www.car.cz
 

Loprais Tatra Team Vás zve do Brna na Autotec 2008. Představuje zde dva vozy
     5.6.2008 12:28 - tisková zpráva


Dovolujeme si Vás pozvat na Mezinárodní veletrh užitkových automobilů, dílů a servisní techniky AUTOTEC 2008, který se koná ve dnech 4. - 8. 6. 2008 na brněnském výstavišti. Na stánku společnosti Top Oil Services, k.s. z Horšovského Týna, která Loprais Tatra Teamu dodává vysoce kvalitní produkty Q8 Oils založené na vlastním jedinečném kuvajtském základovém oleji, můžete vidět speciál, se kterým Aleš Loprais nedávno na středoevropské rallye vybojoval třetí místo. K vidění je i legendární Puma Karla Lopraise - vítězný vůz Rallye Dakar 1998, 1999 a 2001.

Na Autotecu můžete kromě Karla Lopraise potkat i kompletní posádku Loprais Tatra Teamu a získat tak třeba autogram, nebo odpověď na případnou zvědavou otázku. Závodní Tatry právem vyvolávají zájem odborné i laické veřejnosti. Z celé řady milých setkání, které jsme zatím absolvovali, nelze nezmínit návštěvu sympatického šéfa dopravní policie Martina Červíčka. Zkuste navštívit i expozice našich partnerů. Celý článek ...

Testování plné skoků
Ve dnech 28. - 29. 5. proběhlo ve vojenském prostoru Záhorie na slovenské Sahaře testování za účasti kompletního Loprais Tatra Teamu, který by se měl zúčastnit Rallye Dakar 2009. Počasí nám tentokrát opravdu přálo a tak jsme v průběhu dvou sluncem zalitých dnů mohli vyzkoušet hned několik zlepšení.

Nedávno skončená středoevropská rallye, které se kromě Kamazu a de Rooye zúčastnila v podstatě celá kamionová špička, nám nabídla zajímavé srovnání výkonnosti jednotlivých týmů. S ohledem na to, jak si Tatra se startovním číslem 401 vedla, je opravdu škoda, že se v roce 2008 Rallye Dakar v Africe nejela. Minulost však nechme spát, důležité je to co nás čeká. Po úspěšné účasti na prvním evropském Dakaru připravujeme pro letošní rok start ještě na jednom až dvou evropských podnicích. Sezóna by měla vrcholit v lednu 2009, kdy se zúčastníme 31.ročníku Rallye Dakar, který se pojede v Argentině a Chille. První informace od organizátorů jen potvrzují to, co se dalo čekat a to sice, že si tento podnik s tradičním africkým Dakarem v ničem nezadá, ať již co se délky a náročnosti etap týče, nebo třeba předpokládané velké účasti. Dakar pod taktovkou A.S.O. je prostě magnet a podle všeho velmi silný magnet, když dokáže přitáhnout tolik lidí až do Jižní Ameriky.

Testování jsme tentokrát spojili s partnerskou akcí, kterou pracovně nazýváme "Den v dakarském bivaku". Spolu se zaměstnanci firmy TRUMF International s.r.o. jsme strávili na testovacím polygonu den doslova nabitý adrenalinem. Jezdilo se hned v několika nákladních autech. Za volant legendární Pumy usedl Karel Loprais a každý tak dostal možnost usednout po boku šestinásobného dakarského vítěze. V permanenci byl i prostorný Hasičák a samozřejmě i ostrý závodní vůz v kamufláži, v jaké se vrátil ze středoevropské rallye. Kromě toho závodní posádka pod bedlivým dozorem odborníka na stále více populární quady Lea Lopraise vytýčila náročný okruh plný písku, přičemž nechyběl ani sjezd duny.

Kromě milé akce pro partnera jsme však přijeli do Senice především testovat. Čas letí a vývoj závodního vozu neustává. Tím, jak Tatra s každým vylepšením zrychluje, se objevují nové konstrukční výzvy. To co včera stačilo, je dnes již málo. Meziročně jsme na některých úsecích dokázali zrychlit opravdu výrazně (nespí však ani konkurence).

Komponenty, které byly dříve v toleranci nebo na hraně se rázem posouvají do oblasti, kdy vyžadují pozornost nebo nějaké řešení. Velká spokojenost panuje se systémem tlumení a pérování, i když i na podvozku máme pořád ještě co zlepšovat. Právě účast na středoevropské rallye nás utvrdila v tom, že jdeme správným směrem. V sebelepších testech totiž nelze nasimulovat závodní tempo a bezprostřední konfrontaci s konkurencí. S postupem času se jsme se posunuli z módu, kdy jsme se učili, jak se nové auto chová a co si vlastně nechá líbit do stavu, kdy spíše jemně dolaďujeme. Více či méně viditelné změny se na autě odehrávají průběžně. Zatím nám přeje štěstí i v tom, že jsme se nevydali nějakou nákladnou slepou cestou, kterou bychom museli opustit a vrátit se zpět, což není v případě vývoje jev neobvyklý.

 

Loprais Tatra Team

PR


 
 
Fotogalerie:   Premiérový středoevropský Dakar 2008 objektivem Jirky Vintra

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose