www.car.cz
 

Prvních osm jezdců si na startu prohodí pořadí také v Octávia cupu 2009
     23.3.2009 12:45 - tisková zpráva


Ve třináctém ročníku bude bodovaných jen deset pozic
Prvních osm jezdců se na start druhého nedělního závodu postaví v opačném pořadí

Body udělované jen prvním deseti jezdcům v každém závodu a opačné pořadí na startovním roštu druhého nedělního klání pro nejrychlejších osm borců z prvního souboje. Takové jsou nejvýraznější změny v propozicích poháru Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup, jehož třináctý ročník startuje již za měsíc na brněnském automotodromu v rámci Jarní ceny Masarykova okruhu.

O změnách v bodovacím systému prestižního pohárového seriálu se v kuloárech nahlas hovořilo již loni, kdy o výsledku celého seriálu rozhodovaly v nevídaném dramatu až poslední kola závěrečného závodu a na vítěze Michaela Vorbu nakonec druhý v pořadí Petr Fulín ztratil pouhé dva body. Ve dvanáctém pohá-rovém ročníku si připisovalo body v každém závodu patnáct jezdců, letos získá v každé bitvě body jen prv-ních deset borců. "Původně jsme zamýšleli bodovat do šestnáctého místa, ale po vyhodnocení všech variant byl vybrán systém s udělováním bodů do desáté pozice tak, jak je to podle Národních sportovních řádů v českém okruhovém šampionátu.

Vítěz si připíše dvacet bodů. Větším bodovým rozdílem jsou oproti uplynulé sezóně rozlišena medailová umístění. Druhý jezdec v cíli získá patnáct bodů a třetí dvanáct," sdělil ke změ-nám Luděk Diviš, zástupce promotéra pohárové série Ring group a.s. "Jinak bodovací systém poháru zůstal zachován, včetně takzvaného škrtání jednoho nejhoršího výsledku z prvního i druhého víkendového závodu. Tak mají všichni jezdci možnost eliminovat případný výpadek po kolizi nebo technickém problému, jako tomu bylo loni u Michaela Vorby, v jehož případě se potvrdilo, že tento systém není samoúčelný," doplnil Diviš.

Pravděpodobně ještě více zásadní než změna v bodování bude opět zavedený systém určující po-stavení jezdců na startovním roštu pro odpolední nedělní závod. Loni bylo postavení na startu dáno součtem výsledku kvalifikace a prvního nedělního klání. "Ve třináctém ročníku poháru Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup budou jezdci do prvního nedělního závodu každého podniku startovat podle výsledku kvalifika-ce. Na start odpoledního klání se potom postaví podle výsledku předchozího závodu, přičemž prvních osm závodníků bude stát v opačném pořadí," uvedl Luděk Diviš a poznamenal, že tím určitě dojde k velkému oživení průběhu jednotlivých závodů a šanci prosadit se tak bude mít více účastníků poháru.

Beze změn je pro jezdce omezení počtu pneumatik na jeden víkend. "Každý ze závodníků bude mít k dispozici nejvýše šest suchých gum a v případě potřeby může použít joker pneu, ovšem s tím, že jeho čas v kvalifikaci bude navýšen o pět vteřin nebo dojde k jeho posunutí o pět míst na startovním roštu druhého nedělního závodu," informoval Diviš a doplnil, že počet mokrých pneumatik není pro jezdce z bezpečnost-ních důvodů omezen.

Kvalifikace do závodů bude opět půlhodinová a jezdci ji absolvují v sobotu odpoledne. Předtím bu-dou mít k dispozici dva třicetiminutové volné tréninky, jeden v pátek odpoledne a druhý v sobotu dopoledne.

Novinkou v seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup je soutěž o nejrychlejší kolo. Jejím vítě-zem se stane jezdec, jenž v průběhu sezóny dosáhne největší počet nejrychleji zajetých kol v závodech.

Měsíc před startem prvního letošního podniku jsou známa jména již šestnácti pohárových účastníků. Do seznamu předběžně přihlášených jezdců pro třináctý pohárový ročník byl v uplynulých dnech zapsán také Jan Dostál. Nad startem jednoho z velkých favoritů visel dlouho otazník a nakonec se jezdec postaral o velké překvapení. Dlouholetý pilot hlučínského týmu ACA Autocentrála totiž oznámil, že bude letos startovat v konkureční stáji Vekra-ČSMS Racing Team, kde bude mít k dispozici vůz po Petru Fulínovi. "Můj cíl je jasný. Rád bych po všech těch odjetých sezónách získal titul," netajil své ambice Dostál a svěřil se, že jej v novém týmu velice zajímá nastavení vozu po Fulínovi, s nímž loni sváděl bitvu o medailové pozice.

Další velkou posilou Vekra-ČSMS Racing Teamu je zkušený Jiří Jupa, který tentokrát nebude starto-vat jen ve vybraných závodech, ale absolvuje celou sezónu. "Spolupracuji s týmem již dlouho. Jsem rád, že jsem se domluvili a mám zase možnost absolvovat celý pohárový ročník. Těším se na letošní sezónu hodně, jako už dlouho ne," vypověděl Jupa a doplnil: "Jsem rád, že budu mít vedle sebe takového kvalitního pilota jakým je Honza Dostál. Nepochybuji o tom, že spolu budeme velice silná dvojka."


Dostálovo místo v pohárovém voze týmu DHL Autocentrála zaujme Milan Kusý junior. Třiadvacetiletý syn známého formulového jezdce dosud úspěšně startoval v motokárovém šampionátu a s pohárovým BMW. Za týmového partnera bude mít Poláka Mateusze Lisowskeho, jenž se podobně jako Jan Dostál netají ambicemi na celkové pohárové prvenství.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Obrázky ze Ženevského autosalonu přivezl Pavel Malý

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose