www.car.cz
 

Rychlé prototypy znovu ozvučí Truck GP v Mostě!
     1.8.2009 12:48 - Vladimír Rožánek


Více jak 10 let již brázdí seriál Sports Car Challenge evropské okruhy s prototypy a GT vozy. Letos opět obohatí víkend trucků v Mostě, kde se tento seriál jel i v roce 2007.

Při svém zatím posledním vystoupení v Mostě zvítězil ve Sports Car Challenge Wolfgang Payr s francouzskou licencí na prototypu PRC BMW 3,2ltr.. Ale druhé vítězství mu sebral Gerd Beisel na Normě CN4 Nissan 3,0..

Letos seriál navštívil okruhy jako Nürnburgring, Hockenheimring, či Oschersleben, v plánu pak ještě zůstává Most, francouzský Dijon, Brno, italská Monza a finálový závod uvidí diváci na Hockenheimringu.

Průběh sezóny naznačuje, že pro titul v první divizi, kde startují stroje nad 2000ccm3, směle upaluje letitý jezdec SCC – Němec Gerd Beisel s konstrukcí Norma CN4 Nissan. I když vynechal závody na Oscherslebenu, tak mu patří první příčka, před dotírající mladicí ze Švýcarska – Sabine Hungerbühler. Ta si dala za cíl tento rychlý seriál vyhrát a pro body pojede do Mostu, kde by potřebovala Beisela porazit. Napomoci jí má její rychlé PRC BMW ze stáje Pedrazza Racing Cars, neboli z továrního týmu, který vyrábí prototypy PRC. Rychlá Švýcarka letos také dvě jízdy vyhrála a těšíme se na její souboje v Mostě, protože stejně jako na Nürnburgringu se závody pojedou v rámci atraktivního seriálu FIA Truck GP.

Bez šancí na úspěch v letošní sezóně není ani zatím třetí jezdec v divizi 1 – Němec Jürgen Güllert s Radicalem SR8. Jeho stroj dokáže vyvinout nejen velký výkon, ale zatím i perfektně funguje, proto zatím Güllert dokončil všechny letošní jízdy a nasbíral 164 bodů, na druhou Hungerbühler ztrácí jen sedm bodů a na vedoucího Beisela dokonce 18 bodů, což při systému bodování Sports Car Challenge není zas tak velký náskok. S dalším větším odstupem pak Güllerta následují Němec Kormann, Rakušan Pfeifer s PRC BMW, ale také Ital Mauro Barisone s Lucchini BMW. Suverénně nejstarším účastníkem SCC je letos Adi Gärtner s postarší konstrukcí Martini Alfa Romeo, kterému však stáří na rychlosti mnoho neubralo. Do průběžného pořadí by chtěla promluvit i další žena ve startovním poli – německá pilotka Anja Jouhsen s PRC BMW, nebo její otec Hubert Jousen. Při závodech se střídají ve voze PRC BMW 3,0. Při posledním závodním víkendu na Nürnburgringu znovu oprášil svojí Lolu EX 257 MG Turbo Angličan Mike Roberts, který si ovšem z posledního vystoupení v Mostě odvezl poškozený vůz.

Druhá divize nabízí možnost uplatnění prototypům do 2000ccm3. Celkem se již objevilo patnáct jezdců. Konstruktérů je zde hned pět: Norma, PRC, Radical, Crosslé a oprášený projekt Ligier.

Nejlépe si letos vede Němec Thorsten Rüffer s prototypem Norma M20 Honda CN. Ten nasbíral 198 bodů a vede i společné hodnocení prototypů. Bodově mu konkuruje snad jen Mirco Schultis na PRC Honda CN. Třetí příčku si zatím v průběžném pořadí šampionátu divize 2 drží Rakušan Mitch Mitländer s PRC Honda CN. Další dvě příčky okupují jezdci Münch a Uhling s vozy Norma Honda CN. Nováček Felix Geisser si zatím při 4 jízdách vyjel šesté místo. Na sedmém místě se ukrývá Emanuell Pedrazza s PRC Honda CN.

Mnoho toho letos nepředvedli ani Bruno Küng, ani Georg Hallau s prototypy PRC a jedinný závod SCC absolvovali také Němec Rudel a Rakušan Kreissel. Mezi retro vozy Crosslé panuje Svýcar Huggenberg.

GT vozům v divizi třetí vládne Jürgen Bender, před Martinem Dechentem a Albertem Kirchdorfem. Všichni tito piloti jezdí na různých variantách vozů Porsche GT a snad jen pátý Felix Geisser se představil na Lamborghini Tropheo.

Pořadí Sports Car Challenge před Mostem:

Divize 1 ( prototypy nad 2000ccm3 ):

Gerd Beisel (D) – Norma CN4 Nissan – 182 bodů

Sabrina Hungerbühler (CH) – PRC BMW LM – 171

Jürgen Güllert (D) – Radical SR8 V8 – 164

Peter Kormann (D) – PRC BMW 3,0 – 96

Siegmar Pfeifer (A) – PRC BMW 3,0 – 94

Mauro Barisone (I) – Lucchini BMW 3,0 – 59

Noel Hagen (D) – PRC BMW 3,0 – 50

Andreas Fiedler (A) – PRC BMW 3,0 – 38

Adi Gärtner (CH) – Martini Alfa Romeo V6 – 29

Anja Jousen (D) – PRC BMW 3,0 – 24

Divize 2 ( prototypy do 2000ccm3 ):

Thorsten Rüffer (D) – Norma M20 Honda CN – 198

Mirco Schultis (D) – PRC Honda CN – 151

Mitch Mitländer (A) – PRC Honda CN – 110

Gebhard Münch (D) – Norma M20 Honda CN – 83

Henry Uhling (D) – Norma M20 Honda CN – 78

Felix Geisser (D) – PRC Honda CN – 73

Emanuell Pedrazza (A) – PRC Honda CN – 47

Kaspar Huggenberg (CH) – Crosslé Ford 2,0 – 40

Bruno Küng (A) – PRC Honda CN – 32

Rainer Küschatt (CH) – Crosslé Ford 2,0 – 30

Divize 3 ( GT cup vozy ):

Jürgen Bender (D) – Porsche 997 Cup - 120

Martin Dechent (D) – Porsche 997 Cup – 98

Alfred Kierchdorf (D) – Porsche 997 RSR – 63

Lucius Fox (D) – Porsche 997 GT3 Cup – 26

Felix Geisser (A) – Lamborghini Gallardo Tropheo - 22

Uvidíme, kdo si z Mostu odveze poháry vítězů, ale průběh sezóny naznačuje, že se právem máme na co těšit. Možnost se však naskýtá i českým jezdcům. V garážích parkují prototypy PRC Ford, Oselly, Normy, či Ligier, a také divize 3 je pro GT vozy českým jezdcům otevřena. Jména jako Kostruh, Novotný, nebo Krámský by se jistě divákům líbila.

Uvidíme zhruba za měsíc a srdečně Vás zveme k návštěvě Renault Trucks - Czech Truck Prix v Mostě.

Vláďa Rožánek, Sports Car Challenge 2009

foto©Patrick Holzer a Christian Reinsch


 
 
Fotogalerie:   Sports Car Challenge 2009©Ch.Reinsch&P.Holzer

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose