www.car.cz
 

Ve třináctém ročníku bude bodovaných jen deset pozic
     22.3.2009 07:10 - Vladimír Rožánek


O změnách v bodovacím systému prestižního pohárového seriálu se v kuloárech nahlas hovořilo již loni, kdy o výsledku celého seriálu rozhodovaly v nevídaném dramatu až poslední kola závěrečného závodu a na vítěze Michaela Vorbu nakonec druhý v pořadí Petr Fulín ztratil pouhé dva body. Ve dvanáctém pohárovém ročníku si připisovalo body v každém závodu patnáct jezdců, letos získá v každé bitvě body jen prvních deset borců. "Původně jsme zamýšleli bodovat do šestnáctého místa, ale po vyhodnocení všech variant byl vybrán systém s udělováním bodů do desáté pozice tak, jak je to podle Národních sportovních řádů v českém okruhovém šampionátu. Vítěz si připíše dvacet bodů. Větším bodovým rozdílem jsou oproti uplynulé sezóně rozlišena medailová umístění. Druhý jezdec v cíli získá patnáct bodů a třetí dvanáct," sdělil ke změnám Luděk Diviš, zástupce promotéra pohárové série Ring group a.s. "Jinak bodovací systém poháru zůstal zachován, včetně takzvaného škrtání jednoho nejhoršího výsledku z prvního i druhého víkendového závodu. Tak mají všichni jezdci možnost eliminovat případný výpadek po kolizi nebo technickém problému, jako tomu bylo loni u Michaela Vorby, v jehož případě se potvrdilo, že tento systém není samoúčelný," doplnil Diviš.

Pravděpodobně ještě více zásadní než změna v bodování bude opět zavedený systém určující postavení jezdců na startovním roštu pro odpolední nedělní závod. Loni bylo postavení na startu dáno součtem výsledku kvalifikace a prvního nedělního klání. "Ve třináctém ročníku poháru Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup budou jezdci do prvního nedělního závodu každého podniku startovat podle výsledku kvalifikace. Na start odpoledního klání se potom postaví podle výsledku předchozího závodu, přičemž prvních osm závodníků bude stát v opačném pořadí," uvedl Luděk Diviš a poznamenal, že tím určitě dojde k velkému oživení průběhu jednotlivých závodů a šanci prosadit se tak bude mít více účastníků poháru.

Beze změn je pro jezdce omezení počtu pneumatik na jeden víkend. "Každý ze závodníků bude mít k dispozici nejvýše šest suchých gum a v případě potřeby může použít joker pneu, ovšem s tím, že jeho čas v kvalifikaci bude navýšen o pět vteřin nebo dojde k jeho posunutí o pět míst na startovním roštu druhého nedělního závodu," informoval Diviš a doplnil, že počet mokrých pneumatik není pro jezdce z bezpečnostních důvodů omezen.

Kvalifikace do závodů bude opět půlhodinová a jezdci ji absolvují v sobotu odpoledne. Předtím budou mít k dispozici dva třicetiminutové volné tréninky, jeden v pátek odpoledne a druhý v sobotu dopoledne.

Novinkou v seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup je soutěž o nejrychlejší kolo. Jejím vítězem se stane jezdec, jenž v průběhu sezóny dosáhne největší počet nejrychleji zajetých kol v závodech.

Měsíc před startem prvního letošního podniku jsou známa jména již šestnácti pohárových účastníků. Do seznamu předběžně přihlášených jezdců pro třináctý pohárový ročník byl v uplynulých dnech zapsán také Jan Dostál. Nad startem jednoho z velkých favoritů visel dlouho otazník a nakonec se jezdec postaral o velké překvapení. Dlouholetý pilot hlučínského týmu ACA Autocentrála totiž oznámil, že bude letos startovat v konkureční stáji Vekra-ČSMS Racing Team, kde bude mít k dispozici vůz po Petru Fulínovi. "Můj cíl je jasný. Rád bych po všech těch odjetých sezónách získal titul," netajil své ambice Dostál a svěřil se, že jej v novém týmu velice zajímá nastavení vozu po Fulínovi, s nímž loni sváděl bitvu o medailové pozice.

Další velkou posilou Vekra-ČSMS Racing Teamu je zkušený Jiří Jupa, který tentokrát nebude startovat jen ve vybraných závodech, ale absolvuje celou sezónu. "Spolupracuji s týmem již dlouho. Jsem rád, že jsem se domluvili a mám zase možnost absolvovat celý pohárový ročník. Těším se na letošní sezónu hodně, jako už dlouho ne," vypověděl Jupa a doplnil: "Jsem rád, že budu mít vedle sebe takového kvalitního pilota jakým je Honza Dostál. Nepochybuji o tom, že spolu budeme velice silná dvojka."

Dostálovo místo v pohárovém voze týmu DHL Autocentrála zaujme Milan Kusý junior. Třiadvacetiletý syn známého formulového jezdce dosud úspěšně startoval v motokárovém šampionátu a s pohárovým BMW. Za týmového partnera bude mít Poláka Mateusze Lisowskeho, jenž se podobně jako Jan Dostál netají ambicemi na celkové pohárové prvenství.


 
 
Fotogalerie:   Le Mans Series 2009 - Testy na Paul Ricard © DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose