www.car.cz

Hustopeče 2008 představují sobotní trať druhé etapy
     26.5.2008 23:04 - Pavel Jelínek

V pátek večer odstartuje IV. AGROTEC New Holland rally 2008, které se zúčastní rovných 20 prioritních jezdců, z toho 5 elitních jezdců s Prioritou FIA B. Na Hustopečsku se kromě běžných účastníků celého šampionátu představí i světově ostřílení Jan Kopecký a Josef Béreš, oba s vozy S 2000.

Páteční první etapa se jede celá prakticky za tmy a končí až nad sobotním ránem, když poslední noční erzeta startuje 14 minut po půlnoci. Některé RZ se pak pojedou částečně v obou směrech. Vstup na jednotlivé rychlostní zkoušky i divácká místa bude zdarma.

Představení sobotních RZ IV. AGROTEC New Holland rally 2008 Hustopeče – druhá etapa :

RZ 7,10,13 – Bořetická – jede se ve dne ( v sobotu 31. května) a je v podstatné části totožná s páteční RZ 3, 6 – jen se jede v protisměru. Po startu u obce Bořetice následují rychlý úsek kolem Kraví Hory, levá do prudkého stoupání se dvěma těžkými zatáčkami. Dále pravá „u rozhledny“, šotolina a nájezd do lesa. Ten je projížděn technickým úsekem s mnoha zatáčkami a horizonty a průjezd je zakončen „zeleným tunelem“ a následným nájezdem na hlavní silnici.

Následuje přírodní retardér na křižovatce u Němčiček, odbočení vlevo na účelovou komunikaci, další přírodní retardér „u kapličky“ a stoupání na vrcholek kopce. Těsně za ním je třetí přírodní retardér a prudké klesání do čtvrtého. Po něm trať pokračuje prudkým uskákaným klesáním přes „nekonečný horizont“ a dále s několika zatáčkami k odbočení vpravo na  úsek s rychlými zatáčkami a horizonty. U výjezdu odbočením vlevo na hlavní silnici následuje DMB (divácké místo B).

Další odbočení vpravo vede do rychlého stoupání s několika „protahováky“ až k DMA na vrcholku kopce. Po několika odbočeních a prudkém klesání následuje nájezd na šotolinový úsek směrem do cíle.

RZ 8,11,14 – Hustopečská – jede se ve dne a v celém úseku je protisměrně totožná s RZ 2,5. Startuje v prostoru Křížového vrchu, přes dvě zatáčky a areál Petra Kuchaře ( s možností nadhledu na  „přírodních tribunách“ – překážkách areálu..) se dostane na dlouhý horizont a za ním následuje pravý „vracák“. Rychlé mírné klesání se sérií zatáček vede k přejezdu hlavní silnice v Hustopečích ( nájezd na hlavní u garáží a po  cca  200 metrech odbočení u JZD a další odbočení do stoupání ). Stoupání kolem Hustopečí několika zatáčkami na obslužné komunikaci dovede trať přes umělý retardér do nejvyššího místa, odkud klesá k obci Starovice do DMC.

Obec trať obchází technickým úsekem mezi vinicemi s mnoha zatáčkami. Následuje další stoupání přes další retardér. Na vrcholku kopce je dvojí odbočení, které vede ke klesání s několika zatáčkami až do údolí a k prudkému stoupání k „Barvíkově zatáčce“ (v sobotu ve směru loňského nejen Barvíkova výletu mimo trať). Odtud trať mírně klesá přes několik zatáček do cíle.

RZ 9,12 – Kurdějovská - jede se ve dne a na její trati je pět velkých stoupání a pět velkých klesání. Start je v obci Hustopeče za sportovním areálem s koupalištěm. Účelovými komunikacemi kolem rybníka (opět s pohotovostí žabích mužů) vede ke stoupání s několika zatáčkami k prvnímu vrcholku. Dále klesá po úzkém uskákaném asfaltu podél plotu k výjezdu na hlavní silnici (DMD – vloni zde bylo  poměrně rušno a došlo zde k několika menším nehodám, najetím do protisvahu) a přes další technické stoupání a klesání pěknými serpentinami do obce Kurdějov (DME).

Rychlé stoupání za obcí s mnoha rychlými zatáčkami vede na vrcholek kopce a k odbočení vlevo na účelovou komunikaci k vysílači, následuje další odbočení vlevo do brány areálu a strmé klesání se sérií zatáček. Prudkým stoupáním opouští trať oplocený sad bránou a najíždí vpravo na úzký asfalt.

Následuje skákací horizont u Křepic na úzkou šotolinu směrem k Nikolčicím (DMF). Těsně před obcí trať opět přechází na asfalt a prudce klesá do nájezdu na hlavní silnici v obci (DMG). Dalším technickým stoupáním vede trať po hlavní silnici přes vrcholek do technického sjezdu do obce Diváky. Průjezd obcí je kolem kostela na náměstí (DMH – jedná se o dlouhý a celkem přehledný divácký úsek) a následné odbočení vpravo u pošty přes kostky, panely na krátkou šotolinu do lesa.

Následuje další technické stoupání na úzkém ( kvalitním, ale i za sucha klouzajícím) asfaltu s mnoha zatáčkami. Asfalt před vrcholem přechází v hladkou, rychlou šotolinu s dalšími zatáčkami ( další atraktivní úsek, ale hůře přístupný..). Nad obcí Horní Bojanovice se směr obrací a trať prudce technicky klesá přes DMI a DMJ až k cíli u Boleradic.

Aktuální (nyní již  finální) stav přihlášek zde:

Pokud někdo ještě nemá ubytování, přehled ubytovacích možností na Hustopečsku najde zde:  http://www.agrotecautoklub.cz/jezdci-ubytovani

Trať měří celkem 189 km a nabídne14 RZ, z toho první den šest. Na sobotu tak zbývá osm úseků. Plánky diváckých míst jsou od pondělí 26. května k nahlédnutí na oficiálních stránkách soutěže www.agrotecautoklub.cz, včetně krátkých videozáběrů s ukázkami průjezdu vozidla z diváckých míst. Servisní  areál bude opět umístěn v osvědčeném areálu v Zaječí.

Tisková zpráva IV. AGROTEC New Holland rally 2008

Druhý den (31.5.2008): 233,41 km z toho 8 RZ o celkové délce 121,07 km
7,10,13 - 15,42 km - starty 10:07, 12:49 a 15:31
8,11,14 - 10,35 km - starty 10:37, 13:19 a 16:01
9,12 - 21,88 km - starty 11:03 a 13:05.

Kalendář MMČR 2008

Barum rally Zlín (ME + IRC) 22.08 – 24.08.2008

Fuchs Oil rally Příbram19.09 – 21.09.2008

Fotogalerie:   Rallye Posázáví 2008 a skvělé foto Jirky Rohleny

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose