www.car.cz
 

Řada R - bezpečná investice
     tisková zpráva


Praha, 12. července 2004      Nová řada nákladních automobilů potvrzuje dobré jméno značky Scania v oblasti bezpečnosti. Nejvyšší prioritou je podpora bezpečné jízdy prostřednictvím systémů aktivní bezpečnosti. Pokud již k nehodě dojde, pasivní systémy se podílí na minimalizaci následků. Díky mnoha novým systémům, funkcím                        a vylepšením se řada R stala tou nejbezpečnější volbou na trhu.
 
Naším cílem je posílit vedoucí pozici společnosti Scania v oblasti silniční bezpečnosti                 a nabízet našim zákazníkům důkladně prověřená, bezpečná řešení, která budou vyhovovat všem přepravním požadavkům.,“ říká Hasse Johansson, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania.
 
Děláme vše pro to, abychom řidiči pomohli předejít dopravní nehodě – zde hraje důležitou roli výhled, ovladatelnost, brzdy a ergonomie. Jestliže k nehodě i přesto dojde, zasáhnou pasivní systémy pro minimalizaci jejích následků jak pro řidiče, tak pro ostatní účastníky silničního provozu,“ dodává Hasse Johansson.
 
Řada R se může pochlubit promyšlenými detaily, intuitivními funkcemi a pokročilými podpůrnými systémy. Ergonomie, která je již po desetiletí silnou stránkou značky Scania, se soustředí na bezpečné a jednoduché řízení.
 
Výhled
Upravený úhel palubní desky zlepšuje výhled dopředu před vozidlo. Pohledové zrcátko na straně spolujezdce je větší a  spoilery na A-sloupcích pomáhají udržet boční okna čistá.
 
Na vozidlech s motory V8 jsou volitelně k dispozici xenonové světlomety. Tato volba je vyhrazena podvozkům s plně pneumatickým odpružením, obsahuje samočinné vyrovnávání světelného paprsku a minimalizuje riziko oslnění protijedoucích řidičů.
 
Ovladatelnost
Nové řízení a vyladění podvozku zajišťuje mimořádně citlivou reakci a skvělou ovladatelnost vozu. Na jeho chování se významně podepisuje i nové čtyřbodové pneumatické odpružení zadní nápravy, které umožňuje velmi stabilní a bezpečnou jízdu.
 
Na všechny nákladní automobily s plně pneumatickým odpružením, a volitelně také na většinu ostatních, jsou montovány pokročilé, elektronicky ovládané kotoučové brzdy. Nová brzdová soustava poskytuje lepší brzdný výkon a odezvu pedálu.
 
Zdokonalen byl také systém automatizovaného řazení Scania Opticruise, aby minimalizoval potřebu zásahů řidiče do řazení.
 

ESP
Tahače 4×2 s pneumatickým odpružením mohou být volitelně vybaveny programem elektronické stabilizace (ESP). Pomocí snímačů příčného zrychlení, klopení a otáčení kol (ABS) systém detekuje prokluzování kol nebo jiný druh nečekaného pohybu či působení sil.
Systém může, samozřejmě v mezích fyzikálních zákonů, zasáhnout a zabránit smyku nebo převrácení vozidla.
 
Mimořádně důkladné zimní i letní zkoušky, které probíhaly posledních 7 až 8 let s různými kombinacemi tahačů a návěsů, ověřily správnost funkce ESP za všech okolností. Ve srovnání se systémy, které vstoupily na trh již dříve, je verze Scania dokonalejší, a reaguje například na požadavek řidičů na mírně vyšší práh aktivace.
 
Pasivní bezpečnost
Kabiny řady R prošly novými unikátními nárazovými zkouškami Scania, které umožňují simulovat čelní srážku i náraz do zadní části přívěsu.
 
Palubní deska je v celé šířce navržena tak, aby při nárazu poskytovala lepší ochranu řidiče. Plochy jsou při nárazu poddajnější, ale stále dost pevné na to, aby nepraskly. Pevnější konstrukce jsou bezpečně uvnitř, za ochrannou tyčí chránící při nárazu kolena.
 
Sloupek řízení je navržen tak, aby minimalizoval možnost zranění řidiče. Volant se při nárazu kontrolovaným způsobem zdeformuje, aby pohltil co nejvíce energie. Volitelně je k dispozici také volant vybavený airbagem.
 
Integrované bezpečnostní pásy jsou výškově nastavitelné a lze je doplnit předpínačem.             U všech provedení kabin je možné zvolit červené bezpečnostní pásy, které jsou snadno viditelné zvenčí.
 
Lepené čelní sklo zvyšuje stabilitu kabiny a brání vymrštění cestujících z vozidla při jeho převrácení.
 
Čelní ochrana proti podjetí je nyní plně integrována do nárazníku a funguje zároveň jako spoiler, který upravuje proudění vzduchu v přední části automobilu.
 
- tisk info-

Popisky k fotografiím:
 
04129
Nárazová zkouška
Vozidlo v rychlosti 40 km/h čelně naráží do betonové zdi. Síly vyvolané nárazem jsou obrovské. Vše zaznamenávají vysokorychlostní kamery a množství čidel. Ve zlomku sekundy musí všechny systémy pasivní bezpečnosti prokázat své kvality.
 
03920-11
Zkouška systému ochrany proti podjetí
Audi A3 naráží v rychlosti 60 km/h do nákladního automobilu Scania. Náraz zasáhl 75 % čelní šířky osobního automobilu. Aby se tento typ srážky obešel bez tragických následků je nutná zvláště vysoká úroveň bezpečnosti jak u osobního, tak i nákladního vozidla. Audi má robustní bezpečnostní klec a Scania účinnou ochranu proti čelnímu podjetí. Díky této „šťastné „kombinaci jsou cestující v osobním voze vystaveni pouze velmi malým nárazovým silám a jsou schopni po nehodě sami vystoupit. Nákladní automobil si zachoval funkce řízení i brzd.
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose