www.car.cz
 

Milana Kneifela na letošním vrcholu sezony zastavila předčasně technika
     30.8.2008 08:38 - tisková zpráva


Milana Kneifela na Barumce zastavila předčasně technika

Ohlédnutí za vrcholem sezony Milana Kneifela

Podnik zařezený do MMČR v rally, Mistrovství Evropy, šampionátu soutěží Intercontinental Rally Challange a především vrchol sezony pro většinu soutěžních posádek, to je stručná charakteristika Barum Rally Zlín. Samozřejmě na této soutěži nemohla chybět ani domácí posádka Pegas Rally Teamu Milan Kneifel - Radim Strnad, kteří pilovali celou sezonu formu s cílem předvést svůj um právě zde.

 
Jak tomu na velkých soutěžích bývá, i na Barum Rally se diváci dočkali testovací rychlostní zkoušky, kde mohli posádky doladit setup svého vozu. Milan Kneifel projíždel úsek u Hvozdné se stejným cílem. „Během shakedownu jsme svezli partnery, už tam bylo cítit, že je vůz téměř ideálně nastavený a forma správně načasovaná. Trochu jsme ještě nastavení doladili a byli jsme připravení odstartovat do vrcholu sezony, k němuž jsme letos všechno směřovali. Za účasti kvalitní konkurence ve třídě jsme si však nedávali velmi přehnané cíle," uvádí Milan Kneifel ke startu na Barumce.
 
Prvními opravdu ostrými kilometry byla divácká super rychlostní zkouška, vedoucí ulicemi Zlína. V úvodní testu si Peugeot 206 S1600, který kočíruje Milan Kneifel, za mohutné divácké kulisy dojel do cíle pro dobré sedmé místo mezi pětadvaceti vozy skupiny A a pro pátou pozici mezi ve třídě A6. „Pro naše fanoušky a partnery jsme připravili improvizovanou tribunu na autobusovém nádraží a ti nás na oplátku přivítali při průjezdu těchto prostorů bengálskými ohni, což vypovídá o tom jak na nás tato fantastická atmosféra působila. V prvním ze tří kol jsme zvolili trochu volnější tempo, abychom nepoškodili auto hned na začátku. V dalších průjezdech městskou superspeciálkou už jsme byli rychlejší a i přes malou krizovečku jsme dojeli v pořádku do cíle,“ nabídnul Milan Kneifel svůj pohled k dění na začátku soutěže.
 
Závod se rozjel klasickými zkouškami v sobotu, kdy byly na programu testy Pindula, Troják, velmi náročný Semetín a Zádveřice. Svoji pohostinnost předvedl v prvním průjezdu především Troják. Na jeho tratích totiž dostala posádka nedaleko známého Podhoranu defekt a navíc na vjezdu do obce Vlčková přestalo fungovat servořízení. „Tato časová ztráta byla největší, kterou jsme během celé soutěže nabrali. Ještě, že hned poté následoval servis, kde jsme stihli dát všechno do kupy a na výjezdu nám zbývaly ještě tři sekundy, takže to bylo natěsno,“ dodává s úsměvem Milan.
 
V druhých průjezdech se časy posádky jedoucí ve voze, kterému se pracovně přezdívá Sněhurka, zlepšily. „Mrzí nás jen to, že jsme na Pindule museli zvolnit, protože mi začal vybrovat volant a čekali jsme druhý defekt. Pindula má pro nás takový kultovní nádech a je škoda, že jsem si ji nemohl vychutnat do konce. V cíli sobotní etapy jsme mohli být spokojeni, v celkové součtu byla naše ztráta na Jana Šlehofera pouhých šest sekund a Petra Zedníka jsme dokonce dokázali s náskokem udržet za svými zády,“ hodnotí zlínský pilot první etapu soutěže. 
 

Druhý den byl o poznání smutnější a na tratích zkoušek Komárov, Kudlovice a Halenkovice se už posádce Pegas Rally Teamu tak nedařilo. Milan s Radimem začali volněji, kvůli výměně brzd, která se uskutečnila v servise. Přes Komárov vše proběhlo v pořádku a nebyl důvod nevěřit v dobrý výsledek. Během prvního průjezdu Kudlovicemi zahrály svou roli pneumatiky, které v lese nedržely tak, jak měly, což v důsledku znamenalo malou ztrátu. Větší časové manko přišlo ke slovu na měřeném úseku v okolí Halenkovic. „Před obcí Kostelany jsme měli velkou krizovku, když jsme na vytočenou šestku sjeli ze silnice a dodnes nevím, jak je možné, že jsme to přežili v pořádku. Nicméně jsme se otřepali a pokračovali jsme v dalším snažení,“ říká Milan Kneifel a dále dodává: „Na této zkoušce nám však nebylo přáno. Mezi Kostelany a Halenkovicemi začala blikat kontrolka tlaku paliva, přidal jsem, abychom byli už co nejdříve v cíli, ale to pramenilo v další chybu. Skončili jsme hodně pod úrovní silnice s polovinou nárazníku, rozbitým světlem a blatník nám vlál na úrovni předních dveří, geometrie byla v pořádku, tak jsme se vyhrabali a pokračovali dál.“

Absolutní konec přišel teprve na druhých Kudlovicích. Peugeot 206 S1600 začal jet pouze na tři válce a když se ozval z motoru divný zvuk, nezbylo posádce Kneifel - Strnad nic jiného, než auto odstavit a smířit se s tím, že letos nedokončí. „Neděle na Barumce jsou pro nás smutné, vždycky jsme buď donuceni odstoupit kvůli technice nebo nás k tomu donutí havárie. Důležité však je zjištění během soutěže, že auto je schopné jezdit na takové úrovni, kde jsme ho očekávali. Závěrem chci poděkovat fanouškům, kteří nám připravili výbornou domácí atmosféru a našim partnerů díky nímž jsme mohli na Barum Rally startovat,“ uzavírá povídání Milan Kneifel.

 

Více informací k posádce a dění kolem Pegas Rally Teamu naleznete na oficiálních stránkách: www.rally.spurtzlin.com 

 

PR 


 
 
Fotogalerie:   Barum Rally Zlín 2008 - foto Vladislav Maschl

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose