www.car.cz
 

Dakar 2005 odprezentován s několika novinkami
     Pavel Jelínek


Ani v okurkové sezóně není nouze o zprávy o Dakaru, byť zatím docela nekonkrétní. Pořadatelé však už jezdí po světě a prezentují nový ročník, který odstartuje z Barcelony na Nový rok. Jaký bude?

Novinek je několik. Veřejnosti se představil nový ředitel pořádající A.S.O. Etienne Lavigne. Start a prolog se odbudou v Barceloně.
Uvidíme, zda přijde na řadu i krásná plážovka v Castelonu, při níž by diváci museli řešit těžké dilema: zda se vydat na start, a nebo si prohlédnout vozy v regulérním závodě. A nebo že by byla plážovka prologem ještě před samotným startem? A bude vůbec? Uvidíme... Pro skalní fandy by tím pádem nebyl od věci ani přesun do Maroka, aby viděli první dvě africké etapy v reálu...

Je potvrzeno zavedení rychlostního limitu pro kamióny - bude to na hodnotě 150 km/h. Oba tatrovácké týmy jej samozřemě vítají, ale je nepravděpodobné, že by tím byla převaha kamiónů Kamaz a DAF automaticky smazána. Ani náhodou.

Zákaz byl s konečnou platností vystaven na systémy automatického dohušťování u osobních aut (u kamiónů jsou tyto systémy povoleny). Vozy s pohonem dvou kol mají nyní povolen větší průměr kol.

Změny se týkají i asistenčních vozidel - jejich přesuny budou nyní kratší a nemělo by tak hrozit faux pas z etapy do Ataru, kdy doprovody před maratónskou etapou zůstaly v poušti celou noc. I etapy budou tentokrát o něco kratší, snad ne na úkor celkové náročnosti.



Novinkou je také omezení počtu asistenčních vozidel a 200, a to podle hesla "kdo dřív přijde, ten dřív mele." Týmy, které se přihlásí poslední, tak nemusí mít svou asistenci v závodě povolenu.

České kamióny se v závodě opět objeví. V týmu Karla Lopraise by měla startovat oba soutěžní vozy. Ten druhý bude premiérově pilotován Karlovým 26letým sysnem Leošem v úloze tzv. rapid assistance.

 

Tomáš Tomeček se na Dakar také chystá ("závodní trička jsou ve skříni a ke slovu už přišly montérky").

Martin Macík nám prozradil, že pojede otestovat některá vylepšení své liazky do Maroka, ale v zásadě bude auto, jemuž FIA nedávno prodloužila homologaci, velmi blízké loňské verzi.

Tým de Rooy v Maroku testuje nové motory DAF a nové nastavení podvozku, Kamaz zase v ruských rally testuje nové motory JAMZ, speciálně připravené pro maratóny...

Jiří Vintr, www.car.cz

 

foto dole : Tunis 2004


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose