www.car.cz
 

Bösiger a Vršecký se chystají a těší na přerušení jen stříbrné série v Mostě !
     26.8.2008 23:12 - tisková zpráva


GP Most (Česká republika) – 29.-31. srpna 2008

Další vrchol sezóny!

Šest týdnů dlouhá pauza rozdělila tradiční vrcholy evropského šampionátu v závodech tahačů. Těmi jsou pro nejúspěšnější tým posledních dvou let podniky na Nürburgringu a na okruhu v Mostě. V Německu se Buggyra těšila z vítězství ve všech bodovaných závodech, na úspěšné výsledky hodlá navázat i v domácím prostředí.

Konec čekání na lídra

Závod v Mostě však nebude podle týmového manažera Jana Kalivody „pouze“ o dění na okruhu. „Závody tahačů jsou sportovně - společenskou událostí. Zatímco na Nürburgringu vévodil V.I.P. Hospitality především německo-švýcarský blok sponzorů a potenciálních partnerů, v Mostě budou pochopitelně převládat domácí partneři.“

Nejen pro ně bude mít blížící se víkend velký náboj. Poprvé od dob panování Martina Koloce je totiž po dlouhých dvanácti letech před podnikem v Mostě v čele šampionátu český jezdec David Vršecký. Roudnický trucker vede o šestnáct bodů před Antoniem Albacetem (Španělsko, MAN), zatímco ztráta stájového druha a obhájce titulu Markuse Bösigera narostla na dvaadvacet bodů.

„Když jsem v roce 1998 začínal na SISU, chtěl jsem se Martinovi alespoň v něčem vyrovnat. Teď se to částečně povedlo. Doufám, že bude ještě lépe,“ tvrdí Vršecký, který před domácím kláním necítí nervozitu. „Letos se mi daří, v některých závodech při mně stálo i ono nezbytné štěstí závodníka. Věřím, že tomu tak bude i v Mostě.“

Se stejnými ambicemi ovšem dorazí na sever Čech i Markus Bösiger, kterého jen velmi nepříznivá shoda okolností (technické potíže v Nogaru a premiérové uplatnění podivného pravidla o maximální povolené rychlosti při letmém startu na Nürburgringu) připravila o podstatně výraznější bodový zisk. „Již několikrát jsem řekl, že pokud mě má někdo porazit, ať je to David. Bude to mít ale hodně těžké…“

Žádné převratné změny

Po úspěšném představení v polovině července na Nürburgringu nechystal technický ředitel týmu Mario Kress žádné převratné změny. „V době, kdy jsme plánovali strategii na celou sezónu nikdo z nás netušil, že odpadne závod v Doningtonu. První výraznější úpravy za účelem zrychlení jsme realizovali po Albacete. Výsledky z Nogara i Nürburgringu ukázaly, že se jednalo o změny k lepšímu.“

Čas zasloužených dovolených strávili oba hlavní protagonisté odlišným způsobem. Zatímco Markus Bösiger se věnoval práci v rodinné firmě a mnohahodinovým vyjížďkám na kole, rozhodl se David pro pokoření vln Indického oceánu. „Pakliže bylo cílem dovolené nabudit mě k závodění, záměr se rozhodně neminul účinkem,“ komentoval čerstvý držitel leteckého průkazu průběh letního odpočinku. „Pět dní strávených na silně rozbouřeném moři nabídlo takovou porci adrenalinu, ve srovnání se kterou jsou starty a boje o první zatáčku selankou. Najednou jsem se strašně těšil na závodní auto.“

Po návratu do Česka řešil David rovněž mírné zdravotní problémy související se stavem jeho pravého ramene. „Od Nogara mě při jízdě rameno bolí. Ke konci závodního víkendu už přituhuje. Ve větší míře budu řešit tento problém po sezóně. Zatím chystáme jisté změny v kabině, které by měly přinést usnadnění řízení.“

Vzhůru do Mostu

Pro mechaniky týmu BIRS začal mostecký závod prakticky již v pondělí 25. srpna, kdy první část z nich vyrazila na okruh stavět již tradičně velkoryse pojaté depo. V době jejich odjezdu stály v roudnickém BTC dva takřka nové speciály, jen drobné úpravy čekaly na vůz Markuse Bösigera. Motory obou Buggyr byly rozebrány do posledního šroubku.

Velká pozornost byla věnována extrémně namáhaným dílům. „Po Mostě se konají vždy po dvou týdnech podniky v Zolderu, Le Mans a Jaramě. Z toho třetinu času zaberou přejezdy. Obávám se, že na testování nebude dost času. Proto jsme auta připravovali nikoli na jeden, ale prakticky na čtyři závody,“ řekl technický ředitel týmu Mario Kress.

Na středu odpoledne bylo naplánováno tradiční testování na letišti v Panenském Týnci, a to za účelem ověření správnosti nastoupené cesty. Podle Kresse se jedná o testování pro klid duše. „Neočekáváme žádná nová zjištění. Každopádně v případě problému máme středeční noc na jejich odstranění. Ve čtvrtek jedou auta do Mostu, v pátek jsou na řadě volné tréninky.“

Konec stříbrné série?!

Markus Bösiger a David Vršecký chystají spolu s celým týmem přestřižení stříbrné niti, která se vine racetruckovým působením týmu v Mostě. V minulých třech sezónách dokázali Vršecký s Bösigerem dojet hned čtyřikrát na druhém místě, nejcennější triumf však stále chybí. Loni sice vyhrál v neděli plné protestů na okruhu Markus, poté však bylo všechno jinak…

„Pokud chci obhájit titul, musím vyhrát. Nejlépe v obou pohárových závodech. Nic jiného mi nezbývá,“ odpověděl lakonicky na otázku ohledně svých ambicí Markus Bösiger, který se v Mostě radoval z vítězství v sezóně 2001 ve třídě SRT. David Vršecký na domácí triumf čeká. „Pravda je taková, že pokud si z Mostu odvezu stejně jako v roce 2006 padesát bodů, vítězství oželím. Do každého závodu jdu ale s tím, že chci vyhrát.“


EP tahačů 2008 po posledním závodu - jezdci

Jezdec Značka Body

David Vršecký (Česko) Buggyra 232

Antonio Albacete (Španělsko) MAN 216

Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 210

Jochen Hahn (Německo) MAN 167

Jean P. Belloc (Francie) MAN 140


EP tahačů 2008 po posledním závodu – týmy

Značka Jezdci Body

Buggyra Bösiger – Vršecký 478

MAN Belloc – Hahn 367

Renault Vojtíšek – Altenstrasser 264

Mercedes Horne – Bermejo 127

 

Buggyra


 
 
Fotogalerie:   Barum Rallye Zlín 2008 , havárie Fialy, foto Karel Kolečko

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose