www.car.cz
 

Le Mans 2009 po sobotní půlnoci : Enge, Charouz a Mücke se vrátili na pátou pozici !!
     14.6.2009 00:49 - tisková zpráva


Le Mans - Vůz týmu AMR Eastern Europe přibrzdil defekt - (13.06.2009)

První čtvrtina závodu 24 hodin Le Mans 2009 je minulostí. Tovární vozy Aston Martin LMP1 stále kralují v hodnocení vozů poháněných benzinovými motory, prototyp se startovním číslem 007 česko-německé posádky Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke přibrzdila v šesté hodině závodu smůla v podobě defektu. Český tým Aston Martin Racing Eastern Europe tak přišel o páté místo průběžného pořadí a klesl na sedmou pozici.

Přesně ve chvíli, kdy se francouzský maratón přehoupl do své čtvrté hodiny, absolvovaly tovární vozy Aston Martin LMP1 svou další zastávku v boxech. Nejprve k mechanikům zamířil Jos Verstappen (#008), o kolo později pak Tomáš Enge s vozem startujícím pod hlavičkou českého týmu AMR Eastern Europe (#007). Dotankování vozu pilotovaného českým jezdcem trvalo přibližně o 10 sekund déle než v případě auta holandského ex-pilota formule 1 a v důsledku toho si oba závodníci prohodili pořadí. Verstappen pokračoval v závodě na pátém místě, zatímco Enge klesl na šestou příčku. „Do auta mi dávali nový program launch control, který používáme při rozjíždění. V průběhu závodu nějak přestal fungovat, Stefan se špatně rozjížděl, já jsem se špatně rozjížděl, proto se tým rozhodl nahrát nový program a jeho nahrávání trvalo delší dobu než samotné tankování,“ vysvětlil Tomáš Enge poté, co jej ve voze vystřídal Jan Charouz.

Tomáš Enge ale každým kolem snižoval svůj odstup od týmového kolegy a po dalších čtyřiceti minutách jej dostihl. V tu chvíli Verstappen zamířil do boxů a český jezdec se vrátil na páté místo z náskokem 56 vteřin před Holanďanem. Enge zamířil do boxů o dvě kola později, navíc jeho zastávka byla o dvě sekundy kratší než zastávka sesterského vozu, proto tentokrát AMR Eastern Europe pátou pozici uhájil, prototyp českého týmu se vrátil na trať 2,5 s před Astonem číslo 008 a postupně začal zvyšovat svůj náskok, který po čtyřech hodinách závodu činil přibližně 4 sekundy.

Krátce před půl osmou, tedy po 4 hodinách a 23 minutách, od startu zamířil Aston Martin LMP1 #008 ke své další zastávce v boxech. O dvě kola později zastavilo u mechaniků také auto s číslem 007, do jehož kokpitu usedl Jan Charouz. „Auto funguje dobře, dá se s ním jet rychle a jak je vidět, nejedeme o tolik pomaleji než dieselová Audi, navíc i po třech stintech dokážeme na ojetých pneumatikách jezdit stejně rychle, jako když jsou pneumatiky nové,“ podělil se o své pocity Tomáš Enge. „Pokud jde o strategii čtyř stintů na jedněch pneumatikách, uvidíme, jaká bude situace v noci, jestli se ochladí. Zatím si myslím, že tři stinty jsou tak akorát i pro nás jezdce.“

Brzy po těchto zastávkách ale na trať vyjel safety car, což „český“ vůz připravil o jeho náskok. Jan Charouz neuhájil pátou pozici před týmovým kolegou Anthony Davidsonem, jenž převzal vůz s číslem 008 a klesl na šestou pozici. Na oba Astony navíc začal dotírat Peugeot týmu Pescarolo, který mocně dohání ztrátu z úvodu závodu způsobenou kolizí s dalším z Peugeotů v boxech. Když českého jezdce přibrzdil defekt, propadl se právě za tento Peugeot na sedmé místo, které patřilo posádce týmu AMR Eastern Europe také po šesti hodinách závodu.

Průběžné pořadí po 6 hodinách závodu naleznete ZDE
Průběžné pořadí
po 5 hodinách závodu naleznete ZDE
Průběžné pořadí 
po 3 hodinách závodu naleznete ZDE

Le Mans 2009 po půlnoci : Posádka Enge, Charouz, Mücke se vrátila na pátou pozici !!

Le Mans - Posádka Enge, Charouz, Mücke se vrátila na 5. pozici - (14.06.2009)
Ve francouzském Le Mans pokračuje slavný čtyřiadvacetihodinový maratón sportovních vozů. O půlnoci ze soboty na neděli měly soutěžící týmy za sebou devět hodin. Skvěle si zatím stále vede český tým AMR Eastern Europe s vozem Aston Martin LMP1. Česko-německé jezdecké trio Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke se dokázalo probít zpátky na pátou pozici a jasně vládne prototypům královské třídy LMP1 poháněným benzinovými motory.

Jako třetí se za volant Astonu českého týmu AMR Eastern Europe posadil Jan Charouz a hned ve svém prvním stintu měl smůlu, když mu po několika kolech praskla pneumatika. Do boxů naštěstí nebylo daleko, kusy gumy nijak nepoškodily vůz a tým mohl pokračovat v závodě, byť ztratil dvě pozice a klesl na 7. místo. „Ani nevím, jak k defektu došlo. Vyjel jsem po pit stopu na trať, auto se chovalo divně, trochu se „žvejkalo“, ale tři kola jsem s tím odjel a dosáhl jsem docela normálních časů, jen jsem si říkal, že jsem vjel do nějakého oleje nebo špíny. Jenže vyjedu ze zatáčky, slyším ránu, ale povedlo se mi auto udržet, i když sám nevím, jak jsem to dokázal. Kusy pneumatiky tloukly o karosérii, proto jsem zpomalil. V další zatáčce naštěstí vypadla celá guma, takže nedošlo k potrhání karosérie. Po výměně kola auto fungovalo dobře, je jen trochu nedotáčivé, ale to je v pohodě, protože je to bezpečnější, než kdyby byl vůz přetáčivý,“ vysvětloval Jan Charouz později v paddocku.

Krátce před půl desátou zamířil Jan Charouz k plánované zastávce v boxech, po které se Aston Martin LMP1 s bondovským startovním číslem vrátil na závodní dráhu na sedmé pozici. Brzy však začal pořadím stoupat vzhůru. Než český jezdec stihl objet kolo, vylétl z trati do bariéry Lucas Luhr a pro Audi s číslem 2, jež dosud kroužilo na 3. místě závod skončil. Modro-oranžový vůz českého týmu Aston Martin Racing Eastern Europe se díky tomu posunul na 6. příčku a před vypršením sedmé hodiny závodu se znovu dostal do stejného kola jako sesterský vůz #008 na páté pozici.

Pořadím míchaly další zastávky v boxech. K mechanikům nejprve zamířil Darren Turner s Astonem s číslem 008 a v průběžném hodnocení závodu klesl za Jana Charouze, jenž postoupil už na páté místo. Jak se ukázalo o několik minut později, u Britova vozu se objevily technické problémy po kontaktu s jedním z vozů slabší třídy a „nula-nula-osmička“ musela do boxu ještě několikrát znovu. Posádka týmu AMR Eastern Europe mezi tím stihla vystřídat a bez potíží udržela pátou pozici. Do noční části závodu nyní vyrážel Stefan Mücke.

Německý závodník jel velmi konstantně a mazácky kontroloval páté místo s odstupem jednoho kola za průběžně čtvrtým Peugeotem týmu Pescarolo a se stejným náskokem před prvním ze starších Audi R10 TDI Teamu Kolles. Kromě toho, že se dokázal vmísit do souboje dieselových prototypů a rozhodně v této bitvě nehrál druhé housle, zcela suverénně zároveň vedl pořadí benzinových vozů, když nejbližší z pronásledovatelů (Pescarolo #16 & Oreca #11) kroužili na osmé, resp. deváté pozici se ztrátou téměř tří kol.

Krátce po půl dvanácté absolvoval Stefan další plánovanou zastávku u mechaniků (celkem již dvanáctou). Tým znovu odvedl skvělou práci, vůz s číslem 007 v boxech nestrávil ani celou minutu a bez problémů se vrátil na páté místo, které posádce Enge, Charouz, Mücke a jejich Astonu Martinu LMP1 #007 patřilo i o půlnoci, tedy po devíti hodinách závodu.

 

Průběžné pořadí po 9 hodinách závodu naleznete ZDE
Průběžné pořadí
po 8 hodinách závodu naleznete ZDE

SESTAVA ASTON MARTINU PRO 24H LE MANS 2009:

007 AMR Eastern Europe Jan Charouz (CZE)
Tomáš Enge (CZE)
Stefan Mücke (GER)
008 Aston Martin Racing Anthony Davidson (GBR)
Jos Verstappen (NED)
Darren Turner (GBR)
009 Aston Martin Racing Stuart Hall (GBR)
Peter Kox (NED)
Harold Primat (SUI)


Kompletní startovní listinu naleznete ZDE


LIVE TIMING můžete sledovat ZDE



ČASOVÝ HARMONOGRAM 77. ROČNÍKU 24H LE MANS 2009:

STŘEDA 10. ČERVNA
18:00 - 24:00 volný trénink
ČTVRTEK 11. ČERVNA
19:00 - 21:00 kvalifikace 1
22:00 - 24:00 kvalifikace 2
PÁTEK 12. ČERVNA
10:00 - 20:00 prohlídka boxů
18:00 - 19:00 přehlídka jezdců
SOBOTA 13. ČERVNA
08:30 - 09:15 warm-up
15:00 start závodu
NEDĚLE 14. ČERVNA
15:00 cíl závodu




UŽITEČNÉ ODKAZY

Oficiální stránky týmu Aston Martin Racing www.astonmartinracing.com
Oficiální stránky Charouz Racing System www.racing-charouz.cz
Oficiální stránky společnosti Prodrive www.prodrive.com
Oficiální stránky Jana Charouze www.jan-charouz.cz
Oficiální stránky Tomáše Engeho www.tomas-enge.cz
Oficiální stránky Stefana Mückeho www.stefan-muecke.jgsm.de
Blog posádky Charouz, Enge, Mücke http://007astonmartin.sblog.cz/
Blog posádky Charouz, Enge, Mücke (anglicky) http://twitter.com/astonmartin007
Oficiální stránky 24h Le Mans www.lemans.org

BPA


 
 
Fotogalerie:   DTM na Lausitzringu 2009 objektivem Pavla Jelínka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose