www.car.cz
 

Ecce Homo Racing Team a jeho sezóna 2008
     6.2.2009 00:20 - tisková zpráva


 

vystřídal šok, když hned v prvním tréninku na Babě vypověděl službu zcela nový motor. Tom si tak velice očekávaný start s Fabií dlouho neužil.

Výborně si na slovenském závodu mistrovství Evropy vedl Honza. Dokázal být nejrychlejší ve třídě E1-1400 již během tréninku a ve vítězném závodě pak vylepšil o více než 10 vteřin celkový čas z předchozího roku.

 V nejsilnější třídě skupiny E1 úspěšně navázal na své výsledky z předchozích závodů Milan. Po trénincích figuroval na první pozici celkově v E1 - vteřinu za rekordem tratě. To bylo ovšem na Babě vše. V nedělním závodě totiž zaúřadovalo počasí a díky průtahům a haváriím na trati, musel Milan startovat za deště na suchém obutí což vzalo jakoukoliv šanci na zopakování výsledku z tréninku (a autora článku to stálo RUM :D ).

V pauze mezi závodními víkendy jsme přijali nabídku účasti EHRT na tunning srazu od šternberského tunningového klubu Ecce Riders. Leštící vosk na Audi TT-R byl již značně zašlý a tak po důkladném navoskování přišla na řadu i účast mezi „leštěnkáři“.

12. a 13. závod MČR se jel v rámci FIA Cupu ve Vsetíně při Valašském Klobůku 2008. Sobota patřila druhým pozicím. Milan těsně podlehl Danu Michlovi a Honza obdobným rozdílem nestačil na Radima Ježka. V nedělním závodě si to ale oba vynahradili a svým soupeřům dokázali vrátit sobotní porážku. I Tomáš ve Vsetíně startoval. Vrátil se zpět do Golfu, protože Fabia byla stále bez motoru. Ovšem v sobotním závodě ho potkala podobná smůla jako na Babě a závada na motoru vystavila stop účinkování na Valašském Klobůku. Výsledky ze Vsetína znamenaly dorovnání bodového manka a posun Milana na 3. místo v průběžném pořadí MČR skupiny E1.

Přelom srpna a září byl již tradičně termínem pro konání závodu v Lanškrouně. Na Laudon jsme tentokrát odjížděli s myšlenkou na posun na druhé místo ve skupině E1 před Petra Líbala. Pro lanškrounskou trať již byla opět připravena i Fabia MK I.. Nový motor ovšem nebyl ještě ve 100% kondici a po sobotních problémech s únikem oleje musel Tomáš překonat hořkost letošní sezóny i na Laudonu… Skvělý víkend si ovšem užil Honza i Milan. Oba nedali svým soupeřům šanci a s přehledem ovládli oba závodní dny. Honza navíc dokázal překonat havárii ze sobotního tréninku a Milan uzmul do svého držení rekord tratě. No a třešničkou na dortu byl posun na druhou pozici v celkové klasifikaci E1 pro Milana za již nedostižného Dana Michla. Honza stále vévodil třídě E1-1400

Posledním závodem sezóny bylo Prix Orlicko v Červené Vodě. Na Orlicku měl náš tým premiéru. Tom se chtěl pokusit prolomit smůlu alespoň v posledním závodě. A tentokrát se podařilo. Po oba dny vévodil výsledkovým listinám E1-2000 a zaslouženě si z Červené Vody odvezl dva poháry za první místo. Ovšem jak už to bývá z jednoho se smůla odlepí a druhému připadne. Honzova Fabie vystavila stop v sobotním závodě a s poruchou vstřikování pro něj závodní víkend skončil. Závadu nebylo možno odstranit a tak Minimu nezbylo nic jiného než sledovat jak si Radim Ježek dojel pro potřebný počet bodů, tak aby jej předstihl v konečné tabulce mistrovství.

Smůla potkala i Milana. V prokletém sobotním závodě, kdy odstoupil i Honza, chyboval na výjezdu v jedné ze zatáček a hodiny znamenaly umístění až mimo bodované pozice. V tu chvíli to znamenalo propad až na čtvrtou pozici v konečné tabulce mistrovství. Malou útěchou byl alespoň nedělní triumf (čtvrté absolutní vítězství ve skupině E1 v sezóně), který jej posunul alespoň na bronzovou pozici v konečném hodnocení Mistrovství republiky 2008 skupiny E1.

Závěrečným podnikem, který již nebyl počítán do MČR, bylo rozloučení se sezónou v Ostravě při Setkání mistrů. Oslava motoristického sportu bohužel v jedné z rozjížděk skončila tragicky a Ecce Homo Racing Teamu je této události upřímně líto…

Události uplynulé sezóny 2008 byly natolik zásadní, že prozatím není stanoven napevno nový plán pro sezónu 2009. Jedno je ovšem jisté, a to že se Ecce Homo Racing Team na závodních tratích objeví i v letošním roce a to se všemi jezdci.


http://www.ecceracing.eu  

Tomáš Kašpárek (18), Happy Birthday to you !!!

Přinášíme Vám krátký rozhovor a stručné zhodnocení loňské sezóny domácího závodníka Tomáše Kašpárka, který jezdí za Ecce Homo racing team na voze Fabia MK I.

1) Tome, jak bys zhodnotil loňskou sezónu?

Loňský rok byl pro mě velice smolný, takové problémy s technikou (s motory) jsme v týmu ještě nezažili. Je potřeba na minulou sezónu zapomenout a soustředit se na tu příští.

2) Co tedy plánuješ v tomto roce, na jaké novinky se můžeme těšit?

Letos bych měl absolvovat okruhové mistrovství ČR ve sprintech se Škodou Fabia MK I.

3) Máš nějaký vzor v automobilovém sportu?

Žádný vzor ani ideál v automobilovém sportu nemám, hlavně chci být co nejrychlejší !!

4) Který je Tvůj oblíbenější závod? Je nějaký takový, na který se vždy těšíš?

Můj nejoblíbenější závod je samozřejmě Ecce Homo. Mám tu své fanoušky a doma se prostě cítím nejlépe.

5) Říkal jsi, že Tě nově můžeme vidět i na okruhovém mistrovství. Co Tě tedy láká víc? Okruhy či vrchy?

Každá disciplína má něco do sebe. Na okruhu se člověk víc sveze než na kopci, závody do vrchu zase neodpouštějí žádnou chybu.

6) A co formule? Ta by Tě nelákala?

V prosinci jsem měl možnost otestovat Formuli BMW na okruhu v Mostě, svezení je to hezký. Takže uvidíme…..

7) A ještě poslední otázka, která bude zajímat všechny Tvé fanynky. Máš přítelkyni nebo si slečny, které Ti fandí, mohou dělat nějaké naděje?

Jojo, přítelkyni mám, ale víc neřeknu.

My už Tě známe, takže jsme s žádnou sáhodlouhou odpovědí ani nepočítali J.

Za rozhovor děkuji a ještě jednou VŠE NEJ !!!!!! Ti přeje AMK Ecce homo Šternberk.



Milena Schärferová


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose