technologii, dosahuje však výkonu vyššího o 2 % (+ 3 kW) a vyššího točivého momentu (+ 5 Nm), takže jeho výkon dosahuje 155 kW CEE (215 k DIN nebo 211 k CEE) při 6 000 ot/min a točivý moment 290 Nm CEE při 3 750 ot/min. Objem válců činí 2946 cm3.
Tento motor je dodáván s výfukovým potrubím s aktivním dvoumódovým tlumičem. Řízením proudění plynů v tlumiči podle jízdní situace tento systém umožňuje zlepšit za normálních provozních podmínek akustický komfort a v případě potřeby zajišťuje dostatečnou rezervu výkonu.
Tento agregát je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou.


• 4 dieselové motory HDi sériově vybavené filtrem pevných částic (FAP):

- 1.6 HDi 16V 110k FAP (80 kW CEE)

Kompaktní a výkonný motor 1.6 HDi 16V 110k je sériově vybaven filtrem pevných částic (FAP). S objemem válců 1 560 cm3 a 16 ventily dosáhne výkonu 80 kW CEE (110k DIN nebo 109k CEE) a točivého momentu 240 Nm od 1 750 ot/min. Tento moment může být zvýšen na 260 Nm díky funkci «overboost», která umožňuje dočasné zvýšení tlaku přeplňování paliva.
Tento agregát je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.
S hodnotami emisí 49 a 150 g/km C02 splňují verze Sedan i Tourer nového modelu C5 vybaveného tímto agregátem nároky pro označení Airdream.

- 2.0 HDi 138k FAP (100 kW CEE)

Tento motor 2.0 HDi 138 vybavený filtrem pevných částic (FAP) v závislosti na jednotlivých trzích dosahuje výkonu 100 kW CEE (138k DIN nebo 136k CEE) při 4 000 ot/min. S objemem válců 1997 cm3 dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm při 2 000 ot/min. Funkce « overboost » umožňuje točivý moment krátkodobě zvýšit až na 340 Nm.
Motor 2.0 HDi 16V 138k FAP je stejně jako 1.6 HDi 16V 110k FAP je charakteristický systémem vstřikování druhé generace a přeplňováním turbodmychadlem s proměnlivou geometrií.
Tento motor může být nabízen s manuální šestistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou.
S emisemi 157 g/km C02 verze Sedan vybavená manuální převodovkou splňuje nároky na označení Airdream.

- 2.2 HDi 16V 173k FAP (125 kW CEE)

Tento motor nabízí výkon 125 kW CEE (173k DIN nebo 170k CEE) a maximální točivý moment 370 Nm dosahovaný od 1 500 ot/min. Objem válců v tomto případě činí 2179 cm3.

Díky velkému počtu inovací (dvojité sekvenční paralelní turbo a nové systémy spalování a vstřikování) se tento motor odlišuje výkonem a zejména komfortem jízdy, která umožňuje zejména při nízkých otáčkách za současné maximální šetrnosti vůči životnímu prostředí (Euro IV + FAP) a omezené spotřeby paliva.

Motor je vybaven spalovací komorou « ECCS » (Extreme Conventional Combustion System), která optimalizuje směšování vzduchu a paliva, a systémem common rail třetí generace, jehož maximální tlak dosahující 1 800 barů zajišťuje dokonalejší rozptýlení paliva. Tato kombinace umožňuje snížení emisí a spotřeby za současného zlepšení výkonu.

Tento agregát je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou.

- 2.7 HDI V6 208k FAP (150 kW CEE)

Tento dieselový agregát V6 v sobě spojuje výkon a rozumnou spotřebu. Nabízí výkon 150 kW CEE (208 k DIN) při 4 000 ot/min, točivý moment 440 Nm CEE při 1 900 ot/min a vyznačuje se svižností již při nízkých otáčkách. Tento agregát poskytuje svižný a kultivovaný chod zajišťujícím maximálně komfortní jízdu.

S objemem válců 2 721 cm3 disponuje čtyřmi rozvodovými hřídeli v hlavě a 24 ventily. Je vybaven přímým vstřikováním typu Common Rail a dvěma turbodmychadly s proměnlivou geometrií.
Ke kompaktnosti, pevnosti a lehkosti tohoto agregátu přispívají litinový blok válců, hliníková sedla a víko hlavy válců z kompozitního materiálu.

Tento motor je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou.



BEZPEČNOST NA ŠPIČKOVÉ ÚROVNI



Citroën zohlednil při vývoji a samotné konstrukci nové C5 bezpečnost jako jednu z priorit s ohledem na zabránění nehod i na minimalizaci jejich případných důsledků. Nový model Citroën C5 disponuje jak bezpečnou konstrukcí, tak velkou nabídkou bezpečnostních prvků.

Aktivní bezpečnost: jisté chování na silnici

• Sofistikované a jisté držení stopy

Spojení nového modelu C5 s vozovkou bylo řešeno s cílem využít nových poznatků v kombinování vedení a odpružení ve prospěch komfortu a bezpečnosti posádky. To se projevilo v jistém chování vozu, který se dokáže přizpůsobit jakékoliv jízdní situaci.

Péče věnovaná tuhosti karosérie nového Citroënu C5 optimalizuje účinnost náprav a zaručuje stabilitu rozložení vertikálních sil působících na všechna čtyři kola: výsledkem jsou vynikající jízdní vlastnosti. Mimořádně jemná regulace zavěšení může maximálně přispět k celkové vyváženosti vozidla a jistějšímu držení stopy.

• Dobře dimenzované pneumatiky

Pneumatiky Michelin dodávané na celou produktovou řadu jsou zárukou spolehlivosti a zároveň mohou být spojeny se systémem signalizace podhuštění. Správné nahuštění pneumatik výrazně ovlivňuje bezpečnost jízdy. Čidlo podhuštění pneumatik pravidelně měří tlak ve všech 4 pneumatikách a neprodleně řidiče informuje vizuálním i zvukovým signálem v případě závady některé z pneumatik.


• Spolehlivé brzdy

Spolehlivý výkon brzdného systému u nového Citroënu C5 zajišťují ventilované kotoučové brzdy s průměrem vpředu 304 - 330 mm a vzadu 290 mm.
Sériově dodávané systémy určené ke kontrole průběhu brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém zvýšení brzdého účinku při rychlém brždění (AFU), či k udržení stopy (ABS, ESP) zaručují optimální kontrolu nad vozidlem i v těch nejožehavějších situacích.







Pasivní bezpečnost: na nejvyšší úrovni

• Vyztužená struktura karosérie

Stejně jako model C6 i nový model Citroën C5 disponuje prvky pasivní bezpečnosti, které podle testů Euro NCAP splňují požadavky vynikající ochrany posádky.

Konstrukce nového modelu C5 je po této stránce pozoruhodně zdokonalena. Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a hliníkové vzpěry. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu.
Ve střední části jsou centrální sloupky i rošt podlahy karoserie vyrobeny z nedeformovatelného plechu UHLE (Ultra Haute Limite Elastique). Zpevňují konstrukci a zaručují tak dostatek bezpečného prostoru pro cestující v případě nárazu.
Oblouková vzpěra hraje též významnou roli pro zaručení bezpečnosti v případě nárazu ze strany. Skládá se z centrálního sloupku, který je v horní části spojen s příčníkem kabiny a leží na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře. Ty jsou vybaveny výztuhami, které ještě zvyšují odolnost celku.

• Aktivní bezpečnostní prvky

Nový model Citroën C5 je vybaven prvky aktivní bezpečnosti zajišťujícími ochranu všech členů posádky. Každé sedadlo je vybaveno tříbodovým bezpečnostním pásem. U pásů na předních sedadlech vybavených pyrotechnickými předpínači a systémem omezení zátěže lze nastavit výšku.

Všech pět sedadel je vybaveno systémem signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů. Tento systém upozorňuje řidiče a klientela jej ocení zejména, pokud jsou pasažéry i děti.

• Až 9 airbagů

Pro maximalizaci pasivní bezpečnosti je nový model Citroën C5 sériově dodávána se sedmi airbagy. Ty mohou být za příplatek doplněny vzadu dvěma airbagy bočními.

Řidič a spolujezdec jsou chráněni čelními a bočními airbagy. Tlak a objem rozvinutí čelních airbagů závisejí na intenzitě nárazu. Čelní airbag řidiče má optimalizovaný tvar i způsob rozvinutí díky volantu s pevným středem.

Kolenní airbag navíc zvyšuje ochranu holení a kolen řidiče minimalizací jejich nárazu na sloupek řízení. Ten je ostatně zatažitelný až o 65 mm.

Další dva střešní airbagy zajišťují ochranu hlavy spolucestujícím vpředu i vzadu. Další ochranu pasažérům na zadních sedadlech mohou poskytnout boční airbagy dodávané podle stupně výbavy za příplatek.


• Promyšlená ochrana dětí

Pro bezpečnost dětí jsou k dispozici až tři bezpečnostní úchyty Isofix. Dva jsou umístěny na okrajových zadních sedadlech a jedno je počínaje stupněm výbavy 2 i na předním sedadle spolujezdce. Nový model Citroën C5 je rovněž standardně vybaven sekvenčním elektrickým ovládáním oken s ochranou proti přiskřípnutí a elektrickou dětskou pojistkou blokující zadní okna a dveře.


Citroën Urgence: služba, která může zachránit lidský život – není dostupná v České republice

Součástí výbavy nového Citroënu C5 je telematický systém NaviDrive napojený na službu Citroën Urgence, díky němuž lze podstatně zkrátit čas zásahu záchranného týmu v případě nehody. Tato úspora drahocenného času může přispět k záchraně lidských životů. Služba může být aktivována prostřednictvím systému NaviDrive ručně stiskem tlačítka « SOS ». Pokud řidič není schopen si danou pomoc přivolat, vozidlo je identifikováno a lokalizováno prostřednictvím GPS.





























ZAOSTŘENO NA KVALITU



Zákazník na prvním místě

Koncepce nového modelu C5 od samého počátku vývoje stavěla do popředí všestranné uspokojení požadavků a potřeb zákazníka zejména s ohledem na kvalitu. Stanoveným cílem byla bezporuchovost především v oblasti elektroniky. Proto byla přijata příslušná provozní opatření. Jak design, tak výběr materiálů byl podřízen snaze poskytnout zákazníkovi bezprostřední pocit kvality na nejvyšší možné úrovni.


Robustní koncepce

Pro zabezpečení úspěchu tohoto projektu byly jednotlivé týmy zabývající se vývojem nového modelu C5 pověřeny úkoly zajišťujícími dosažení nejvyšší kvality.
Při vývoji a konstrukci C5 bylo maximálně využito konceptu platforem a tím i mechanických a elektronických agregátů z jiných modelů, především C6.
Před uvedením na trh bylo více než 250 vozů ve Francii a v Německu poskytnuto vzorku cílového zákaznického segmentu za účelem ověřovacích testů spolehlivosti. Pro odstranění posledních nedostatků byly naježděny 3 miliony kilometrů.
Tato fáze byla završena četnými zátěžovými testy na různých tratích i v různých zeměpisných šířkách reprezentujících extrémní klimatické podmínky.
V rámci realizace těchto úkolů bylo najeto více než pět milionů kilometrů.


Špičkově vybavený výrobní závod

C5 je stejně jako C6 montován v závodě v Rennes, výrobním středisku určeném pro vozy vyšší a vyšší střední třídy skupiny PSA Peugeot Citroën.
Toto středisko certifikované podle ISO 14001 a ISO 9001 využívá zkušeností s výrobou luxusních vozů zejména od uvedení modelu C6, který dnes dosahuje mimořádně pozoruhodné úrovně kvality. Mimo jiné závod v Rennes splňuje přísné normy na ochranu životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj.

Na úrovni výroby byly v Rennes realizovány rozsáhlé investice do nejmodernějších technologií linky, kde je nový model Citroën C5 vyráběn. Tyto technologické investice jdou ruku v ruce s výkonnostně optimalizovaným výrobním procesem. Spuštění výroby nového modelu C5 je proto zároveň i příležitostí uvést ve výrobním závodě v Rennes úplně poprvé do provozu soustavu kroků nového výrobního systému (Système de Fabrication PSA Peugeot Citroën).
K nejmodernějším technologiím, které byly v rámci realizovaných investic pořízeny nebo inovovány, patří laserové svařování a metalurgické, lakovací i montážní technologie.
Další inovační technologií je aplikace akustických robotů, které na karosérii nového modelu C5 nanášejí dvě vrstvy – PVC a epoxidovou pryskyřici – za účelem maximalizace odhlučnění. Tato technologie dosahuje špičkové úrovně v akustické těsnosti a komfortu a podporuje tak zároveň i ergonomii pracovišť.
Výhody nového výrobního systému

Tento systém spočívá především v mobilizaci všech spolupracovníků. V závodě v Rennes to znamená mobilizaci managementu, která umožňuje rychlé vyřešení případných potíží a navržení změn na všech úrovních na základě dokonalé znalosti místních podmínek.

Takto jsou do praxe uvedeny tři technické principy:

- « Nulové poruchy ». Výrobní systém předpokládá okamžité řešení poruch v okamžiku, kdy se objeví. V Rennes jsou využity veškeré prostředky k tomu, aby byly jakékoliv problémy neprodleně oznámeny a byla zajištěna veškerá podpora. Na výrobní lince jde především o to, aby na další pracoviště postoupily pouze nezávadné výrobky.

- « Průhledné fungování » znamená nastavení výrobního systému tak, aby fungoval vždy jen předvídatelným způsobem bez jakýchkoliv nahodilostí. Pravidelnost procesu je zárukou kvality vyráběných vozů. V logistice tak byly provedeny racionalizační zásahy umožňující maximální zkvalitnění dodávek.

- « Nezbytná přesnost » se vztahuje na přiměřenost potřeb a prostředků. Jde zejména o identifikaci a eliminaci zbytečného plýtvání nebo prostojů, které se mohou ve výrobním procesu vyskytovat. Jde například o nadměrné zásoby, prostoje při čekání na materiál či díly, zbytečné přesuny…

PR


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose