www.car.cz
 

Vozy C4 WRC a posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí opět nejlepší
     2.2.2009 12:01 - tisková zpráva


Rallye Irsko:
To je start - Citroën slaví double!


Vozy Citroën C4 WRC a posádky Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí zopakovaly své výsledky z roku 2007 a na Rallye Irsko jim patří první dvě příčky finálového pořadí. Repete předloňského úspěchu posádky Citroënu odstartovaly už od páteční, první etapy, aby nakonec získaly maximální možný počet bodů do hodnocení Poháru konstruktérů.

Po dvou dnech bojů v dešťovém počasí přivítalo finálové klání suché a slunečné počasí severu Irska. A tak těsně před startem se stalo vysoce aktuálním přemítání nad volbou pneumatik na aktuální podmínky. Zda pokračovat na Pirelli Sottozero se zimním profilem, nebo zbytek soutěže odjet na PZero vhodné pro asfalt? Citroën setrval na pneumatikách, na nichž piloti odjeli první dva dny soutěže.

Poslední dějství irské rallye se jelo ve dvou fázích a nechyběly v nich ani dvě nové rychlostní zkoušky. Po prvním kole a po návratu do servisního parku byl Sébastien Loeb potěšen, že se jeho náskok na Mikko Hirvonena příliš neztenčil, byl to právě on, kdo zvolil možnost - PZero. "Po pravdě řečeno jsem trochu překvapený, že jsme na Mikko Hirvonena neztratili víc času. Myslím, že pneumatiky na sníh byly hraniční v aktuálních podmínkách, ale našeho rozhodnutí nelituji..."

Také Dani Sordo trochu ztratil: "Myslím, že volba zimních pneumatik byla za daných okolností nejlepší, i když nebyly zcela ideální pro rychlou jízdu na asfaltu. Stejně jako v sobotu bylo i v neděli mým hlavním úkolem hájit druhé místo."

"Tento víkend nebyl žádnou procházkou. V těchto choulostivých podmínkách bylo nezbytné mít auto, které se snadno ovládá a moje C4WRC takovým autem bylo, od staru až do cíle. Vítězství bylo tím nejlepším, jak zahájit novou sezonu mistrovství světa."

Dani Sordo nakonec druhé místo uhájil a byl výsledkem potěšen: "Jsem šťastný, protože moje druhé místo znamená, že Citroën odjíždí z Irska s maximem možných bodů pro Pohár konstruktérů. Je to ohromné prožít bezproblémovou soutěž. Neudělat chybu za tak obtížných podmínek, to byla velká výzva. Tenhle výsledek nám pozvedne sebevědomí pro další průběh mistrovství."

Sportovní ředitel Citroën Sport Olivier Quesnel byl nadšený dosaženým double: "Náš tým vůbec neztratil chuť na vítězství a každý odvedl perfektní práci, samozřejmě včetně posádek, které uspěly v krutých podmínkách. Doufali jsme, že bychom mohli sezonu zahájit vítězstvím, protože letošní kalendář čítá jen 12 soutěží a z nich jsou jen dvě na asfaltu. Letos se bude tvrdě platit za každou chybu. Tím, že teď na úvod vedeme v obou soutěžích, můžeme jít do dalšího programu přece jen uvolněněji. Druhý podnik kalendáře se ovšem jede na povrchu, který bude víc vyhovovat skandinávským specialistům."



Nejrychlejší časy:
1.etapa – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 až 6 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 7 a 8 : zrušeno.
2.etapa : RZ 9 až 11 : Loeb – RZ 12 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 13 a 14 : Loeb.
3.etapa : RZ 15 : Hirvonen – RZ 16 : Loeb – RZ 17 až 19 : Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:
S. Loeb, 11 – M. Hirvonen, 5 – JM. Latvala, 1.

Vedení v rallye:
RZ 1 : JM. Latvala – RZ 2 a 3 : U. Aava – RZ 4 až 19 : S. Loeb.

Konečné pořadí:

1. Loeb/Elena Citroën C4 2h48’25’’7
2. Sordo/Marti Citroën C4 +1’27’’9
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +2’07’’8
4. Solberg/Menkerud Ford Focus +6’32’’4
5. Atkinson/Prévot Citroën C4 +7’51’’9
6. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +10’44’’0
7. Wilson/Martin Ford Focus +11’23’’8
8. Qassimi/Orr Ford Focus +14’07’’9
9. Boland/Morrissey Subaru Impreza +15’23’’4
10. Aava/Sikk Ford Focus +15’35’’4

18. Rautenbach/Barritt Citroën C4 +36’37’’



Martina Bedrnová
PR manager


 
 
Fotogalerie:   Winter Trial 2009 na šumavském Špičáku, foto Pavel Schamberger

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose