www.car.cz
 

Loeb si vyzkoušel Peugeot 908 HDi FAP
     2.12.2008 12:04 - tisková zpráva


Loeb a Sarrazin si vyměnili role i auta
Citroën C4 WRC – Peugeot 908 HDi FAP

Na popud týmu Peugeot Sport, Citroën Sport a společnoosti Total, která je partnerem obou, dostali výjimečnou možnost piloti Sébastien Loeb a Stéphane Sarrazin - vzájemně si vyměnit své vozy - Citroën C4 WRC a Peugeot 908 HDi FAP. Stalo se tak 27. listopadu, kdy sportovní oddělení Automobiles Peugeot a Automobiles Citroën pozvala stovku novinářů z Francie a dalších evropských zemí, aby viděli, jak jezdí oba šampioni v těchto dvou výjimečných vozech.

Den na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet odstartoval pětikolovou "instruktáží" Stéphane Sarrazina se Sébastienem Loebem na místě spolujezdce ve speciálně upravené kabině vozu Peugeot 908 HDi FAP. Po prvním seznámení pak pětinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb převzal řízení a bsolvoval nejprve pět a potom dalších deset závodních kol okruhu. Zajížděl časy, které nezaostávaly za Sarrazimovými o více než o sekundu.

Loeb: Nechtěl jsem auto vrátit
Sébastien Loeb: "Řídit 908 HDi FAP bylo skvělé. Jsem rád, že Stéphane a já jsme dostali možnost otestovat si vzájemně svá auta. Co je vždycky na prototypech a jednosedadlových vozech imponující, je jejich rychlost a obrovský přítlak. Musíme ale říci, že jsem byl doslova unešený kroutivým momentem dieselového motoru Peugeotu.

Byl jsem nejprve překvapený, jak omezený je výhled ze zavřené kabiny, ale postupem času jsem necítil takový tlak a vychutnával jsem si každou minutu nové zkušenosti. Všechno to uteklo tak rychle, že jsem nechtěl auto vůbec vracet."

Pak se role obrátily a Sébastien Loeb "svezl" Sarrazina na místě navigátora ve svém voze Citroën C4 WRC. To už ale bylo na tříkilometrovém šotolinovém úseku v blízkosti Domaine de Riboux, 15 km od okruhu. Po několika radách od Loeba se pak Sarrazin pustil do 12 okruhů sám. Časy se blížily těm, které zajížděl Loeb.

Sarrazin: Vyměňme se i pro závody!
Stéphane Sarrazin: "Možná bychom si mohli vyměnit místa pro závody? Sébastien by mohl řídit auto pro vytrvalostní závod a já zase jeho auto při rallye. Samozřejmě žertuji, ale pro mě to bylo velice vzrušující řídit C4 WRC. V porovnání s rallye vozy, které jsem už pilotoval, na mě C4 WRC zapůsobil celkovou vyrovnaností a také tím, jak snadno se s ním jezdí do zatáček.

Je to velmi výkonný a také předvídatelný stroj. Hned cítíte, nakolik můžete jet naplno a rychle. Bylo to ohromné, škoda jen, že jsem nemohl jezdit déle."

Společný den oba šampioni zakončili na startu Rallye du Var, finálovém podniku francouzského mistrovství. Sébastien Loeb absolvoval se svou manželkou část podniku na Citroënu C2 Super 1600 a Sarrazin usedl jako navigátor do "zero car" - nového Peugeotu 207 RC, který pilotoval Jacques-Julien Renucci.



Martina Bedrnová
PR manager



 
 
Fotogalerie:   Rallye legendy v roce 2008 objektivem Jana Marka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose