www.car.cz
 

Supersprint Challenge spěje do své druhé poloviny letošní sezóny
     Vladimír Rožánek


Seriál  Supersprint Challenge, který vznikl ze Sport Cars Challenge a Interserie, se po závodě na německém Lauzitzringu přehoupl do své druhé poloviny. Seriál je určen pro sportovní prototypy a formulové vozy, rozdělené vždy do dvou divizí. Celkem jsme letos při závodech této série viděli na 30 vozů, od prototypů, až po F3000. Závodní vozy zavítaly k prvnímu závodu na brněnský automotodrom a na další dva závody se mohou ještě letos těšit diváci v Mostě, či Brně.
 
Mezi účastníky těchto závodů nechybí letos ani čeští piloti. Mezi pravidelné účastníky patří především team CarDo Racing s Michalem Dolákem za volantem prototypu PRC BMW. Již při prvních závodech Supersprintu v Brně nenechal Dolák nikoho na pochybách, že bude bojovat se špičkou divize 1., silnější prototypové divize. V té zajel v Brně výborné druhé a třetí místo. Další z českých závodníků Martin Vondrák s PRC Alfa Romeo, jenž startuje v druhé prototypové divizi zajel také velmi pěkně, když obsadil dvakrát 4. místo. V Brně jsme viděli také české ženy Kamilu Starou s PRC Opel a Editu Práškovou s historickým spiderem Baghira Škoda. Ovšem jejich starty se potýkaly především s technikou, takže jsme toho v jejich podání mnoho neviděli. Lubomír Glogar, jezdící s postarší formulí Eufra F3 si zabodoval dvěma druhými místy. V Brně kraloval jezdec Peter Milavec z Rakouska se strojem Lola Audi Turbo F3000 a bude patřit spolu s Wagnerem a Payrem k velkým favoritům.
 
 
Michal Dolák PRC BMW Brno @ foto R. Holub
 
Druhý závod na Salzburgringu v Rakousku se našim moc nevyvedl. Michal Dolák zůstal se svým PRC BMW doma kvůli technickým problémům s vozem. Martin Vondrák s PRC Alfa Romeo sice k deštivému závodu nastoupil, ale stroj bohužel odstavil ve třetím okruhu prvního závodu, obdobně dopadl i Lubomír Glogar, který odpadl v kole osmém. V tomto závodě zvítězil Emanuell Pedrazza se svým novým strojem PRC Ford DVR, který disponuje motorem z formule 1. Na záda mu při tom dýchali Wagner s Reynardem F3000 Zytek a Fink na Oselle PA20 BMW.
Na třetím závodě v Dijonu ve Francii jel Michal Dolák se svým PRC BMW na zavařených dílech. Sobotní deštivý závod dojel na pěkném 4. místě v divizi 1 a v neděli již na suchu dojel pátý, musíme však konstatovat, že konkurence měla pod kapotou trochu více koníků, než Mostecký pilot.  Stáj Martina Vondráka tento závod vynechala, a tak potěšil ještě Lubomír Glogar dvěma druhými místy s Eufrou F3 ve čtvrté divizi.
Poslední závod na německém Lauzitzringu byl velmi smolný pro stáj CarDo Racing. I přes problémy technického rázu byl v sobotu ještě ve své divizi 6, ale nedělní závod již zavařené díly nevydržely, takže Michal Dolák své PRC ostavil již po prvním kole. Závod pak vyšel Martinu Vondrákovi, který si se svým PRC Alfa Romeo dojel pro skvělá dvě třetí místa v divizi 2. V závodě se poprvé a my doufáme, že ne naposledy letos objevil Michal Pavlík s PRC BMW. Tento český pilot, ale teprve hledal nastavení vozu, proto také nepromluvil nijak výrazně do výsledkových listin. Glogar s Eufrou byl tentokráte šestý a v neděli dosáhl na třetí místo. Závodu opět vévodily stroje F3000 s Arnoldem Wagnerem a Peterem Milavcem za volantem.
 
Klaus Essig PRC Opel Brno @ foto Rožánek
 
Nyní se závody Supersprint Challenge přestěhují do České Republiky. Již 14. – 15. Srpna se můžou na závody prototypů a formulí těšit diváci mosteckého autodromu a při Podzimní ceně  25. – 26. Září zavítají závody Supersprintu opět do Brna. Uvidíme opět kvalitně obsazený startovní rošt a velmi pěkné souboje vozů F3000 a prototypů.
 
Vláďa Rožánek, www.car.cz

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose