www.car.cz
 

EHRT dotestovalo v Mostě
     17.3.2009 18:13 - tisková zpráva


4219 metrů dlouhý okruh v Mostě posloužil pro jezdce EHRT k prvnímu seznámení se závodní technikou v letošní sezóně. Letošní rok znamená pro oba juniory Honzu i Toma přestup do nové disciplíny s novou a zcela odlišnou technikou než v předešlých letech. Po 2 respektive 3 letech na kopcích za volantem plechových aut přichází změna v podobě přechodu na okruhové závody do formulové divize 3.

Tomáš usedne pro sezónu 2009 do osvědčené formule Van Diemen a pojede v závodní stáji Ing. Iva Palmiho divizi 3 v rámci Národní formule. Tomáš bude zcela podřízen pokynům Palmiho, který má s formulovými závody mnohaleté zkušenosti a jeho informace budou zcela jistě podstatné pro Tomášovu závodní výkonnost.

Mladší ze synů Milana Kašpárka – Honza, pojede obdobně divizi 3, ale v rámci volné formule do 1400ccm. „Mini“ (jak zní Janova přezdívka) bude ve výsledkových listinách figurovat pod hlavičkou Ecce Homo Racing Teamu (Tomáš pojede za Palmi Motorsport), a jeho závodní program bude tedy zcela v režii EHRT. Je nutné ještě doplnit techniku s jakou se vydá bojovat o vavříny – bude to Formule BMW.

Po krátké rekapitulaci, co čeká juniory EHRT v letošní sezóně, se podíváme co se odehrávalo na autodromu v Mostě. Nejdůležitějším parametrem pro mostecký test bylo téměř bezchybné počasí. Sobotní program se odehrával za ideálních podmínek na suché trati. Jezdci tak mohli v klidu vyzkoušet své první kilometry za volanty svých speciálů za podpory maximální adheze. Jako první vyrážel na trať Milan Kašpárek, jenž přijel oprášit po zimní pauze Audi TT-R DTM. Milan má v plánu v sezóně 2009 (mimo jiné) startovat v závodech Mistrovství republiky na okruzích a tak chtěl pojmout test na autodromu jako přípravu na trojici mosteckých závodů, které jsou letos v kalendáři MČR. Štěstí mu bohužel v úvodu testování příliš nepřálo. V jedné ze šikan kontaktoval po smyku svodidla a testování s Audi tak předčasně skončilo nejen kvůli nemožnosti opravit vůz přímo v Mostě, ale i kvůli poranění Milanových zad.

Zranění bohužel nedovolilo Milanovi ani setrvat na okruhu a sledovat počínání jeho synů v monopostech formulí. Honza i Tom vyrazili na okruh s respektem ke svým strojům, který ovšem postupně odpadal. Oba jezdci měli za úkol seznámit se s jízdními vlastnostmi formulí bez hledání jejich limitu – jinak řečeno: „naučit se jezdit bez opuštění tratě…“. 

Tento úkol splnili na jedničku. Jejich výkonnost se postupně během dne zvyšovala a bez zbytečných chyb dovezli obě formule zpět do boxů. Následné vyslechnutí rad a pokynů, analýza dat a videí byla dobrým odrazovým můstkem pro následující nedělní pokračování testu.

Na první část nedělního programu museli mechanici nasadit mokré obutí, protože po nočním dešti nebyla trať ještě zcela suchá. Před oběma piloty tak byla nová výzva v podobě zvládnutí zadního pohonu výkonných a lehkých formulí na mokrém povrchu. I přes opatrnou práci s akceleračním pedálem došlo na trati k několika smykům a hodinám, ovšem bez opuštění tratě.

Mokrý povrch sednul více Tomovi a tak se snažil svými poznatky pomoct i svému mladšímu bratrovi předáním informací během přestávek na doplnění paliva. Trať postupně osychala až přišlo na řadu opět suché obutí. To už se blížil závěr celého testovacího víkendu. V posledních kolech zajeli oba šternberští mladíci svá maxima a to v téměř shodném čase. Výsledky testů napověděly týmu více o možnostech obou jezdců v úvodu letošní sezóny. Bohužel testy nepřinesly mnoho dobrého pro Milana Kašpárka a Audi TT-R, ale věříme, že příště budeme schopni přinést pozitivnější informace. Další program Ecce Homo Racing Teamu se směřuje k testování na brněnském automotodromu v závěru března.

Ecceracing.eu


 
 
Fotogalerie:   Norsko 2009 a dvě Fabie, foto Vladislav Maschl

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose