www.car.cz
 

LMS: Erik Janiš a Filip Salaquarda při 1000 km ve Spa s lambem stříbrní !
     11.5.2009 05:31 - tisková zpráva


Erik Janiš a Filip Salaquarda ozdobili svůj debut v LMS druhým místem

Erik Janiš a Filip Salaquarda prožili úspěšnou premiéru v šampionátu Le Mans Series. Na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps vybojovali v závodě na 1000 kilometrů společně s nizozemským jezdcem Peterem Koxem a vozem Lamborghini Murcielago GT-R týmu IPB Spartak Racing druhé místo v hodnocení třídy GT1.

Mladí čeští jezdci Erik Janiš a Filip Salaquarda o tomto víkendu sbírali první závodnické zkušenosti ve vytrvalostních závodech sportovních vozů. Při debutu s automobilem kategorie GT1 zaujali svou schopností rychle se adaptovat na pro ně novou techniku i na jízdu v početném startovním poli tvořeném speciály čtyř různých kategorií. V posádce se zkušeným Peterem Koxem svedli s Lamborghini Murcielago GT-R z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering zajímavý duel o vítězství s Corvette C6R francouzské stáje Luc Alphand Aventures, která letos obhajuje vítězství v Le Mans Series ve třídě GT1. Nakonec se mohou při svém debutu na scéně vytrvalostních závodů těšit z pohárů za druhé místo.

Peter Kox: „Musím říct, že druhé místo je pro mě trochu zklamání, protože jsme měli nejrychlejší auto, nejrychlejší jsme byli i na trati, což dokládá také nejrychlejší kolo závodu, kterého jsme ve své třídě dosáhli. Jen na začátku závodu jsme měli trochu problémy s pneumatikami, ale i to jsme vyřešili a pak už vše fungovalo skvěle. Bohužel, závod jsme prohráli v boxech, respektive ve chvíli, kdy vyjel safety car a soupeři toho využili. Z toho jsem samozřejmě trochu zklamaný. Celkově jsem ale rád, že jsme dojeli a získali body za druhé místo. Musím také pochválit Erika a Filipa, kteří dokázali, jak jsou dobří, ačkoliv s autem neměli před startem závodu prakticky žádné zkušenosti. Jeli rychle, konstantně, nedělali chyby a stále se zlepšovali. Podali opravdu dobrý výkon, stejně jako celý tým.“

Erik Janiš: „Byla to dobrá zkušenost a já mám samozřejmě radost, že jsme svůj první závod v Le Mans Series dokončili. Zároveň však cítím trochu zklamání, protože jsme měli na to, abychom bojovali o vítězství, ale jedno z několika vyjetí safety caru na trať nahrálo do karet našim soupeřům, kteří stihli zajet do boxu, vyměnit jezdce, pneumatiky i dotankovat palivo, což se nakonec ukázalo jako rozhodující. I dnes jsem se stále sžíval s autem.

Trochu mě mrzí, že jsem pořádně nemohl využít nových pneumatik, protože chvíli poté, co jsem sednul do auta, byl na trati také zpomalovací vůz a když zajel, měl jsem již gumy sjeté. Přesto se mi dařilo zajíždět poměrně dobré časy, neudělali jsme žádnou chybu, nedostali jsme se do žádného kontaktu. Nakonec nás může druhé místo těšit a já chci poděkovat všem v týmu za skvělou práci, kterou odvedli.“

Filip Salaquarda: „Opět jsem měl smůlu hned na začátku, protože ve druhém kole po mém vyjetí na trať se na ní objevil i safety car, za kterým jsme kroužili asi deset kol. Byl jsem docela nervózní, protože na dráze byla spousta střepů. Při mém prvním stintu jsme měli trochu problémy s pneumatikami, takže auto poněkud klouzalo. Před mým druhým stintem jsme změnili tlaky v pneumatikách, ale ani tentokrát jsem nemohl naplno využít nových gum, protože safety car vyjel znovu.

Po jeho zajetí do boxů byl na trati velký provoz, na který jsem si musel zvykat, ale myslím si, že to celkově nebylo špatné a postupně jsem se zlepšoval. V prvním stintu jsem si říkal, že se mám s vozem kategorie GT ještě co učit, ale ve druhém jsem se už za volantem cítil hodně dobře. I když jízda s GT je ve srovnání s formulí naprosto odlišná, určitě bych se do budoucna nebránil dalšímu podobnému svezení. Jen by bylo příjemné, kdybychom před dalším závodem měli možnost testovat, protože takhle bez tréninku to nebylo vůbec snadné.“

Igor Salaquarda, manažer: „Pro kluky to vůbec nebylo jednoduché, protože se před startem závodu moc nesvezli. Jízda s tímto autem pro ně byla velký nezvyk, zvlášť po přesednutí z formule, která se ovládá úplně jinak a určitě lépe. Zvykat si museli také na provoz na okruhu. V tomto ohledu je kategorie GT1 asi nejtěžší, protože jezdec musí sledovat jak rychlé prototypy, které ho předjíždějí, tak sám předjíždí pomalejší vozy. Spíš než o maximální rychlost jde při těchto závodech o předvídavost. Předpokládal jsem, že Filip s Erikem pojedou dobře, jenom jsme nevěděli, jak rychle si zvyknou. Musím je ale pochválit. Myslím, že jejich premiéra byla úspěšná.“

Antonín Charouz, manažer Erika Janiše: „Přestup z formule do plechového auta je pro každého závodníka velmi těžký. Erik a Filip ale ukázali, že jsou opravdu dobří jezdci, o čemž svědčí jejich dobré časy. Bohužel, závod ovlivnilo časté vyjíždění safety caru na trať. Jinak jsem přesvědčen, že mohli bojovat o vítězství. Tým si oba naše jezdce chválil a já si myslím, že to byl dobrý začátek na scéně závodů GT vozů.“

Oficiální výsledky závodu naleznete ZDE

 

KALENDÁŘ LE MANS SERIES 2009:

 08/03-09/03    Le Castellet (testy)
 03/04-05/04    1000 km Barcelona
 25/04-26/04    Le Mans (testy)
 08/05-10/05    1000 km Spa-Francorchamps
 31/07-02/08    1000 km Algarve
 21/08-23/08    1000 km Nürburgring
 11/09-13/09    1000 km Silverstone

 

 Oficiální stránky týmu IPB Spartak Racing  ipbspartakracing.ru
 Oficiální stránky společnosti Reiter Engineering    reiter-engineering.com
 Oficiální stránky týmu ISR  isr-racing.cz
 Oficiální stránky Erika Janiše  erikjanis.cz
 Oficiální stránky Filipa Salaquardy  filip-salaquarda.cz
 Oficiální stránky Petera Koxe  peterkox.nl
 Oficiální stránky Le Mans Series  lemans-series.com
 Oficiální stránky okruhu Spa  spa-francorchamps.be
 Oficiální stránky BPA sport marketing a.s.  bpa.cz

 

BPA


 
 
Fotogalerie:    LMS - 1000 km ve Spa 2009 a stříbrní naši s Lambem, foto týmu P.Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose