www.car.cz
 

Sebastian Loeb a Citroën chtějí slavit další titul doma
     29.9.2010 21:17 - tisková zpráva


Rally France - Alsace (30. září – 3. října 2010)

Loeb a Citroën chtějí slavit doma

Citroën je připraven rozehrát při 11. podniku mistrovství světa FIA WRC vysokou hru. Rally Francie po 35 ročnících na Korsice se totiž poprvé jede v Alsasku, což je obzvlášť emotivně silný moment pro zdejšího rodáka Sébastiena Loeba. V pořadí šedesáté vítězství v závodě mistrovství světa by dvojici Loeb - Ellena vyneslo 7. titul světových šampiónů v řadě. Citroën Total World Rally Team, který do Francie nasazuje jako druhou tovární posádku Španěly Dani Sorda a Diega Vallejoa, má dobrou pozici pro zisk šestého titulu v Poháru konstruktérů.

Loeb startuje ve svém rodišti


Francie se do kalendáře WRC vrací po roční pauze se zcela novým podnikem v Alsasku. Centrem rally je Štrasburk, a rally v sobě zahrnuje širokou paletu rychlostních zkoušek ve vinicích, lesích, na pastvinách ve vysokých nadmořských výškách a také ve vojenském prostoru. Závěrečná rychlostní zkouška se pojede v ulicích Haguenau jako pocta zdejšímu rodákovi Loebovi, který ve zdejší malé čtvrti Bas-Rhin také dlouho žil. Loeb je samozřejmě místním hrdinou a všichni by chtěli svého pilota vidět při domácím triumfu.

"To je pro mě pekelný tlak. Zvláště na tomto povrchu každý očekává můj sedmý titul," říká šestinásobný mistr světa. "Ale tato rally nebude oproti jiným podnikům nikterak lehčí. Naopak, je úplně nová, je postavená na rychlých tratích, které přinášejí snad všechny nebezpečí a záludnosti, které jsou pro asfalt typické. V této sezoně má ještě šest pilotů šanci na celkové prvenství, a proto má tato sezona vysokou úroveň. Nic není předem rozhodnuté."

Séb v této sezoně vyhrál už pětkrát a je na čele šampionátu se ziskem 201 bodů. Jediní, kdo ale mají reálnou šanci na dostižení Loeba, jsou Sébastien Ogier (158 bodů) a Jari-Matti Latvala (132). Tři rally před koncem sezony jsou počty celkem jednoduché - Loeb s Elenou musí vyhrát jednu z této trojice závěrečných rally roku. "Nejlepší by bylo udělat to co nejdřív," říká Séb. "Kdyby přišlo šedesáté vítězství a sedmý titul doma, bylo by to splnění mého snu."

Citroën chce Pohár konstruktérů

Citroën Total WRT je ve velmi silné pozici v hodnocení mistrovství světa - Poháru konstruktérů. Francouzský tým má náskok 95 bodů na nejbližšího soupeře a v Alsasku si může dovolit i ztratit několik bodů! Pokud ale po Rally Francie neklesne náskok Citroënu pod 86 bodů, má šestý titul a vavřínový věnec jistý.
Tým může rovněž počítat s dvojicí Dani Sordo - Diego Vallejo, s kterou svého cíle může dosáhnout. Dani finišoval na druhém místě za Loebem na Rally Bulharsko a Německo, které se jely na asfaltu, a hodlá přidat další body v Alsasku. "Myslím, že nás na této rally čeká neuvěřitelná atmosféra a samozřejmě všichni fanoušci budou povzbuzovat Séba. Chtěl bych udělat všechno pro to, abych dosáhl co nejlepšího výsledku. Jako obvykle budu bojovat o umístění na stupních vítězů."

Tři otázky pro Sébastiena Loeba
Titul doma? Kouzlo!
Byla Rally Japonsko, kde jste zaznamenal nejhorší výsledek sezony, velkým zklamáním?

Každou rally začínám s tím, že chci vyhrát, takže nemohu být šťastný z pátého místa. Ale nedělám si s tím velké starosti, v Japonsku jsem nikdy nebyl příliš konkurenceschopný. Byl jsem sice rychlejší než před dvěma roky, ale celková úroveň soutěže byla mnohem vyšší než tehdy. Jednu pozitivní věc ale Japonsko přineslo, byli jsme schopní bodovat natolik, že máme všechno ve svých rukách. Jestliže vyhrajeme jednu z posledních tří rally, budeme posedmé mistry světa."

Ideální by asi bylo získat ho na Rally Francie...
Samozřejmě, když se podíváte, jaká je konstelace, pak by to byl sen. Vyhrát šedesátou rally a sedmý světový titul v Haguenau, to by bylo přece naprosto kouzelné! Ale dokázat to, to bude chtít víc než jen sny a kouzla! Budu muset být rychlejší než moji pronásledovatelé, jejichž motivace bude stonásobně silnější. Všichni to ode mě očekávají, navíc je hodně v sázce i pro Citroën. A to všechno tlak na mě násobí. Musím to zvládnout, ale i tak se na rally opravdu těším.

Tato rally je zcela nová, nicméně máte to štěstí, že zdejší region dobře znáte. Co soudíte o trati?
V tomto kraji jsem několikrát závodil hlavně na začátku mé kariéry na konci devadesátých let. První rychlostní zkouška například odpovídá úplně první zkoušce, kterou jsem absolvoval na Florival Rally v roce 1997. Vzpomínám dost dobře také na úsek Rally Alsace-Vosges, hlavně ten blízko Chätas. Všechny zkoušky jsou velmi rozmanité s širokými sekcemi následované úzkými a hrbolatými partiemi hlavně v lesích. Naopak nic nevím o vojenském prostoru Bitche, ale nemyslím, že bude příliš odlišný od Baumholderu v Německu.

Nová zkušenost pro Citroën Junior Team
Citroën Junior Team nasazuje do Francie dva Citroëny C4 WRC s posádkami Sébastien Ogier - Julien Ingrassia a Kimi Räikkönen - Kaj Lindström.

Ogier umí i na asfaltu

Ačkoli se jede ve Francii, jsou znalosti trati u Sébastien Ogiera a Juliena Ingrassii velice omezené. "Naposledy jsem tu byl před třemi roky při Alsace-Vosges Rally," říká Sébastien Ogier. „Byla to moje druhá sezona v rally a nakonec jsem v mé třídě skončil druhý.“
Po výhrách v Portugalsku a Japonsku chce Ogier demonstrovat svou sílu také na asfaltu. "S novou rally máme ideální možnost začít od nuly jako ostatní," říká Ogier. "Byl to i případ Bulharska, kde jsme zajeli některé nejrychlejší časy. Potřebujeme se seznámit s tratí natolik, že do první etapy pojedeme naplno. Plně důvěřuji týmu, že dokáže velmi rychle nalézt optimální nastavení vozu C4 WRC pro zdejší podmínky. Náš cíl - být co nejblíže těm nejlepším na asfaltu..."

Räikkönen je trpělivý

Kimi Räikkönen je etapu od etapy stále větším postrachem favoritů, jak to naposledy udělal na nedávné Rally Vosgien. Mistr světa F1 z roku 2007 tak dosáhl svého vůbec prvního vítězství v rally na této bývalé součásti mistrovství Francie v rally.
"Startovali jsme na této rally, abychom nasbírali co nejvíce kilometrů na asfaltu," vysvětluje Kimi. "Bylo to užitečnější než testování, mohli jsme si vyzkoušet několik různých rychlostních zkoušek. Úroveň mistrovství světa je ale taková, že si nemůžete dovolit ztratit jedinou sekundu. Člověk tak musí být koncentrovaný hned od startu. Co jsem slyšel, tak jsou tratě nadcházející rally podobné těm, na kterých jsme startovali. Bylo proto velmi dobré, že jsme se na Rally Francie mohli právě takto připravit."
Fin se cítí velmi dobře právě na asfaltu, na kterém při Rally Německo zajel svůj vůbec první nejrychlejší čas v mistrovství světa. Bude tak mít malou výhodu na rally, která je nová úplně pro všechny startující.
"Byl to i případ Turecka a Bulharska, na obou se nám dařilo. Když máme stejně zkušeností s danou tratí jako ostatní, je pro nás snadnější být pak rychlejší. Klíč k tomu je jediný - být trpělivý a získávat postupně tolik zkušeností, kolik bude možné."

Tři otázky pro Sébastiena Ogiera
Jsme na vzestupné křivce
V posledních třech rally jste získal nejvíc bodů ze všech...
V porovnání s našimi soupeři jsme mladší a máme méně zkušeností, ale s každou rally začínáme budovat to, co je potřeba pro úspěch ve WRC. Citroën C4 WRC je ve startovním poli špičkou, my jsme do týmu dobře zapadli. To všechno nám pomáhá k pokroku a dobrým výsledkům. Aktuálně jsme na příznivě vzestupné křivce.

Pojedete s C4 WRC poprvé ve Francii. Myslíte, že budete mít nějakou speciální podporu?
Bude to určitě potěšení pilotovat doma ve Francii. Budeme spoléhat na podporu našich fanoušků, i když mi je jasné, že všichni Alsasané půjdou za Sébastienem Loebem! Necítím zvláštní tlak. Je to nová soutěž a bude nezbytné se dobře připravit při seznamovacích jízdách. Bude nutné mít perfektní poznámky. A to je oblast, ve které jsem já i Julien Ingrassia silní.

I když patříte spíše mezi specialisty na šotolinu, některé pozoruhodné výsledky na asfaltu už také máte. Jaké cíle máte pro Francii?
Měli jsme dobrý start v Bulharsku, kde jsme bojovali s Dani Sordem a Petterem Solbergem. V Německu to bylo obtížnější, tam jsme bojovali na tratích, o kterých jsme věděli stejně jako naši soupeři. Ve Francii je to jiné, tady nemá s tratí nikdo žádné zkušenosti, což je pro nás nadějné a můžeme hrát svou hru. Náš cíl - smazat rozdíly mezi námi a nejlepšími posádkami na asfaltu.



Rally v kostce

Povrch: asfalt
Kde: Štrasburk
Shakedown: čtvrtek 30. září 8 – 12 v Hautepierre – Parc des Sports na trati 2,40 km.
Start: čtvrtek 30. září na Place Kleber v 18.30.
Trať: celkem 1272,31 km, z toho 352,88 km měřených ve 20 RZ.

1. den – 560,39 km, z toho 145,86 km měřených v 8 RZ. Pátek 1. října – start v 7.30 – RZ 1 : ‘Hohlandsbourg 1’ (9,90 km) – RZ 2 : ‘Firstplan 1’ (16,58 km) – RZ 3 :
‘Vallée de Munster 1’ (22,33 km) – RZ 4 : ‘Grand Ballon 1’ (24,12 km) – Servis A Mulhouse (12.42 / 15 min) – RZ 5 : ‘Hohlandsbourg 2’ (9,90 km) – RZ 6 : ‘Firstplan 2’ (16,58 km) – RZ 7 : ‘Vallée de Munster 2’ (22,33 km) – RZ 8 : ‘Grand Ballon 2’ (24,12 km) – Asistence B (19.02 / 45 min) – cíl kolem 22.50.
2. den – sobota 2. října – 449,05 km, z toho 149,22 km měřených v 8 RZ. Start v 7.15 – Asistence C (7.30 / 15 min) – RZ 9 : ‘Klevener 1’ (10,54 km) – RZ 10 : ‘Ungersberg 1’ (15,50 km) – RZ 11 : ‘Pays d’Ormont 1’ (35,48 km) – RZ 12 : ‘Salm 1’ (13,39 km) – Asistence D (13.03 / 30 min) – RZ 13 : ‘Klevener 2’ (10,54 km) – RZ 14 : ‘Ungersberg 2’ (15,50 km) – RZ 15 : ‘Pays d’Ormont 2’ (35,48 km) – RZ 16 : ‘Salm 2’ (13,39 km) – Asistence E (18.24 / 45 min) – Cíl kolem 22.30.
3. den – neděle 3. října – 262,87 km, z toho 57,80 km měřených v 4 RZ. Start :7.00 – Asistence F (7.15 / 15 min) – RZ 17 : ‘Haguenau 1’ (4,20 km) – RZ 18 : ‘Bitche Camp 1’ (24,70 km) – RZ 19 : ‘Bitche Camp 2’ (12,16 km) – RZ 20 : ‘Haguenau 2’ (4,20 km) –Asistence G (14.34 / 10 min) – Cíl kolem 14.59.
Podium : neděle 3. října v 15.15.

Posádky Citroën před rally:
Sébastien Loeb a Daniel Elena :
WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli)
WRC startů : 135
WRC vítězství: 59
WRC titulů: 6 (2004 až 2009).

Dani Sordo :
WRC debut : Španělsko 03 (Lancer Evo VII / 18.)
WRC startů : 81
Juniorský titul : 2005 (C2 S1600)

Diego Vallejo :
WRC debut : Španělsko 96 (Citroën ZX / vypadli)
WRC startů : 21.


Posádky Citroën na Rally Francie :
Sébastien Loeb a Daniel Elena :
10. účast: 1999 (Saxo sk. A / 19.) – 2000 (Toyota Corolla / 9.) – 2001 (Saxo S1600 / 13.) – 2003 (Xsara WRC / 13.) – 2004 (Xsara WRC / 2.) – 2005 (Xsara WRC / 1.) – 2006 (Xsara WRC / 1.) – 2007 (C4 WRC / 1.) – 2008 (C4 WRC / 1.).

Dani Sordo :
6. účast : 2004 (Mitsubishi Lancer / 13.) – 2005 (C2 S1600 / 15.) – 2006 (Xsara
WRC / 3.) – 2007 (C4 WRC / 3.) – 2008 (C4 WRC / vypadli).

Diego Vallejo :
3. účast : 2000 (Mitsubishi Lancer / 22.) - 2002 (Mitsubishi Lancer / 17.).


Posádky Citroën Junior Team před rally:

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia :
WRC debut : Mexiko 08 (C2 Super 1600 / 8.)
WRC startů : 30
WRC vítězství : 2
Juniorský titul : 2008 (C2 S1600).

Kimi Räikkönen :
WRC debut : Finsko 09 (Punto Super 2000 / vypadl)
WRC startů : 10.

Kaj Lindström :
WRC debut : Finsko 96 (Golf GTI / vypadl)
WRC startů : 71
WRC vítězství :1







Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   RALLYE ŽELEZNÉ HORY - rallye cup 2010 foto Luboš Novosád

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose