www.car.cz
 

Jakub Smrž má Valencii rád, ale... Ondra Ježek má v litrech premiéru
     1.4.2009 16:02 - tisková zpráva


Jakub Smrž má Valencii rád, ale...

V Kataru sice vyšel bodově naprázdno, přesto si Jakub Smrž (Ducati italského týmu Guandalini) nasadil v úvodu letošního mistrovství světa superbiků hodně vysokou laťku. Už dvakrát stál v první řadě startovního roštu a špičkoví jezdci seriálu ho už začínají brát jako někoho, kdo prostě do předních pozic patří. „Vidí, že jezdím mezi nejrychlejšími, takže mě začínají brát. Zájem o mne zvýšila i média. Kdyby moje výkony udržely dosavadní úroveň, mohlo by to být pro moji budoucnost důležité,“ uvědomuje si Smrž šanci na podstatné zvýšení svého superbikového kreditu.

Právě Jihočech je příkladem toho, že ani privátní týmy nemusí hrát v šampionátu pouze druhé housle. V tom spočívá jedno z četných kouzel, které mistrovství světa superbiků jezdcům, týmům a fanouškům nabízí. V dosavadním trendu by chtěl Kuba pokračovat i o tomto víkendu ve Valencii.„Tamní trať mám rád, ale nikdy se mi tam nějak výrazně výsledkově nedařilo. I tak je však v seriálu dost evropských okruhů, na které se hodně těším,“ říká Jakub Smrž s tím, že mezi jeho nejoblíbenější tratě patří například nizozemský Assen či italská Monza.

Ježek chce v litrové premiéře top desítku

Čtyři desítky správně nabuzených jezdců z různých kontinentů nastoupí ve Valencii k premiérovému závodu letošního Superstock 1000 FIM Cupu, považovaného za neoficiální světový šampionát litrových stocků. Přítomnost bossů týmů mistrovství světa superbiků a supersportů hlad mladíků ještě víc prohlubuje.
Vědí, že pokud svými výkony zaujmou, mohou v příští sezóně už usednout za řídítka nejsledovanějších tříd. Tak, jak se to podařilo Australanovi Brendanu Robertsovi: loni Superstock 1000 FIM Cup celkově vyhrál a letos už je v mistrovství světa superbiků týmovým kolegou našeho Jakuba Smrže.

Po přesunu Matěje Smrže do startovní listiny třídy Supersport se chopil reprezentace České republiky v Superstock 1000 FIM Cupu devatenáctiletý Ondřej Ježek, student prvního ročníku provozně ekonomické fakulty brněnské Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity. Tak jako spousta motocyklových silničářů začínal i Ježek tahat za plyn v sedle čtyřicítkových minibiků. Poté přešel spolu s Karlem Abrahamem na „dospělé“ stopětadvacítky, ale jejich sportovní směřování se ocitlo v rozdílných kolejích. Zatímco Abaja se stal jezdcem mistrovství světa třídy 125 ccm, Ježek se rozhodl pro čtyřtakty.

Po nováčkovské sezóně 2005 v mistrovství Evropy Superstock 600 narostla brněnskému rodákovi křídla a hned v následujícím roce skončil v celkovém pořadí šampionátu na výborném šestém místě. Ježkův rozlet přibrzdila v následující sezóně ošklivá havárie při tréninku v anglickém Donington Parku, z níž vyvázl se zlomeninou nohy. Loni se talentovaný jezdec rozhodl pro nabité mezinárodní mistrovství Německa supersportů, v němž vybojoval dvanácté místo.

Listopad přinesl Ježkovi novou zkušenost, když v portugalském Portimao nastoupil do závěrečného klání loňského Superstock 1000 FIM Cupu. „Tým MS Racing mi nabídl, abych startoval s jejich hondou. Byl to samozřejmě jiný stroj než šestistovková Kawasaki, na které jsem jezdil předtím. Honda je těžší motocykl a vyžaduje jiný styl jízdy. Také litrový motor je silnější a dokáže pěkně tahat za ruce. Myslím, že osmnácté místo v Portimao nebylo pro začátek špatné,“ vrací se Ježek ke svému prvnímu závodu na litrovém superstocku.

Ale že by superstock 1000 znamenal dosavadní vrchol Ježkovy jezdecké kariéry, se tvrdit určitě nedá. Staší připomenout, že předloni ve Valencii dostal Ježek příležitost vyzkoušet tovární stroj Kawasaki silničářské mega třídy MotoGP. Jako teprve třetí český jezdec - před ním tato pocta pohladila závodnickou duši Michala Bursy a Jakuba Smrže...

Po odchodu Matěje Smrže ze seriálu Superstock 1000 FIM Cup do supersportů kvůli věkovému limitu 25 let, se Ježek v týmu MS Racing zabydlel a vedle trojice Burrell (Anglie), Németh (Maďarsko), Thiriet (Brazílie) bude letos na jeho strojích Honda CBR 1000 RR jediným českým jezdcem. A soudě podle nedávných týmových testů ve Valencii také nejrychlejším pilotem.„Podařilo se nám hodně dobře naladit podvozek. V poslední den testů jsem zajel čas o desetinu vteřiny lepší, než jakého tady dosáhl vítěz loňského závodu Roberts. Németh za mnou zůstal o půl vteřiny, Burrell měl ztrátu 1,2 a Thiriet 4,4 vteřiny. Na to, že Brazilec je v Evropě nováčkem, není to zase tak špatné. Všichni kluci v týmu se o desetinky zlepšují, mně se to zatím daří po vteřinách,“ přibližuje Ježek údaje interního chronometru.

V těchto dnech se český tým MS Racing, v jehož pozadí stojí Martin Smrž, otec Jakuba a Matěje Smržových, do Valencie vrací. Už ne k testům, ale k první seriálové bitvě. „Okruh ve Valencii znám velmi dobře, je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí. Dá se charakterizovat jako placka se zajímavými pasážemi. Jako příklad bych uvedl levou táhlou zatáčku před cílem, která se jede přes horizont na trojku. To znamená rychlostí zhruba 180 km/h.,“ říká Ježek o španělské trati a přidává osobní přání: „Když tam v neděli dojedu do desátého místa, budu spokojený.“

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Jakub Smrž v Kataru 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose