www.car.cz
 

Finská radost: Druhé, páté a sedmé místo pro Ford
     tisková zpráva


Rally Finland (6. – 8. 8. 2004)
 
Tisková zpráva – 3. etapa
 
Tři vozy týmu Ford BP dokončily Finskou rally v první sedmičce celkového pořadí. Markko Märtin s Michaelem Parkem se zotavili z hrůzostrašné havárie v Argentině a dojeli do cíle na druhém místě. Janne Tuohino s Jukkou Ahem skončili pátí a tím se stal Ford nejúspěšnějším továrním týmem nejrychlejší soutěže mistrovství světa.

Třetí posádka, Francois Duval a Stéphane Prévot dokončila soutěž na sedmém místě a zkompletovala týmovou trojici bodující do šampionátu jezdců. Ford zůstává v hodnocení značek na druhém místě, Märtin a Duval si upevnili třetí, resp. šesté místo v šampionátu jezdců. Do konce mistrovství světa zbývá sedm podniků.

Finská rally, jejíž základna leží mezi lesy a jezery v centrální části Finska, je velice rychlá. Posádky dosahují průměrných rychlostí až 130 km/hod. Široké, tvrdé šotolinové cesty, spolu se slunečným a suchým počasím, poskytly posádkám perfektní podmínky k závodění. Na tratích bylo velké množství skoků, za kterými byly často schované táhlé zatáčky. To vyžadovalo precizní jízdu a odvahu pilota a na druhé straně přesný diktát rozpisu ze strany spolujezdce.

Märtin ještě stále trpí následky jihoamerické havárie, která se odehrála v rychlosti 170 km/hod, ale Finskou rally odjel bez sebemenší chyby. Poté, co v úvodní den znovu získal jistotu a rytmus, ukázal osmadvacetiletý Estonec svou sílu. Přestože určitě nejel tak rychle jak je u něho zvykem, nestačil nakonec pouze na Marcuse Grönholma. Na cestě ke stupňům vítězů ho doprovázelo okolo 10 000 krajanů, kteří se za ním vypravili přes Baltické moře.

“Byl to opravdu těžký víkend,“ řekl Markko. “Mé tělo nebylo schopno plnit to, co mu říkala hlava. Neočekával jsem, že bude tak obtížné řídit. Nakonec jsme ale skončili druzí, získali jsme osm bodů a to je pěkný výsledek. Jsem ale opravdu šťastný, že je konec. Kdybych byl stoprocentně fit, mohl jsem být schopen bojovat i s Marcusem. Náš tým pracoval bez chyb, auto bylo spolehlivé a i výběr pneumatik se nám dařil. Naše naděje v šampionátu žijí a my musíme nyní naši pozornost obrátit na zisk co nejlepšího výsledku z Německé rally, která se jede jako další podnik.“

Finové Tuohino a Aho byli nominováni do týmu na základě jejich zkušeností a znalostí místních tratí. Toto rozhodnutí se vyplatilo. Devětadvacetiletý Tuohino startoval za tovární tým Ford teprve podruhé. V úvodní den soutěže nasadil razantní tempo a dlouho se držel na třetí příčce. Bohužel se mu nepodařilo během druhé a třetí etapy nasazené tempo udržet. Cíle ale dosáhl a získal body jak pro sebe, tak pro tým. Bodoval popáté z pěti startů, které v této sezóně absolvoval.

“Na jednu stranu jsem trochu zklamán, protože jsem si myslel, že budu mít na stupně vítězů,“ řekl Janne. “Na druhou jsem ale potěšen, že jsem získal body pro Ford. To bylo to, proč jsem v týmu byl. Byl to pro mě pěkný víkend, ale přál bych si udržet páteční tempo i ve zbývajících dvou dnech.“

Duval a Prévot vstupovali do soutěže s omezenými zkušenostmi. Nebyli nominováni do šampionátu značek a tak mohli jet v klidu a získávat nové zkušenosti s finským terénem. Třiadvacetiletý Duval začal opatrněji a postupně se vyšplhal až na sedmou příčku celkového pořadí. Poškozený výfuk ho ale stál v průběhu druhé etapy více než dvě minuty. Belgičan se nevzdal, během poslední etapy získal ztracený čas zpět a na čtvrtý pokus konečně dojel do cíle Finské rally.

“Tento víkend byl dlouhý a tvrdý. Myslím, že tato soutěž je nejtěžší v celém šampionátu,“ řekl Duval. “Podařilo se nám ale značně vylepšit náš rozpis. Dnes jsem se cítil hodně jistě a také proto jsem dokázal znovu získat sedmé místo. Během celého víkendu jsem měl správný rytmus i rychlost. Příští rok tu chci být pátý a nejdéle do pěti let bych chtěl finskou soutěž vyhrát.“

Šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl víkendovými výsledky potěšen. “Viděli jsme Markkův velký návrat. Markko nám tím dal dobrý základ do druhé poloviny letošní sezóny. Francois na konci soutěže ukázal svou sílu a i přes včerejší problémy s výfukem dnes bojoval. Byl jsem potěšen, když jsem viděl tu vášeň s jakou se pral o návrat na sedmé místo. Ukázal velkého ducha a odhodlání. Janne splnil přesně to, co jsme od něj očekávali. Předvést dobrý výkon a získat body,“ řekl Wilson.

Desátý podnik šestnáctidílného mistrovství světa v automobilových soutěžích zavede tovární týmy na asfalt. Na tomto povrchu se jelo naposledy v lednu při Rally Monte Carlo. Německá rally je první plně asfaltovou soutěží sezóny. Z posledních sedmi soutěží se na asfaltu pojedou tři. Německá rally má základnu v Trieru a pojede se v termínu 19.-22. srpna.
 
Konečné pořadí Finské rallye:
1.    GRÖNHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    3.07.16.1
2.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    3.07.50.8
3.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    3.09.00.6
4.    LOEB, Sebastien    Citröen Xsara WRC    3.09.39.4
5.    TUOHIN0, Janne    Ford Focus WRC    3.09.52.8
6.    PAASONEN, Jani    Skoda Fabia WRC    3.11.52.3
7.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    3.13.07.1
8.    GARDEMEISTER, Toni    Skoda Fabia WRC    3.13.19.3
9.    CARLSSON, Daniel    Peugeot 206 WRC    3.13.57.2
10.    SOLBERG, Henning    Peugeot 206 WRC    3.14.20.7
11.    PANIZZI, Gilles    Mitsubishi Lancer WRC    3.14.49.1
 
 
 
 
 
tisk info
Martin Linhart,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose