www.car.cz
 

Šéf týmu Martin Macík věří, že po důkladné přípravě přijdou úspěchy
     25.11.2010 21:06 - tisková zpráva


KM Racing před odjezdem do Le Havre
Technika a jezdci KM Racingu se představili na týmové prezentaci

Stáj je na Dakar dobře připravená, Macík věří, že přijdou úspěchy

Je to zase tady. Rok utekl jako voda a motorističtí dobrodruzi týmu KM Racing zase míří na Rallye Dakar. Odvážní jezdci si na cestu přes oceán sice ještě pár týdnů počkají, nyní ale musí vypravit na dalekou plavbu do Buenos Aires svou vypiplanou techniku. Co nového se v období mezi dvěma „Dakary“ve stáji sedlčanského tiskaře Martina Macíka událo a jak je KM Racing připravený na souboje na zrádných cestách mezi Atlantikem a Pacifikem? To bylo k vidění na tradiční týmové prezentaci v areálu sedlčanské Kotliny.

Nejúspěšnější český tým minulého ročníku prošel za necelý rok mírnou proměnou. Nováčkem je polský čtyřkolkář Lukasz Laskawiec, ale asi nejviditelnější změna nastala v posádce kamiónu Liaz, který Macík v lednu dovedl do cíle na nedoceněném čtvrtém místě. „Víc než ježdění mě už láká pozice manažera,“ říkal Macík ještě při oslavách skvělého úspěchu. Jak sliboval, tak i učinil. Svou liazku pronajal kamarádovi Vlastimilu Vildmanovi, který si nadcházejícím startem splní dětský sen. Pro toho, komu jeho jméno moc neříká, je třeba připomenout, že v roce 2007 byl při posledním „africkém Dakaru“ členem Macíkovy posádky.

Proti minulému ročníku bude mít stáj v jižní Americe navíc jeden doprovodný kamión. „Pojedu v něm já a otec dvacetiletého Poláka Laskawiece. Povezu skoro tři sta gum pro motorky a čtyřkolky,“ říká úspěšný jezdec, který už ale svou budoucnost se závoděním příliš nespojuje. „Jedna věc je tým a druhá mé profesní aktivity, které mi zabírají stále víc času. Prakticky nemám kdy na přípravu auta. Druhá věc je to, že jsem posledně Dakar nemohl jet kvůli bolestem v páteři bez utišujících prášků. Dvoutýdenní závod už asi není pro mě, mám ale v plánu postavit menší kamión a někdy si zajet víkendovou nebo týdenní soutěž,“ dodal Macík.

KM Racing a kategorie Quad
V silné sestavě zamíří na jihoamerický kontinent čtyřkolkářská sekce. Vedle matadora Josefa Macháčka pojede Dakar podruhé Martin Plechatý a třetím do pomyslného mariáše bude polský mladíček Laskawiec, který si v lednu odbude svou dakarskou premiéru. Všichni se představí na strojích z Macháčkovy konstruktérské dílny Yamaha Raptor 900.

Tentokrát to je Vévoda & Komtesa

„Motorky musí být na vysoké úrovni, ale jenom v nich tajemství úspěchu nespočívá. Důležité je hlavně to, kolik kterého jezdce při závodě potká příjemných nebo nepříjemných okamžiků. Proto si myslím, že pak ani moc nezáleží na tom, jakou mají soupeři techniku,“ přemítá třiapadesátiletý Macháček, který letošní Dakar kvůli havárii a zranění nedokončil.

Proto má pětinásobný dakarský šampión velkou chuť na další vavřín, i když se o blížícím se závodě vyjadřuje s pokorou. „Budu se snažit v klidu a bez šrámů dojet do odpočinkového dne a pak se uvidí, jaká bude situace. Pokud neudělám nějakou chybu, chtěl bych po letošním odstoupení dojet a plácnout se někde vepředu. Dakar není zase tolik o tom, kolik toho člověk umí, ale je hodně o štěstí. Stačí jediná chyba a jede se domů,“ poukazuje na záludnost pouštního maratónu.

Do Argentiny vysílá Machus čtyřkolku, kterou už tradičně pojmenoval. Po Diktátorovi a Nezmarovi zvolil tentokrát poněkud komplikovanější název Vévoda & Komtesa. „Jako že k sobě patříme,“ vysvětluje s úsměvem. „Vévoda jsem já a čtyřkolka Komtesa mě ovládá... Ale teď vážně. Po posledním nedokončeném Dakaru je ve mně touha dosáhnout na co nejpřednější umístění. Letos mám za sebou osm závodů, z nichž jsem šest vyhrál. Myslím, že jsem v přípravě nic nepodcenil,“ věří Macháček. 


KM Racing a kategorie Moto
Jakeš chce zase do desítky

Obvyklá trojice motorkářů v tradičních žlutočerných barvách se bohužel scvrkla na dvojici. Srdcaři Dušanovi Randýskovi nedovolí odcestovat zdravotní stav, který není po operaci kolena ještě optimální. Zbývající dva vyznavači jedné stopy David Pabiška a Ivan Jakeš se představí na nových strojích Yamaha 450.

Na téměř identických motocyklech pojede i většina největších soupeřů, a tak bude zajímavé sledovat, jak si naši jezdci na nové technice povedou. Pabiška si posledně vytvořil rekord v umístění, když obsadil krásnou 26. pozici, slovenský rychlík byl dokonce před svým nedobrovolným odstoupením devátý. To ovšem ještě startoval na stroji KTM 690.

„Bude to dost odlišné. Nová motorka je o padesát kilo lehčí a nemá takový výkon. Loňský stroj byl zase hodně syrový a dostat se do desítky bylo hodně o štěstí. To ale potřebují i jak se říká „velký kluci“, kteří mají daleko lepší podmínky než my,“ uvádí Jakeš. „Já se budu každopádně maximálně snažit, abych stejně jako posledně do elitní desítky zase nakouknul.“ 


KM Racing a kategorie Truck
Vildmana čeká premiéra, Fajtl nahradí Kalinu

„Když Martin ztratil chuť do závodění, domluvili jsme se, že bych to vzal. V pětačtyřiceti letech už nemá cenu otálet, protože taková šance se mi už nemusí naskytnout,“ uvědomuje si Vildman, který se snaží příležitost využít.
V záři kamión otestoval v Tunisku, což byla ta nejlepší příprava na jihoamerické martýrium. „Postupně se mi technika jízdy v pouštním terénu dostávala pod kůži a duny jsem projížděl docela slušně. Naučil jsem se spoustu věcí, které se mi budou na Dakaru hodit. Uvidí se, jak se s tím popasuji při závodě. Každopádně se v kamiónu cítím hodně bezpečně,“ míní Vildman, pro nějž bude nadcházející soutěž znamenat závodní premiéru v roli řidiče.

Změna v posádce nenastala jen za volantem. Místo velezkušeného Josefa Kaliny bude Vildmana navigovat o nic méně ostřílený Ladislav Fajtl. Kalina se naproti tomu stane soupeřem nově poskládané sestavy. S Macíkovým požehnáním totiž usedne do konkurenční Tatry Aleše Lopraise. „Dostal jsem od Lopraisů nabídku a Martin mi povolil hostování. Jinak se na mém vztahu s KM Racingem nic nezměnilo. Teď chci ale ještě závodit. Co já vím, co bude za rok,“ vysvětluje jedenašedesátiletý Kalina svůj postoj.

http://www.kmracing.cz/

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Macíkův tým těsně před odjezdem na Dakar 2011, foto Jirka Vintr

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose