www.car.cz
 

Ford jede s vylepšeným motorem do Argentiny
     tisková zpráva


Rally Argentina (15. – 18. 7. 2004)  Tisková zpráva - preview
 
S vylepšeným motorem do Argentiny
 
Ford BP Rallye Sport se bude v Jižní Americe snažit o rozšíření sbírky svých úspěchů. Rally Argentina se koná 15.-18. července a každoročně její tratě lemují tisíce vášnivých fanoušků. Seriál mistrovství světa se v Argentině dostává do své poloviny. Soutěž se jede v pampách provincie Cordoba a v posledních třech sezónách tu stál Ford Focus RS WRC na nejvyšším stupni.
 
Po třech podnicích na žhavých a drsných cestách středomoří je osmý podnik z šestnáctidílného seriálu úplně z jiného těsta. Rally Argentina se jede na hladších a rychlejších tratích. Posádky Markko Märtin, Michael Park a jejich týmoví kolegové Francois Duval a Stéphane Prévot budou během čtyřdenní soutěže posíleni o vylepšený motor z dílen Cosworth Racing. Focus RS tak bude opět o něco silnější. 
 
Argentinské písčité šotolinové cesty nejsou tak drsné jako předešlé, ale Ford BP nesmí ani tuto soutěž podcenit. Časté střídání typů povrchů a měkký podklad cest, kdy se na trati vyjíždějí koleje, jsou obtížné hlavně při druhých průjezdech. Zejména proslulé rychlostní zkoušky Giulio Césare a El Condor , které se jedou během nedělní etapy v Traslasierra Mountains, budou pro posádky tvrdým testem. Na cestách leží obvykle množství kamenů a povrch tratě trochu připomíná měsíční krajinu. Pro mnoho pilotů již na takových místech nejednou skončila cesta za dobrým výsledkem.
 
Nekončící proudy řek, protínající úžasnou přírodní scenérii, poskytují davům jihoamerických fandů nádhernou podívanou. V loňském roce shlédlo soutěž více než 1,3 miliónu horkokrevných diváků, kteří se postarali o doslova karnevalovou atmosféru.
 
Letos je soutěž pořádána o dva měsíce později než v roce 2003, tedy uprostřed argentinské zimy. Noční teploty mohou klesat až pod bod mrazu, ale sníh není ani ve vyšších polohách příliš pravděpodobný.
 
Märtin a Park, kteří jsou na třetím místě v tabulce šampionátu jezdců a jedou s Focusem RS v barvách Castrolu, se na start rychlejší soutěže těší. “Mám mnohem raději rychlejší soutěže, než ty pomalejší,“ řekl osmadvacetiletý Märtin. “Na rychlejších soutěžích zažijete mnohem více vzrušení a to mi sedí. Rychlostní zkoušky nejsou příliš technické, ale je tu pár sekcí, které jsou zrádné a vyžadují velkou pozornost. Výsledky posledních dvou soutěží byly velkým zklamáním a proto je pro mě důležité dojet do cíle na co nejlépe bodované pozici. Kvalitní výsledek je důležitý nejen pro mě, ale také pro udržení týmové pozice v šampionátu značek.“
 
Estonec, který v Argentině startoval zatím dvakrát, ještě nikdy nejel na jižních úsecích v okolí Santa Rosa de Calamuchita. “Rozpis pro tyto rychlostní zkoušky jsem si napsal v průběhu tréninků v roce 2001, kdy byly do soutěže zahrnuty naposledy. Tenkrát jsem ale na soutěži nestartoval a tak to pro mě bude nová zkušenost. Stejně tomu ale bude i u mnoha dalších jezdců. Přinejmenším mám základní rozpis a s ním můžeme během tréninků dále pracovat,“ dodal Markko.
 
Duval jel v Argentině poprvé loni a soutěž dokončil na osmé pozici. Jeho spolujezdec Prévot má na svém kontě již pět účastí. “V roce 2002 jsem se účastnil tréninků a loni jsem do soutěže poprvé odstartoval. V letošním itineráři je ale několik testů, které vůbec neznám,“ řekl třiadvacetiletý belgický pilot. “V porovnání s jezdci jako jsou Carlos Sainz a Marcus Grönholm, kteří v Argentině již mnohokrát startovali, mám nevýhodu. Mezi mladými piloty, jako jsem já, ale nenajdete ve zkušenostech nějaký velký rozdíl.“
 
“V letošním roce se soutěž koná v zimním termínu a klimatické podmínky mohou být úplně jiné, než na jaké je většina pilotů zvyklých. Nebudu příliš útočit, protože je velmi důležité soutěž dokončit a poznat tratě pro budoucí roky. Přesto si myslím, že je možné skončit do pátého místa. Soutěž je docela obtížná, ale je to jedna z těch, kterou mám rád. Tratě jsou docela široké a rychlé,“ dodal Duval.
 
Fordy Focus RS budou vybaveny silnější, inovovanou verzí motoru. “Specifikace této jednotky je něco mezi motorem použitým v Turecku a připravovanou novou verzí,“ vysvětluje šéf inženýr  Cosworth Racing Tim Proctor. “Stále nejsme, vzhledem k délce soutěže, stoprocentně přesvědčeni o životnosti nové specifikace. Určité části ale mohou být použity na staré jednotce a tak můžeme říci, že se jedná o jakousi  “meziverzi“ motoru.“
 
 
 
 
tisk info
Martin Linhart,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose