www.car.cz
 

Okruh u chorvatské Rijeky uvítá český Octávia cup
     tisková zpráva


 
Pohár opět míří do zahraničí.
 
Okruh u chorvatské Rijeky uvítá českou okruhovou elitu
 
V několika posledních letech už se stalo tradicí, že se jeden z podniků nejlepší domácí okruhové série koná v zahraničí. Celkem třikrát se české octavie předvedly rakouskému publiku na A1 Ringu a loni poprvé závodily u Jadranu. Vzhledem k jednoznačnému úspěchu, který pohár loni v Rijece sklidil, se sem letos opět vrací.
 
Okruh jménem Grobnik leží asi dvanáct kilometrů od přístavu Rijeka a je obklopen skalnatými horami. Má velice zajímavý tvar, který v něčem připomíná trať mosteckého autodromu. Jsou zde však zásadní rozdíly především v profilu dráhy. Některé zatáčky totiž jsou klopené a to vyžaduje zcela jinou filozofii jízdy. Není nutné zastírat, že trať hodně vyhovuje především mladým jezdcům, kteří v ní vidí jakoby motokárovou dráhu.
 
Připomenout se dá loňský podnik, kdy v dopoledním sprintu fenomenálně vyhrál Štefan Rosina. Vedl i celý odpolední dlouhý závod, ale o vítězství ho půl kola před cílem připravil smolný defekt pneumatiky. Vyhrál tehdy Došek před Bohuslavem a na jejich vzájemnou bitvu během závodu se v kuloárech nadšeně vzpomíná dodnes.
I když tisícikilometrová cesta na jih představuje přeci jen vyšší náročnost, nikdo z jezdců si nechce nechat chorvatský závod ujít. Startovní pole by mělo být opět obohaceno o mladého Jana Kopeckého, kterému účast v zahraničním závodě prestižního poháru dovoluje jinak docela hodně nabitý kalendář soutěží. Honza už ale víc podniků letos nestihne a tak jde hlavně o body, které si vyjezdil v květnu Mostě a které získá v Chorvatsku. Může se totiž klidně stát, že v konečném účtování budou chybět někomu jinému. Ale i o tom je motoristický sport.
 
Účast českého poháru v Chorvatsku je pochopitelně zajímavá pro mladoboleslavskou automobilku i pro slovenský gumárenský koncern Matador. Obě společnosti logicky vítají prezentaci svého produktu v zemi, o které se říká, že představuje bránu na balkánské trhy. V Chorvatsku se mimochodem také závodí s českými automobily, velice slušnou úroveň má zdejší pohár octavií i fabií. Technické úpravy chorvatských pohárových vozů jsou však minimální a zdaleka nedosahují úrovně, na kterou se v osmém roce svého trvání dostaly octavie v českém seriálu.
 
V pátek 2. července jezdce na Grobniku čekají celkem tři volné tréninky, aby se dobře seznámili s tratí, kterou nemají zažitou tak dobře jako mosteckou, či brněnskou. V sobotu se jedou dva měřené tréninky a v neděli dopoledne klasicky startuje sprint a navečer pak hlavní dlouhý závod.
 
(27.6. 2004)
 
 
tisk info

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose