www.car.cz
 

Jan Charouz na 24h Le Mans 2010 s prototypem týmu OAK Racing
     20.5.2010 23:59 - tisková zpráva


Tým OAK Racing podepsal pro závod 24 hodin Le Mans smlouvu s Janem Charouzem. Úřadující šampión Le Mans Series a rezervní jezdec týmu Renault F1 absolvuje červnovou čtyřiadvacetihodinovku s vozem Pescarolo-Judd třídy LMP2.

Český závodník, který loni triumfoval v Le Mans Series v barvách týmu Aston Martin Racing, se bude za volantem jednoho ze dvou vozů týmu OAK Racing střídat se stálými jezdci francouzského týmu Matthieuem Lahayem a Guillaumem Moreauem.

Třiadvacetiletý Charouz se letos soustředí na závodění s monoposty, s nimiž startuje v šampionátech Formula Renault 3.5 a Auto GP. Při nejvýznamnějším vytrvalostním závodě sezony se ale vrátí do kokpitu sportovního prototypu, navíc v barvách týmu, který v minulých dvou ročnících francouzské čtyřiadvacetihodinovky pokaždé vybojoval umístění na stupních vítězů.

Společnost Gravity Sports Management, která se o Jana Charouze stará, původně usilovala o to, aby český jezdec na okruhu La Sarthe startoval s prototypem třídy LMP1 týmu Pescarolo Sport, nakonec se ale rozhodla pro spolupráci se stájí OAK Racing.

Jacques Nicolet, majitel týmu OAK Racing: “V minulých dvou letech jsme v Le Mans jeden z vozů obsadili mladými talentovanými jezdci působícími v závodech monopostů. To samé uděláme i letos a těší nás, že v autě se startovním číslem 35 pojede společně s Matthieuem a Guillaumem také Jan.

“Společnost Gravity projevila velký zájem o to, aby jezdci, které zastupuje, získali zkušenosti ve vytrvalostních závodech, a my jsme měli volné místo pro Le Mans. Věděli, že naše prototypy Pescarolo-Judd třídy LMP2 jsou výkonné a spolehlivé, a nás samozřejmě těší, že máme příležitost poprvé spolupracovat se společností Gravity Sports Management.”

Francois Sicard, manažer týmu OAK Racing: “Navzdory svému mládí je Jan zkušeným jezdcem, který již dříve startoval ve vytrvalostních závodech, kde dokázal, že je rychlým a spolehlivým jezdcem. Jasně to dokázal svým loňským vítězstvím v Le Mans Series s Aston Martinem třídy LMP1. Nyní posílil tým, který má na to, aby bojoval o vítězství ve třídě LMP2.

“Společně s dalšími dvěma mladými talentovanými jezdci může Jan pomoci splnit tento cíl. Guillaume je také šampiónem Le Mans Series, protože v roce 2008 triumfoval ve třídě GT1, a Matthieu vybojoval v LMS mnohokrát umístění na stupních vítězů. Všichni jsou rychlí a spolehliví a mají předchozí zkušenosti z Le Mans. Jan závod absolvoval už třikrát a v roce 2009 skončil čtvrtý absolutně. Guillaume v Le Mans startoval také už třikrát. Mathieu zde jel dvakrát a v roce 2008 vybojoval třetí místo ve třídě LMP2. Věřím, že společně vytvoří výbornou posádku.”

Jan Charouz: “Velice mě těší, že se i letos budu moci vrátit do Le Mans, navíc v barvách tak úspěšného týmu, jakým je OAK Racing. Společně budeme mít velkou šanci bojovat o vítězství ve třídě LMP2. I když jsem v minulých letech startoval ve třídě LMP1, kvůli pravidlům jsme měli šanci na vítězství jen v případě že by se něco přihodilo našim soupeřům s vozy poháněnými dieselovými motory. Ale byli jsme nejrychlejší posádkou s vozem poháněným benzinovým motorem. Proto jsem rád, že budu v týmu a ve voze, který může bojovat o vítězství. Le Mans je obrovská výzva a já se nemohu dočkat začátku spolupráce s OAK Racing.“

Eric Boullier, šéf týmu Renault F1: “Je to skvělá novinka jak z Janova pohledu, tak z pohledu projektu Renault F1 Driver Programme. Skutečnost, že se Le Mans zúčastní v barvách OAK Racing, mu dává velkou šanci na vítězství ve třídě LMP2 a samozřejmě bude také znovu mít příležitost předvést svůj talent v jednom z nejprestižnějších závodů světa. V kombinaci se starty v šampionátech Formula Renault 3.5 a Auto GP to pro Jana bude další cenná zkušenost.”

Antonín Charouz, manažer: „Honza jel Le Mans třikrát a pokaždé dojel v první desítce, i když byl vždy nejmladším z pilotů prototypů. Myslím, že tak ukázal, že v Le Mans opravdu umí. Jsem moc rád, že si OAK Racing Honzu vybral a že tak může jet čtyřiadvacetihodinovku znovu a navíc v týmu, který má na to, aby bojoval o vítězství ve třídě LMP2 i o umístění v první desítce absolutního pořadí.“

Dohoda s Janem Charouzem zkompletovala jezdeckou sestavu pro letošní ročník francouzské čtyřiadvacetihodinovky, která se v Le Mans uskuteční ve dnech 12. a 13. června. Za volantem vozu se startovním číslem 24, který před rokem obsadil třetí místo ve třídě LMP2, se budou střídat Jean-Francois Yvon, Richard Hein a Jacques Nicolet.

 

BPA

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Jan Charouz a WSR v Monacu 2010, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose