www.car.cz
 

Martin Hudec zazářil na Rallye Vysočina a je i absolutním vítězem K4 poháru 2008
     20.11.2008 21:24 - Pavel Jelínek


Martin Hudec absolutním vítězem K4 poháru 2008

Třebíčský závodník Martin Hudec s navigátorem Bobem Černochem potvrdili při posledním podniku na téměř domácí Rallye Vysočina v okolí Telče výborný úspěch. Stali se absolutními vítězi K4 poháru v rallye 2008. Přitom usměvavý jezdec do světa automobilových soutěžáků zatím spíše jen nakukuje. Dosud se věnoval hlavně motocyklovému enduru a má na kontě i starty v Šestidenní.

 
Na nových tratích v okolí Telče se mu ale od samého začátku dařilo. Po prvních třech erzetách a první etapě dokonce absolutně vedl a za sebou držel zkušeného Vojtěcha Štajfa s navigátorem Jiřím Černochem, mimochodem bratrem svého navigátora Boba. Výborné umístění mu umožnil hlavně přestup do novějšího závodnického náčiní - Mitsubishi Lancer EVO VIII.
 
„Závod probíhal docela svižně, ani jsme to nečekali a byli jsme od první vložky na první příčce v průběžném pořadí. Hlavně na vodě se moc dobře necítím, ale v autě aspoň člověk nezmokne, jako na motorce. Nové auto fungovalo skvěle, ujel jsem v něm před závodem jen pět km a šli jsme do nich…..,“ hodnotí Martin úspěšnou tečku za sezónou.
 
Líbily se mu i nové tratě pro něj téměř domácí soutěže v okolí Telče, kde měla rallye také centrum : „Myslel jsem si, že to budou jenom vypalováky, ale byl jsem mile překvapen,
 jak to bylo technické. Byla to neustále akce a nebyly žádné zbytečné přejezdy. Byl jsem taky dost nervozní. Už před dvěma lety jsem byl přihlášen na Vysočinu s Hondou Civic, ale tenkrát jsem si vyhodil rameno na tréninku na motorce a do závodu jsem nemohl nastoupit. Nedokázal jsem si představit, jak to všechno bude - doma, déšť, nový auto, zase déšť….,“ zamýšlí se dále Martin Hudec a pokračuje : „Co se tratí týká, tak Opatov znám skvěle, protože mám vedle v dědině chalupu a znám z Opatova hodně lidí a kamarádů. Ostatní dva testy jsem naopak neznal vůbec. Domácí start je trochu výhoda, ale na druhou stranu nervy z domácí soutěže byly značné.“
 
Posádka jela premiérově s Mitsubishi Lancer EVO VIII po Tomáši Kurkovi, připravovanou dalším místním závodníkem i úpravcem a stavitelem závodních vozů Davidem Komárkem, zatímco dosud jezdila se starší EVO šestkou. „Tohle byla vlastně
 testovací jízda, kde jsme chtěli vyzkoušet auto a jestli si ho necháme. Myslím, že test proběhl perfektně a příští rok nás uvidíte s tímto vozem. Auto má správný komponenty a vypadá to, že se nám s ním bude jezdit moc pěkně.,“ doplňuje jezdce jeho navigátor Bob Černoch. Doplňme, že na Vysočině nakonec Hudec s Černochem skončili druzí za Štajfem a „samozřejmě“ jako nejrychlejší v rámci K4 poháru.
 
 „Ze začátku roku jsme se šli jenom svézt, zlínský ANVEL nám nabídl k pronájmu svoji EVO šestku, s níž jsme jeli všechny závody kromě posledního na Vysočině. Když jsme
 viděli, že se pohybujeme v předních řadách, tak jsme se rozhodli jet všechny závody a zkusit zabojovat v absolutním pořadí, akorát výlet do Krkonoš jsme si odpustili. Měl jsem totiž v tom termínu státnice ve škole.
 
Závod od závodu byla lepší atmosféra a vždy přibyl někdo nový, s kým jsme se mohli bít o vteřinky. Většina závodů se jela na mokru, což nemám vůbec rád, a byla to pro mě dost muka. Třeba v Prachaticích jsem se za svůj výsledek úplně styděl, ale v Jeseníkách to na vodě bylo už o dost lepší. Pak byl Vsetín, kde na nás chtěl hodně zatlačit Marcel Svačina a pronajal si Super1600, aby po výpadku v Jeseníkách dohnal manko. Jenže když se daří, tak se daří - a i tady měl problémy a byl nucen jet chvíli bez brzd.
 
Tím nám to dost ulehčil, ale stejně nebylo nic jistého. Auto nám fungovalo skvěle,
 pravidelně dojíždělo, ale furt jsme se nebyli schopni prosadit víc a začal jsem se tedy poohlížet po něčem rychlejším. Díky krajanovi Davidovi Komárkovi jsem oslovil Tomáše Kurku a dohodli jsme na Vysočinu na půjčení jeho auta a jsem strašně rád, že jsme to na té RZ2 nerozbili. Tady nám už stačilo jenom dojet a dojeli jsme.Byla to krásná sezóna, souboje s Marcelem, bratry Kramlovými, Tomášem Růžičkou, prostě krásné,“ téměř se rozplývá Martin Hudec.
 
Co se týká letošní motocyklové sezóny Martina, jel český mistrák v Enduru, který
obsahoval podle jeho slov CELÉ TŘI závody. Byly to ale taky krásné souboje a vybojoval třetí příčku ve třídě. Litoval jen, že nebylo vypsáno a připraveno více závodů. „Kdyby nebylo pár volných enduro podniků, tak by jsem se na motorce skoro nesvezl. V této době mi už nezbývá tolik času na trénink a to je na motorce strašně znát. Jsem strašně
rád, že jsem se letos dokázal prosadit na stupně vítězů,“ říká Hudec.
 
 Nyní na konci roku jde ale jistě především o plány do budoucna. S novým autem lze jistě čekat i nové plány... A tak to taky je. „Příští rok by jsme chtěli jet s novým autem všechny sprinty a na začátek si asi dáme Valašku ( pozn.: úvodní podnik „velkého“ MMČR), navíc pojedu i některé závody na motorce, ale pokud se to bude krýt s rallye, tak dám přednost rallye. Domlouváme se také s Romanem Michalíkem ( další zkušený jezdec endura, který přestoupil za závodní volant) a Jardou Pešlem, že pojedeme celou sezónu. Určitě nepojedeme K4 pohár, ten jsme letos jeli z důvodu, že jsem neměl mezinárodní licenci, ale teď už bych na ní mohl mít nárok a jak jsem řekl, jdeme do sprintů s naší EVO VIII.
 
No a pak je tu ještě enduro. Nechci motorky úplně odsunout, protože je to velmi dobré na fyzičku a parádní odreagování. A taky bych se v roce 2010 chtěl podívat na Šestidenní do Mexika a pokud bude zdraví, tak jet i o rok později v Povážské Bystrici 2011. Tady jsou moc krásné závody.
 
Jenže tady by si hlavně vedení českého endura mělo uvědomit, že tento sport svými rozhodnutími úplně pohřbívá. Příští rok už má být v enduru úplně jiný systém a už nebude všechny závody zajištovat jedna agentura. Snad to bude krok dopředu, ale za takovéto situace se nedá mluvit o sportu, ale spíš o házení klacků pod nohy. Nikdo nám nic nedává, udělají se tři závody za rok a pak nám ještě zakážou jet na Šestidenní za svoje prachy ! Vždycky se strašně rozčílím, když si na to vzpomenu,“ otevřeně hovoří Martin Hudec a na závěr ještě přidává poděkování svým partnerům : „Děkuji všem našim sponzorům - společnosti KRIMISTOP, METEOR Martin Rigó, mojí přítelkyni, která se hodně podílela na koupi našeho nového vozu, a vůbec všem našim fanouškům, kteří nám vždy fandili….“  
 
 
 
 
Martin Hudec
27.6.1980, bytem v Třebíči
 
účastník Mezinárodní Šestidenní v Povážské Bystrici 2005 a Taupo - Nový
Zéland 2006
 
2. místo Enduro družstva 2004
 
3. místo ÚAMK MITAS CUP 2005 a 2006, třída Open
 
1. místo PČR Enduro 2006 - třída E3, motocykl BETA 525
 
3. místo PČR Enduro 2008 - třída E1, motocykl SUZUKI 250 4T
 
Absolutní vítěz K4 poháru v rallye 2008
 
 
Tisková informace týmu MH racing
 
Pavel Jelínek, media servis
TV MotorTip
 

20. listopadu 2008


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 2008 od Jirky Navrkala

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose