www.car.cz
 

V dosavadních Rallye Německo Citroën zatím neporažen
     tisková zpráva


                                                               Na OMV ADAC Rallye Německo Citroën neporažen
Návrat na asfalt
 
PAŘÍŽ, 13.8.2004 - Návratem na asfalt při tradiční Německé rallye (19. – 22. srpna 2004) završí seriál mistrovství světa v rallye svou první polovinu. Pro návrat na asfalt nasazuje Citroën své obvyklé zbraně – dva vozy Xsara WRC a osvědčené posádky ve složení Sébastien Loeb – Daniel Elena a Carlos Sainz – Marc Marti, které si tak úspěšně vedou jak v pořadí jednotlivců, tak i v Poháru konstruktérů.
 

Asfaltu méně a méně

Stejně jako před loňským ročníkem Německé rallye se i letos vyrojila spousta otazníků, nakolik lze německý podnik považovat za „asfaltový“ a srovnávat ho s tradičními baštami stejného ranku, jako jsou například Rallye Monte Carlo či Katalánská rallye. Německo podle všeho dál pokračuje v cestě, která by se dala charakterizovat jako – stále méně asfaltu na asfaltových soutěžích. Vychází tak vstříc všem, kdož své argumenty opírají o skutečnost, že vozy WRC nebyly pro asfalt vyvíjeny. Trasy Německé rallye povedou zejména po úvozových cestách rozlehlého vojenského prostoru Baumholder na náhorní planině Hunsrück.
 
Beton, hlína, dlažba, štěrk, tráva…A dokonce i trocha asfaltu. Takový je výčet možných povrchů, které na posádky čekají na trati. Experti se shodují, že při takové skladbě je možné všechno. Zvláště pak zaúřaduje-li počasí. A to prý bývá touto dobou obzvláště nevyzpytatelné. Je-li léto suché, pak soutěžní vozy kromě horka nečekají větší záludnosti. Přijdou-li ale bouřky, neřku-li vytrvalejší deště, pak se krajina a cesty ve světoznámé Moselské vinařské oblasti změní k nepoznání. Karamboly a havárie jsou na denním pořádku a výběr správných pneumatik se stává taktickou válkou. Zvláště v současných podmínkách omezeného počtu pneumatik použitelných na jednu soutěž.
 
Pro Citroën značí nadcházející rallye první vstup Xsary WRC 2004 na asfalt. Na přípravě vozu se podílel především zkušený pilot Philippe Bugalski, mimo jiné vítěz prvního „světového“ ročníku Německé rallye na voze Xsara v roce 2001. Na dolaďování vozu, které se týkalo především složitých poměrů kompositních materiálů, se finišovalo v týdnu mezi argentinskou a finskou částí seriálu WRC. Výsledek si mohli ověřit současní piloti Citroënu Sébastien Loeb a Carlos Sainz, kteří už řídili mezi moselskými vinicemi a v Baumholderu testovali nové pneumatiky Michelin.
 

Neporazitelná Xsara ???

Citroën Xsara je od samého počátku Německé rallye jako součásti mistrovství světa v Trieru neporazitelným vozem. Tedy od roku 2001 nebyla Xsara v kraji vína poražena! Dvakrát vyhrál Loeb, který tuto soutěž považuje tzv. „za svou“. Také díky svému Alsaskému původu ji má rád a nedá na ni dopustit.  To samé ale platí i pro celý tým Citroën Sport, který je před polovinou mistrovství světa na čele hodnocení pilotů i v Poháru konstruktérů.
 
Guy Fréquelin, stájový šéf Citroënu před startem Německé rallye říká: „ Je to nepředvídatelná rallye, z asfaltových ze všech nejvíce. Musí se vždy jezdit s nejvyšší opatrností. Má tři druhy povrchů a výběr správných pneumatik je klíčem k úspěchu. Přes Baumholder se dá jet velmi rychle, ale při změně podmínek se z něho stává nevyzpytatelná loterie. V Trieru jsme třikrát po sobě vyhráli, a chceme samozřejmě vyhrát znovu. Myslím si, že naše vozy a jejich piloti jsou dostatečně rychlí k tomu, aby tento cíl splnili.  Máme dobrou pozici pro úspěch i díky práci techniků a konstruktérů, věříme si i po taktické stránce pokud jde o výběr pneumatik.“
Sébastien Loeb: „Finskou soutěž jsem dokončil ve velkých bolestech. Teď už jsem ale v pořádku a při síle. Chtěl bych samozřejmě uspět dotřetice, na zdejší první vítězství se nedá nikdy zapomenout. Z pohledu mistrovství světa nebylo sice nejprestižnější, ale bylo vůbec první…Jsem rád, že mohu pilotovat takový vůz, jakým je současná Xsara WRC. Díky ní má naše tvrdá práce konkrétní výsledky.“
Carlos Sainz: „V tisku mi sice podsouvají výroky, podle nichž prý nemám Německou rallye rád. Řekl jsem pouze, že nepatří mezi moje oblíbené, toť vše. Počasí a zdejší tratě dokáží namíchat zajímavý koktejl. Když prší, jsou tratě mezi vinicemi kluzké a samá past. Je třeba nejvyšší opatrnosti a ubrat plyn. Speciálky v kempu Baumholder mi zase připomínají scény hodné Mickey Mouse. Cíl? Být na stupních a pomoci týmu.“
 
Německá rallye v kostce
 
23. ročník rallye, potřetí s názvem OMV ADAC Rallye Deutschland. Centrem podniku je starobylé město Trier (Trèves), ležící  10 km od Luxembourgu  a 50 km od francouzských hranic. Slavnostní ceremoniály se uskuteční u nejznámější historické památky « Porta Negra »pocházející ze 4. stol. před Kristem, start ve čtvrtek 19. srpna ve 20 hodin, cíl pak v neděli 22. srpna kolem 15.30 hodin.
Seznámení s tratí proběhne ve středu 18. srpna od 7 do 21.30 hod., ve čtvrtek 19. srpna od 7 do 12 hodin. Veškeré dění je situováno na břehy jezera Bostalsee, včetně asistenčního parku.
Shakedown v délce 3,18 km se uskuteční ve čtvrtek 19. srpna od 13 do 15 hodin na trati parkem Bostalsee mezi městy Sötern a Bosen. Tři etapy soutěže reprezentují 1 075,58 km, z nichž je  411,06 km měřených v 24 rychlostních zkouškách (na 12 odlišných trasách).
Dvě RTFZ (Remote Tyre Fitting Zone) jsou zařazeny do etap 2 a 3.
etapa, pátek 20. srpna -  398,37 km (135,02 km měřených v 8 RZ). Start je na Bostalsee v 9 hod.
etapa, sobota 21. srpna -  432,24 km (177,66 km měřených v 9 RZ). Start je v 8,30 hod. 
etapa, neděle 22. srpna -  245,16 km (98,38 km měřených v 7 RZ). Start je v 6.30 hod. .
Rychlostní zkoušky „ Ruwertal », « Peterberg », « Bosenberg », « Erzweiler », « Panzerplatte Sprint » a « Sankt Wendel » jsou identické s ročníkem 2003. Rychlostní testy « Dhrontal », « Moselwein », « St Wendeler Land » jsou modifikované. Rychlostní zkouška « Panzerplatte Lang » je modifikována částečně, zkoušky « Teufelskopf » a « Birkenfelder Land » jsou zcela nové.
 
Sébastien Loeb vybojoval v Trieru své první vítězství v mistrovství světa WRC v roce 2002, které o rok později zopakoval.
Carlos Sainz skončil 8. v roce 2002 a 6. v roce 2003.
Philippe Bugalski (Xsara WRC) vyhrál první ročník soutěže 2001.
Bruno Thiry (Xsara kit-car) dojel v roce 2000 třetí.
Součástí rallye je také národní šampionát C2 Super 1600 Citroën Deutschland.
 
 
 
Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.
 
 
tisk info
Ing. Martina Bedrnová

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose