www.car.cz
 

Ohlédnutí za soustředěním týmu KM Racing před Dakarem 09 v Tunisu
     22.11.2008 21:02 - tisková zpráva


Soustředění týmu v Tunisku

Každý opravdový, nebo jen nadšený „offroadista“ už asi zavítal do nádherné oázy s čarovným jménem Ksar Ghilane ve středním Tunisku.
Mimochodem. Oáza tvoří jakousi pomyslnou hranici osídlené země, kam ještě vede „normální“ silnice (dokončená před rokem) a odkud už se táhne jenom krásná ,zlatá, písečná poušť, postupně svíraná z obou stran Alžírskou a Libyjskou hranicí.

Dva krát dva kilometry malebné palmérie uprostřed dun, protkané záhadnou říčkou, která mizí a zase se objevuje , s termálním rybníčkem na okraji, jenom docela málo páchnoucím po síře, lákají k lenošení a totální relaxaci.To ovšem nebyl náš případ.

Soustředění KM Racing Teamu mělo několik zásadních úkolů. Tlak vědomí, že za necelých 5 týdnů posíláme techniku za moře do Ameriky nám rozhodně nedodával klidu k podřimování pod palmami. Všichni naši čtenáři už byli informováni o kombinaci motocyklové a kamionové sekce týmu a tak alespoň stručně o technice:

Ke Kátéemkám v klasickém, těžkotonážním dakarském provedení není moc co dodávat, snad jenom, že fungovaly spolehlivě i během divočení tří jezdců, kteří společně s Pepíkem Macháčkem na čtyřkolce uváděli přítomné novináře a sponzory v naprostý úžas. Teprve z pětimetrové vzdálenosti přímo v dunách si člověk uvědomí, jaké je to citlivé umění ovládat tak těžkou motorku v tak šílené rychlosti.

Hoši si, jak říkají prostě „zaprasili“ a nikdo se přitom „nezkrysil“. V překladu do češtiny to znamená, že při divokých jízdách křížem krážem nedošlo ke zranění i když nějaká „držka“ (tomu jistě každý rozumí) při tom byla. Uf!!

Kamion má tu jistou výhodu, že se při takové akci mohou novináři posadit přímo dovnitř vedle pilota a zažít si to doslova na vlastní kůži a kosti. To už vám, ale jistě popíšou sami.

V minulém článku slíbený žluťásek se opravdu vylíhnul do velké krásy a docela zajímavých jízdních vlastností. To se prostě musí zažít. Na druhou stranu ovšem je komplikovanost takového pouštního speciálu obrovská a pokud je úplně nový „ tzv. funglovka“ je řešení drobných problémů denním chlebem mechaniků. Ostatně to byl také hlavní důvod této přípravné akce. Ježděním kolem „prasečáku“ v Sedlčanech se toho příliš nevyjeví.

Tak, jak to probíhalo?
Hned po příjezdu jsem napsal spolu se „Stopařem“ Fajtlem dvě zhruba 40ti kilometrové trati, jednu technickou a hodně písečnou, druhou vedoucí klasicky rozbitou africkou pistou, nepoměrně rychlejší. To je důležité ze dvou důvodů. Pilot jezdící po známé trase neriskuje příliš rychlou jízdou do neznáma a současně může otestovat vůz v opravdu hraničních situacích. Podvozek musí dostat, jak se říká „kartáč“ a hnací soustavu je třeba ohřát na provozní (rozuměj extrémní) teploty a záběr. A můžete vzít jed na to, že se něco ukáže. To už vám, ale moji milí, nevykecám. Stejně to spravíme, i když času je sakramentsky málo.

A nyní, co všechno bylo dobře. Tak hlavně ! Nové auto z“ konstrukční kanceláře Macík“ se chová opravdu vzorně i při velkých rychlostech, takže už jenom ten měsíc na vychytání detailů a je to dobré. Druhá Liazka také něco potřebuje, ale to už jsme věděli předem. To samé platí i o těžkém doprovodném autě. Docela dost práce!

Neméně důležitým úkolem soustředění týmu byl výcvik spolupráce při budování tábora po každodenní etapě v závodě a organizace práce mechaniků. Zdá se to být triviální, ale sladit pohyb sedmnácti lidí na malém prostoru (cca 20x20 m), kteří si berou materiál a nářadí z jednoho zdroje, přičemž mají různorodé úkoly a pracují ve spěchu, není vůbec jednoduché.

A to nejsnažší, ale možná úplně nejdůležitější!!
Celý smíšený tým se v této podobě setkal poprvé kompletní a jak dobře víme , tak testování mezilidských pnutí je často důležitější než testování pnutí materiálu. V tomto ohledu se zdá být vše v pořádku. V Tunisu nás bylo 25 a to už je docela slušný test lidské spolupráce.Tak, aby to vydrželo!

A ještě jedna roztomilá drobnost. Paralelně s námi natáčel v poušti hudební klip skladatel a zpěvák Michal Hrůza a nějak se nám to začalo motat dohromady, což našim neklidným duchům připadalo, jako docela dobrý nápad. Tak možná časem něco uvidíte a uslyšíte.

Josef Kalina 


1. Týmová prezentace techniky a lidí pro média v Sedlčanech - motokrosová trať. v pondělí 24.11.2008 od 09,30hod.

2. Technické přejímky v Le-Havre - 26.11.2008 - kamiony, 27.11.2008 od 10,30hod. motorky.

******************************

KM Racing a přípravy na Dakar na ČT 4 Sport

22.11. - 21,25hod.

23.11. - 02,10hod a 12,45hod.

27.11. - 19,00hod.

******************************

!!!!VIDEO z testování!!!! ZDE

oficiální stránky týmu : http://www.martinmacik.cz  

+                                      http://www.davidpabiska.cz/  


 
 
Fotogalerie:   Martin Macík a LIAZ - testy na Dakar 2008 v Tunisku, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose