www.car.cz
 

C4: ještě více dynamiky, nová elegantní a dynamická příď
     10.7.2008 08:34 - tisková zpráva


Citroën C4, který je od roku 2004 na trhu ve verzi hatchback a kupé, již zaznamenal téměř 900 000 prodaných kusů po celém světě.

 

V nedávné době prošel mnoha změnami ve snaze o dosažení nové vyváženosti, v níž se snoubí:

·        elegance, dynamika a výkonnost,

·        hospodárnost a šetrnost k životnímu prostředí,

·        interaktivnost a komunikace.

 

Model C4 získal především nový vzhled, jenž posílil styl, který si při uvedení na trh všichni oblíbili. Tento facelift se týká především přídě a masky a vozu dodává eleganci, sílu a dynamiku.

 

Současně došlo k vývoji vnitřního uspořádání. Změny se týkají potahů, některých prvků obložení a zabudování otáčkoměru doprostřed palubní desky.

 

C4 obnovuje i svou nabídku benzínových motorů. Verze VTi 120 a THP 150, které byly vyvinuty ve spolupráci s BMW Group, jsou výkonnější, hospodárnější a ekologičtější a řidiči přinášejí větší radost z řízení. Dvoulitrová verze naftového motoru HDi navíc již dnes splňuje budoucí normu Euro V.

 

Telematická a audio nabídka byla obohacena o druhý navigační systém – MyWay –  spojený s funkcí Bluetooth®, a o možnost připojit přenosné přístroje.

 

A konečně si nová C4 zachovává všechny funkce, díky nimž se stala příkladným vozem svého segmentu z hlediska příjemného řízení a bezpečností, jako jsou například samonatáčecí bixenonové světlomety, varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, volant s pevným středem nebo asistent pro rozjezd do svahu.

 

Nový vzhled vozu C4

 

·                    Nová elegantní a dynamická příď

 

Nová C4 ve verzi hatchback a kupé má výrazný dynamický a elegantní styl.

Nový nárazník velkých rozměrů má v sobě zabudovaný jediný sací otvor vzduchu spojený s nově klenutou kapotou zaoblených a dynamických tvarů, což vozu dodává na síle a robustnosti a zlepšuje jeho jízdní stabilitu.

K eleganci celku přispívají i nové křivky masky chladiče s dvojitými šípy, které se inspirovaly u nové C5. U nadstandardních verzí dodávají další eleganci a důstojnost i chromované lišty, především u předních mlhovek.

Celková délka se zvětšila o přibližně 15 mm a dosahuje 427,5 cm u hatchbacku a 428,8 cm u kupé.

 

Zadní světla u verze kupé navíc získaly nový, křišťálově průhledný vzhled.

 

Objevila se i tři nové druhy disků kol z Al, díky nimž bylo možné zcela obnovit nabídku. Jsou k dispozici jako šestnáctipalcová (Olympie) nebo sedmnáctipalcová (Rybalta a Volubilis) a liší se v závislosti na motoru, konečné verzi a zemi prodeje.

 

Paleta odstínů karoserie se rozšířila o tři nové barvy: dynamickou (modrá Récie) a elegantní (modrá Bourrasque, šedá Thorium).

 

·                    Přepracované vnitřní uspořádání

 

Interiér vozu byl obohacen o několik novinek:

 

·        Centrální sdružený přístroj, do kterého je nově zabudován i otáčkoměr, byl přepracován ve snaze o vyšší komfort a bezpečnost. Díky transparentnímu displeji, který zajistí optimální kontrast bez ohledu na vnější světlo, je přístroj za všech okolností dokonale čitelný a nabízí veškeré informace potřebné k řízení. Ty jsou nyní dostupné v horní části palubní desky, co nejblíže k silnici, takže stačí jediný pohled, což přispívá k vyšší bezpečnosti řízení.

 

·        Palubní deska a dveřní panely získaly nový povrch.

 

·        Od druhé úrovně výbavy je u sedadel nabízeny velurové čalounění. U úrovní výbavy Exclusive a VTS je k dispozici nové kožené čalounění „Lama“ ve světle šedém odstínu.

 

·        U výbavy SX, VTR, VTR Pack, SX Pack a Exclusive se objevují nové odstíny prvků interiéru.

Barva „tungsten“ zdobí čelní desku v oblasti centrálních ventilátorů u úrovně SX i všechny ozdobné díly u úrovně SX Pack (nebo Ambiance podle země určení). U verze VTR a VTR Pack se objevuje dekorace typu „Multicub“. A konečně verze Exclusive se honosí odstínem „Bocage“.

 

Komfort interiéru je završen dvouzónovou automatickou klimatizací, která je k dispozici od uvedení C4 na trh, s možností odděleného nastavení teploty na straně řidiče i spolujezdce.

 

Prostornost interiéru je jedna z největších v segmentu, zejména díky šířce ve výši loktů, která je 144 cm vpředu a 143 cm vzadu, takže se posádka cítí opravdu pohodlně. Vnitřní rozměry jsou u obou verzí karoserie stejné.

  

Výkonné a hospodárné motory

 

·                    Naftové motory HDi

 

Motory HDi jsou z hlediska řízení a šetrnosti k životnímu prostředí zcela příkladné.

 

Modelová řada C4 nabízí dnes nejširší paletu motorů, které respektují kritéria životního prostředí, jež značka označuje logem Airdream. Toto označení zahrnuje verze o obsahu 1,6l (HDi 92, HDi 110 FAP s manuální i šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou) a 2,0l s manuální převodovkou.

 

Dvoulitrový motor HDi s šestistupňovou manuální převodovkou již dnes splňuje budoucí evropskou normu „Euro V“. Tento nový motor HDi 140 FAP je sériově vybaven filtrem pevných částic, takže poskytuje velkou uživatelskou pružnost a výborné dynamické vlastnosti, a přitom je nesmírně šetrný k životnímu prostředí. Výkonnost se zvýšila na 103 kW (neboli 140k EHS). Homologovaná spotřeba dosahuje 5,3 l / 100 km ve smíšeném režimu a emise jsou pouhých 140 g CO2 / km.

 

Ostatní dva naftové motory  – HDi 92 (s filtrem pevných částic FAP nebo bez něj) a HDi 110 FAP – si zachovaly své uznávané dynamické vlastnosti a přitom jsou zajímavější z ekologického hlediska.

Tohoto pokroku bylo dosaženo díky pneumatikám Michelin Energy Saver®, které jsou vysoce odolné proti opotřebení a jsou k dispozici ve velikosti 16 palců.

Motory HDi 92 a HDi 110 FAP vykazují nižší spotřebu: ta nyní u verzí opatřených uvedenými pneumatikami dosahuje 4,4 l/100km (HDi 92), 4,4 l/100km (HDi 110 FAP s manuální převodovkou) a 4,4 l/100 km (HDi 110 FAP s šestistupňovou pilotovanou manuální převodovkou) ve smíšeném režimu. Emise CO2 byly sníženy na 117, 119 a 118 g/km.

 

·                    Nové benzínové motory

 

C4 je opatřena 2 novými benzínovými motory rodiny „EP“, které byly vytvořeny v partnerství se skupinou BMW. Jde o první vůz značky Citroën, který výsledek této spolupráce využívá. Nabízí motor VTi 120, který nahradil motor 1.6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje motor 2.0i 16V.

 

V těchto dvou nových motorech se snoubí výkonnost, příjemné řízení a hospodárnost s citelně nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2.

 

C4 VTi 120: dynamika a úspornost

 

Motor VTi 120 má zejména díky optimizovanému řízení sání lepší výkonnost, která zajišťuje nižší spotřebu a snížení emisí CO2.

 

C4 s motorem VTi 120 o objemu 1598 cm3 dosahuje výkonu 88 kW (tzn. 120k CEE) při 6 000 ot/mn. Jeho maximální točivý moment dosahuje 160 Nm při 4 250 ot./min.

Díky těmto vlastnostem je řízení zase mnohem příjemnější, protože motor trvale nabízí vysoký točivý moment. 90 % nebo i více z jeho maximální hodnoty je k dispozici mezi 2 500 a 5 750 ot/min.

 

Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a jeho spotřeba ve smíšeném režimu dosahuje 6,7 l/100 km (159 g CO2), což představuje snížení o 6 % ve srovnání s jeho předchůdcem. 

Tento motor je nabízen i s automatickou čtyřstupňovou převodovkou, se spotřebou ve smíšeném režimu 7 l/100 km a emisemi 165 g CO2 / km.

 

Označení VTi znamená „Variable valve lift and Timing injection“, neboli variabilní systém časování vstřikování.

16 ventilů tohoto motoru s hliníkovým blokem a hlavou pohání hřídele se sacími a výfukovými vačkami s variabilním časováním vstřikování.

Sací válce mají navíc proměnlivý zdvih, takže je možné postupně měnit jejich maximální zdvih podle přání řidiče, resp. podle jeho působení na pedál plynu.

Spojení těchto 2 atributů – vačkového hřídele s variabilním časováním vstřikování a proměnlivého zdvihu ventilů – zlepšuje výkonnost motoru. Výsledkem je zvýšení reakčnosti vozu díky vyššímu točivému momentu, a to především v nejčastějších podmínkách provozu (s částečným zatížením).

 

C4 THP 150: obdivuhodná syntéza mezi výkonem, spotřebou a emisemi

 

Nový motor THP 150 nabízí díky přímému vstřikování benzínu a využití turbokompresoru současně vysoké výkony a nízkou spotřebu.

Motor dosahuje maximálního výkonu 110 kW (150k CEE) při 5 800 ot/min. Získaný maximální točivý moment je 240 Nm od 1 400 ot/min. Tato hodnota zůstává konstantní až do 4 000 ot/min. Tato vlastnost je zárukou příjemného řízení, srovnatelného s řízením vozu s naftovými motory typu HDi v nízkých a středních otáčkách, a točivý moment 156 Nm je navíc k dispozici již od 1 000 ot/min.

 

Spotřeba motoru ve spojení s novou šestistupňovou převodovkou (typu MCM se stejnou strukturou jako má verze manuální pilotované šestistupňové převodovky BMP6) je ve smíšeném režimu 6,9 l/100 km (emise CO2 dosahují 164 g/km), což představuje snížení o přibližně 10 % ve srovnání s předchozím motorem.

K dispozici je i automatická čtyřstupňová převodovka. V tom případě dosahuje maximální výkon 103 kW (140k CEE). Maximální točivý moment je nezměněný, s 240 Nm při 1 400 ot/min. Spotřeba ve smíšeném režimu vychází na 7,7 l/100 km, což představuje snížení o 5 % oproti předchozímu motoru.

 

Motor THP 150 (a jeho verze THP 140) využívá stejnou architekturu jako verze VTi 120.

Má několik technických zvláštností, díky kterým dosahuje s ohledem na objem válců obdivuhodných výsledků. Použitá technologie srovnatelná s technologií downsizing, již značka používá u svých naftových motorů, přináší značnou výhodu v porovnání s konvenčními atmosférickými motory.

Tyto motory používají dvě u řady benzínových C4 dosud nevídané technologie: přímé vstřikování paliva a využití turbokompresoru.

Tento motor THP (Turbo High Pressure) je vybaven systémem přímého sekvenčního vstřikování, které používá vysokotlaké čerpadlo. Tato mechanika je spojená s turbokompresorem a vačkovým sacím hřídelem s proměnlivým zdvihem ventilů.

 

Motor získal následující vlastnosti:

         Přímé vstřikování, které umožní spojit specifický vysoký výkon s nízkou spotřebou.

Vysokého tlaku je dosaženo díky čerpadlu namontovanému na konci vačkového sacího hřídele. Jeho maximální hodnota 120 bar umožní tryskám vstřikovat směs přímo do spalovací komory, a to bočně, aby se mohla rovnoměrně rozložit. Objemový poměr je 10,5:1.

         Turbokompresor typu Twin-Scroll, jehož zvláštností je, že ve výfukovém kolektoru seskupuje výfukové potrubí do párů (válce č. 1-4 a 2-3).

Díky tomu je možné výfukové plyny optimálně kombinovat a zajistit extrémně účinnou reaktivitu turbíny, čímž se citelně sníží doba odezvy. Turbína se může otáčet rychlostí až 200 000 ot/min. a vyvinout tlak, který je elektronicky pomocí spouštěcího ventilu omezen na 0,8 bar. Turbo pracuje již od 1 000 ot/min.

         Hlava motoru se dvěma vačkovými hřídeli, přičemž sací hřídel využívá plynulého variabilního časování ventilů. To umožnilo zlepšit točivý režim při nízkých otáčkách, ale také optimalizovat spotřebu a emise škodlivin.

         Olejové čerpadlo s řízeným průtokem, které zajišťuje pouze nezbytné promazávání pro optimální fungování mechaniky.

Tímto řízeným průtokem se sníží spotřeba o přibližně 1 %. Systém mazání navíc doplňuje výměník voda/olej, zabudovaný do filtru, který řídí termostat zajišťující rychlejší ohřev a řízení teploty na správné úrovni, a to i při vysokém namáhání.

 

         Dělená skříň motoru s odděleným blokem válců a blokem ložisek z hliníkové slitiny, která zaručuje vysokou pevnost a potlačení akustických projevů.

        

Rozšířená nabídka telematiky

 

Telematická nabídka C4 dostala úplně nový kabát a řidiči i posádce nabízí zcela nové služby.

 

 

·        MyWay, nový integrovaný navigační systém vybavený barevným sedmipalcovým displejem typu 16/9, je nabízen od základní verze výbavy a doplňuje stávající nabídku. Zahrnuje autorádio s CD přehrávačem MP3/WMA, doplněným pomocnými zásuvkami typu RCA v přihrádce před sedadlem spolujezdce, do kterých lze zapojit mobilní přístroje.

 

MyWay nabízí mapy Evropy zabudované do nosiče typu SD Card, které lze zobrazovat v režimu 2D nebo jako letecké snímky. Dopravní situace je uváděná v reálném čase. A konečně zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia.

Tento nový systém bude k dispozici v průběhu druhého pololetí roku 2008 a jeho cena bude velice zajímavá.

 

·        Aktuální systém NaviDrive se vyvíjí. Zahrnuje barevný sedmipalcový displej ve formátu 16/9 s vysokým rozlišením (800 x 480 pixelů) a USB zástrčku zabudovanou ve středové konzole pro připojení přenosných audio systémů využívajících normu ukládání do paměti „Mass Storage“. Přenosný přístroj se ovládá z volantu s pevným středem nebo z čelní strany audiosystému.

Další hlavní již známé funkce jsou: harddisk se zabudovaným atlasem Evropy, hands-free telefon (fungující pomocí SIM karty nebo zdvojené karty) a hlasové rozpoznání/syntéza. Funkce Jukebox s kapacitou 10 GB umožňující nahrát až 180 hodin hudby z CD nebo ve formátu MP3 přes USB klíč. Nouzové a asistenční volání funguje dál. Pomocí nich se posádka dovolá asistenční platformě, která v případě potřeby vyšle záchranné týmy; volání je manuální nebo automatické, za podmínky alespoň jednoho spuštěného airbagy. Služba dnes funguje již v 8 evropských zemích, 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Přihlášení je po celou dobu životnosti vozu bezplatné, vyžaduje pouze vsunutí SIM karty do přístroje.

 

·        Na konci roku se začne za příplatek prodávat „USB Box“, který bude spojen s audio CD systémem. Dvě zástrčky (USB a Jack) zabudované do centrální konzoly umožní zapojit přenosné audio systémy u přístrojů využívajících normu „Mass Storage“ a protokoly IAP (iPod, iPhone) a MTP (Microsoft Plays for Sure).

Ovládání probíhá z volantu s pevným středem nebo z čelního panelu rádia. Středový displej zobrazí informace týkající se používání přístroje.

 

Další prvky výbavy na nejvyšší úrovni

 

·                    Hi-Tech výbava, kterou se vůz odlišuje od ostatních

 

C4 je na trhu od konce roku 2004 a díky svým novátorským prvkům výbavy ještě i dnes figuruje v první linii ve svém segmentu.  

Mezi těmito prvky výbavy se lze zmínit o následujících:

- samonatáčecí bixenonové světlomety, které se mohou otáčet až o 15°, a zvýšit tak osvětlení v zatáčkách,

- přední a zadní parkovací asistent se zobrazením překážek v blízkosti vozu na displeji,

- varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, které se aktivuje při rychlosti nad 80 km/h a znamená skutečnou pomoc při zachování bdělosti při řízení,

- volant s pevným středem, který shromažďuje základní údaje o řízení přímo proti řidiči a v němž je zabudován airbag řidiče s optimalizovaným tvarem pro větší efektivnost,

- boční vrstvené sklo, synonymum nižší hlučnosti a ochrany cestujících,

- asistent pro rozjezd do svahu spojený s pilotovanou šestistupňovou manuální převodovkou, který řidiče osvobozuje od problémů spojených s rozjezdem na nerovných silnicích,

- tempomat – omezovač rychlosti, usnadňující dodržování jednotlivých předpisů.

 

·                    Na pořadu dne radost a bezpečí

 

Stejně jako v minulosti je jednou z ambicí C4 poskytnout řidiči skutečnou radost z řízení. Přesnost řízení, spojená s pomocnými funkcemi pro řidiče, pečlivě nastavené odpružení a vlastnosti základních prvků (pružiny, tlumiče) umožňují přesnost řízení i radost, jakých bylo v tomto segmentu dosaženo jen zřídka kdy.

 

V testech Euro NCAP C4 hatchback dosáhla skvělého výsledku 5-ti hvězdiček za čelní náraz, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců. C4 tak zůstává vozem s nejlepším bezpečnostním hodnocením ve svém segmentu (malé rodinné vozy), a to v každé ze 3 kategorií.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   K nabídce vysílání TV Sport 5 na červenec, foto BPA

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose