www.car.cz
 

Vršeckého nabitý podzim a velká spokojenost s listopadovým testováním
     15.11.2010 21:10 - tisková zpráva


Sezóna 2011 úspěšně zahájena!

Testováním ve dnech 10.- 11. listopadu 2010 zahájil tým Buggyra International Racing System závodní sezónu 2011. Nikdo z roudnického týmu nepochybuje, že bude úspěšnější, než ta právě skončená.

Z písku na okruh

O důležitosti, kterou Buggyra testování přikládala, vypovídá skutečnost, že David Vršecký ukončil předčasně svou premiérovou účast v rally a z Tunisu se vrátil tři dny před akcí v Mostě. „I přes moji a Robinovu účast na Dakaru 2011, pro nás trucky zůstávají prioritou. Možnost, že by testoval jen Uwe, jsme okamžitě zavrhli. Naštěstí šéf Czech Dakar Teamu Marek Spáčil mě uvolnil,“ potvrdil David po příletu. Závodní inženýr Robin Dolejš pak vysvětlil, proč je Vršeckého účast na testování nezbytná.

Celý loňský rok jsme krok po kroku pracovali na vývoji. Ten největší krok se nám bohužel nepodařilo z časových důvodů stihnout ještě v závěru sezóny, kdy jsme nechtěli riskovat. Teď se ukáže, jestli jsme neudělali chybu.“ David s Robinem si před začátkem testování nepřipouštěli možnost výrazného neúspěchu. „Jsme si jisti tím, že celková koncepce vývoje auta je správná a návrat někam na konec loňského roku určitě nehrozí,“ prohlásil Robin Dolejš.

Přestože týmy své testovací záměry z pochopitelných důvodů příliš nezveřejňují, učinil David Vršecký výjimku potvrzující pravidlo. „Každý, kdo sleduje Buggyru, ví, že nás v průběhu poslední sezóny trápila zadní náprava. Změna, kterou jsme připravili, je skutečně revoluční a měla by nás posunout hodně dopředu.“

Před začátkem testování vsadil tým na osvědčenou klasiku. David Vršecký spolu s Uwe Nittlem bude přestupovat mezi oběma závodními speciály. Zatímco vůz s označením BIG BOY #02 bude mít letošní nastavení, Buggyra BIG BOY #01 pojede s konfigurací 2011. Po každém testovacím bloku dojde k vyhodnocení dat.

Maximální spokojenost

Po dvoudenním testování neskrýval David Vršecký spokojenost. Do značné míry k tomu přispělo i počasí. Po slunečné středě si mohl ve čtvrtek vyzkoušet chování nového vozu na mokru. „Vedle auta z poslední sezóny, jsme postavili prakticky prototyp. A dopadlo to nad očekávání dobře,“ pochvaloval si dvojnásobný mistr Evropy. Jak dodal vzápětí, na základě výsledků z testování v Mostě je možné začít stavět nové auto. „Podle očekávání došlo skutečně k výrazné změně k lepšímu. Buggyra je rychlejší, snáze ovladatelná. Zadní náprava je najednou o něčem úplně jiném. Mám radost. I když jsme se s Robinem celou loňskou sezónu utvrzovali v tom, že i přes řadu nevalných výsledků jdeme správnou cestou, minimální pochybnosti vždycky zůstávají. Po několika odjetých kolech jsem měl jasno v tom, že je všechno v nejlepším pořádku.“

Záměr vyšel

V poslední době se v některých médiích objevily články ohledně tzv. Gentlemanské dohody. Šéf MKR Technology Mario Kress, který jako jediný odmítl dohodu týmů ohledně tomboly, v nich poukazuje na to, že David Vršecký použil v posledním vítězném závodě sezóny pneumatiky Chrise Levetta, které nebyly součástí tomboly. „Mario má pravdu a skutečnost, že se to dozvěděl, vypovídá o tom, že jsme se tím nijak netajili. Prakticky nic jiného nám ale nezbývalo. Jak jinak jsme mohli dokázat, že existují týmy, které používají měkčí a rychlejší pneumatiky? Tedy pneumatiky, které nejsou běžně komerčně dostupné, jak praví pravidla,“ reagoval manažer Buggyry Jan Kalivoda. „Kromě toho byl Chris mimo hru o páté místo, o které bojoval právě s Davidem a pneumatiky nám sám nabídl. Pro nás není nejdůležitější to, že David vyhrál, ale skutečnost, že podle jeho názoru existuje obrovský rozdíl mezi komerčně dostupnými pneumatikami a těmi, které používají některé týmy.“

Vzápětí po dojezdu putovaly pneumatiky z Vršeckého vozu ke komisařům FIA za účelem rozboru jejich složení. Výsledek zatím není známý. Přesto by podle důvěryhodných zdrojů měla být od příští sezóny tombola pneumatik povinnou součástí všech závodů. „Pokud jsme porušením dohod v Jaramě dosáhli zmiňovaných kroků, jsme spokojeni. Každý jen trochu soudný člověk musí uznat, že nám nešlo o jedno vítězství, ale o důvěryhodnost truck racingu jako takového,“ říká Jan Kalivoda na závěr.


Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Listopadové testy Buggyry v Mostě, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose