www.car.cz
 

Junior Martin Semerád míří do EVO 9
     26.6.2008 12:43 - tisková zpráva


Sherlog junior – Martin Semerád testoval EVO 9

 

Dvoudenní test produkčního Mitsubishi Lancer EVO 9 má za sebou junior týmu Sherlog Racing Martin Semerád. Martinovi bylo již před několika málo týdny osmnáct let, má za sebou mnoho startů s VW Polo, v poháru mládeže, je držitelem mezinárodní licence a za nedlouho jej čeká první ostrý start s produkčním Mitsubishi.

 

Vedení Sherlog Racing týmu dlouhou dobu zvažovalo, kam by se měly ubírat kroky Martina poté, co získá mezinárodní licenci a bude moci závodit se silnějším vozem. Byly zvažovány všechny možnosti přechodu na „dospělé“ auto, ale nakonec zvítězila varianta využít vlastního Mitsubishi Lancer EVO 9, a okamžitě tak získávat zkušenosti a návyky s řízením silné čtyřkolky.

 

Testování Martina Semeráda bylo koncipováno jako dvoudenní a byly využity testovací tratě v Milovicích a v Bělé pod Bezdězem. Koordinací a přípravou celého testu byl pověřen Filip Schovánek. Jako poradce, co se techniky jízdy týká, byl přizván vicemistr rally a zkušený jezdec Karel Trojan. Martin každý den testování najezdil zhruba 80 ostrých kilometrů za téměř tropického počasí a tedy jen na suché trati.

 

První den testování, nebo lépe seznamování se s novým vozem, probíhal na testovací trati vytýčené v prostorách letiště Milovice. Zde, i následně v Bělé, testování začínalo tak, že si Martin trať projel lehkým tempem a v případě Bělé, kde byl poprvé, si s Bohoušem Ceplechou připravil rozpis, jako na klasické rychlostní zkoušce.

 

Následovalo opatrné projíždění tratě s postupným zrychlováním a po několika kolech vždy proběhlo vyhodnocení s dalšími pokyny, na co se následně soustředit. Poradci předávali zkušenosti, jak najet zatáčku, kde brzdit, a další pokyny k jízdnímu stylu a ke stopě.

 

Mitsubishi Lancer EVO 9, se kterým v loňské sezóně závodil Josef Semerád, bylo připravené v dílnách Charouz Racing Systemu a oba testovací dny fungovalo naprosto bez problémů. Ani jeden testovací den nebyl zaměřen na nastavení vozu. Soutěžní Mitsubishi bylo na test přistaveno se standardním asfaltovým nastavením, a tak to také po oba dny zůstalo. Martin se soustředil výhradně na seznámení s vozem, nebylo to tedy testování v pravém slova smyslu. Tým použil pouze ojeté pneumatiky slick značek Matador a Pirelli, které zůstaly ze soutěží Pepy Semeráda.

 

Hlavně první den v Milovicích si Martin zvykal na odlišnou koncepci auta, jeho jiné rozměry a hmotnost oproti Polu, na které byl dosud zvyklý. Na předním nárazníku vozu bylo občas poznat, že zjišťuje, jak je auto dlouhé a široké, kdy byly na nárazníku stopy po barvě pneumatik vytyčujících testovací trať.

 

Každý den odpoledne se testu zúčastnil zkušený soutěžák Karel Trojan, kterému celý tým velmi děkuje za ochotu předat své zkušenosti začínajícímu Martinovi. Karel Trojan při výuce Sherloga juniora seděl většinou za volantem a ukazoval Martinovi jeho způsob jízdy s produkčním vozem. Na závěr každé sekce předvedl Martinovi jedno rychlé kolo, které potom společně rozebrali a vyhodnotili. Karel se i přes počáteční nevoli nakonec nechal umluvit a posadil se na sedadlo spolujezdce vedle Martina a radil mu i z tohoto pro něj netypického místa v soutěžním voze.

 

 

Během polední přestávky mezi jednotlivými sekcemi testů měl Sherlog Racing tým v Milovicích malé zpestření, které jim připravili chlapci ze zásahové jednotky Policie ČR, kteří na 50 metrů vzdálené opuštěné řídící věži nacvičovali slaňování z vrtulníku. Tým pak trávil oběd sledováním policistů zamotaných v lanech pod vrtulníkem.

 

 

„Vzhledem k tomu, že měl Pepa Semerád už dlouhodobě zamluvenou dovolenou, a testu se sám neúčastnil, připadla na mě role koordinátora a organizátora testu. Zprostředkovával jsem komunikaci mezi mechaniky, zabezpečením testovací trati, a mezi posádkou, a sám přidával pár rad, které by se mohly Martinovi v budoucnu hodit. Když oba testovací dny shrnu, tak mohu říci, že jsem maximálně spokojený. Martin přesně dodržoval to, co se po něm chtělo, trpělivě sbíral rady a plnil pokyny mé, techniků i Karla Trojana.

 

Bylo vidět, že o všem hodně přemýšlí, informace zpracovává a vyhodnocuje si je pro sebe. Martin radám naslouchal, ale nechával si i prostor pro svoje úvahy a pocity, které ale hned s týmem konzultoval. Během testu jsme neměřili časy, protože hlavním úkolem bylo se důkladně seznámit s vozem, se kterým Martin společně s Bohoušem za týden absolvuje náročnou rally Bohemia, což bude dalším pokračováním testování a seznamování se silnou čtyřkolkou,“ komentuje testování Martina Semeráda koordinátor a rádce Filip Schovánek.

 

„Za možnost testování a vůbec za tu šanci svézt se v takovémto autě jsem hrozně vděčný.  Musel jsem se úplně oprostit návyků z řízení dvoukolky. Nečekal jsem, a ani táta mi to nijak nevymlouval, že styl jízdy s “předohrabem“ a se čtyřkolkou bude tak rozdílný. S Polem jsem mohl vjet do zatáčky a levou nohou na brzdě si držet přední kola ve stopě. To však s “myší“ nejde, nebo alespoň ne v takové míře. Když jsem to zkusil, tak se auto okamžitě začalo hrnout předníma kolama ven ze zatáčky, a působilo tak dost nedotáčivě.

 

Chyba byla ve mně a já se musel začít pořádně učit. Výkon i pohon všech kol zkrátka dělá svoje a já si musel zvykat na něco podstatně odlišného. Společně s techniky a Karlem Trojanem jsem pak tuto věc řešil a zjistil jsem, že je třeba zcela změnit styl jízdy, a to se mi snad postupně i dařilo. Můžu tedy dál pokračovat se získáváním dalších zkušeností na Bohemce. Moc chci poděkovat klukům mechanikům z Charouz Racing Systemu, že se na mě ani moc nemračili, když sem autu něco provedl, a Karlu Trojanovi za rady, bez kterých bych jen těžko pochopil složitost techniky řízení tohoto vozu. Celému týmu patří velké poděkování za ochotu a trpělivost, kterou se mnou měli. Rozhodně jsem si vědom toho, že ne každý má takovouto možnost, a já se budu snažit nezklamat nikoho v týmu, i za cenu toho, že budeme na Bohemii třeba poslední. Mým cílem je se učit dál se sžívat s autem, bavit se jízdou samotnou a v poklidu dojet do cíle Bohemky,“ říká Martin Semerád.

 

V době, kdy bylo ostré Mitsubishi Lancer EVO 9 v servisu a testovací trať byla volná, vyrazil na testování s VW Polo další junior týmu Sherlog Racing Vláďa Mandík, který bude dál pokračovat v poháru mládeže s autem po Martinovi. Vláďa naopak nasával informace a rady od Martina, který má již s pólem dostatek zkušeností.

 

Testování proběhlo bez vážnějších komplikací a újmy na materiálu, a zcela tak splnilo svůj účel připravit se na start na rally Bohemia. Martin s Bohoušem dostali za domácí úkol strávit před soutěží ještě jeden den v dílnách Charouz Racing Systemu v Žebráku a důkladně se seznámit s technikou vozu, aby během soutěže uměli opravit možné drobné problémy, které by je mohly potkat.  Jak již bylo ve zprávě uvedeno, tak prvním ostrým startem Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy bude nadcházející rally Bohemia, jejíž tratě jsou označovány za jedny z nejnáročnějších v České republice.

 

 PR


 
 
Fotogalerie:   Horácká rally Třebíč 2008, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose